Gliwice

Węzeł gotowy – można ruszać z budową Europy Centralnej. Ten olbrzymi kompleks handlowy powstaje na 26 ha przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A4.

Coraz więcej wiemy nie tylko na temat samej inwestycji, ale również na temat tego jak będzie ona wyglądała. Prezentujemy kolejne wizualizacje Europy Centralnej. Prace miały rozpocząć się wiosną ub. roku, jednak inwestor od początku zapowiadał, że uzależnia je od terminu oddania do użytku węzła „Gliwice-Sośnica”. Kompletny układ komunikacyjny pełni bowiem istotną rolę w funkcjonowaniu centrum.

Po zakończeniu prac przy budowie autostrady A1, do kompleksu handlowego będzie mogło dotrzeć ponad 3,2 miliona potencjalnych klientów, w maksymalnym czasie 60 minut.

- Lokalizacja to największy atut tego obiektu – wyjaśnia Jonathan Tinker, dyrektor zarządzający Helical Poland. Będzie on łatwo dostępny z odległości dotychczas w Polsce niespotykanych w odniesieniu do centrów handlowych. Park Handlowy Europa Centralna będzie jednym z najważniejszych projektów tego typu w Polsce .

Nie tylko najważniejszym, ale i jednym z największych – również w Europie. Zajmujący 26 ha kompleks handlowy, docelowo ma dysponować powierzchnią ok. 110 tys.m. kw.

Dla porównania, CH FORUM ma 43 tys. m. kw, planowany Focus Gliwice – 60 tys. m. kw., a największa na Śląsku Silesia City Center z Katowic – 65 tysięcy m.kw.

Inwestycja realizowany będzie w dwóch etapach. W pierwszym etapie, na powierzchni ok. 67.000 m. kw. powstaną powstanie hipermarket, galeria handlowa oraz park handlowy. Ta część ma być gotowa po 18 miesiącach, a jej koszt to 130 milionów euro.

Strefa handlowa podzielona będzie na część budowlaną i meblową, strefę dotyczącą kolekcji odzieżowych oraz pasaż gastronomiczny. W sumie – ponad 130 sklepów,

Głównymi najemcami będą: Tesco (Extra) i market budowlany Castorama. Pojawia się również Media Expert, KappAhl, H&M, Rossman, Kakadu, Super-Pharm oraz znacząca grupa marek dotychczas nieobecnych na polskim rynku.
W kolejnym etapie rozbudowy, obiekt powiększy się jeszcze o 40.000 m. kw. powierzchni.

Jako, że centrum swoją ofertę kieruje głównie do zmotoryzowanych klientów, przewidziano dla nich duży, bezpłatny parking na ponad 2300 miejsc.

Zapewni on wygodę parkowania w pobliżu wybranego sklepu i dostanie się do niego po przejściu zaledwie kilku metrów.
Uzupełnieniem części handlowej będzie park technologiczno-biurowy (Europa Office Park), który będzie oferował ok. 40 tysięcy m. kw. powierzchni biurowej.

Nina Drzewiecka

3 komentarzy do tego wpisu
  1. Eeeee odgrzewany kotlet . Ryszaja , ruszaja i ruszyc nie moga. To samo Focus . Wiosna ponoc zaczna jedni i drudzy , ale po tylu obiecankach ,uwierze jak zobacze  :D 

Waszym zdaniem