r e k l a m a
spot_imgspot_img

Gliwice wkrótce połączą się z Zabrzem. Prace ukończone w 90%

Na początku wakacji otwarty ma być wjazd na Drogową Trasę Średnicową na granicy Gliwic i Zabrza.

Natomiast na jesień planowane jest oddanie do użytku pierwszego z dwóch odcinków powstających w naszym mieście.

Drogowa Trasa Średnicowa zdecydowanie ułatwi gliwiczanom podróżowanie pomiędzy śląskimi miastami. Na razie, aby wjechać na DTŚ, trzeba dotrzeć do Zabrza i przejechać część śródmieścia. Niedługo sytuacja się zmieni. – Na ostatnich odcinkach trasy w Zabrzu wykonano już 90% prac budowlanych. Tę część „średnicówki”, o łącznej długości około 3 km, planujemy udostępnić kierowcom na przełomie czerwca i lipca – zawiadamia Danuta Żak, rzecznik prasowy DTŚ S.A. – spółki, która realizuje inwestycję na zlecenie samorządu województwa. Ostatni węzeł DTŚ w Zabrzu znajduje się tuż przy granicy z Gliwicami. Będzie połączony z rondem, na które można dotrzeć, jadąc przez Sośnicę ul. Sikorskiego.

Z dużym rozmachem prowadzone są też roboty na obydwu odcinkach DTŚ na terenie Gliwic. Pierwszy (G1) o długości 2,8 km – wiodący od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej – może być gotowy w sierpniu, a otwarty jesienią tego roku – po niezbędnych odbiorach i przeglądach. Wówczas gliwiczanie i kierowcy przyjeżdżający do naszego miasta będą mieli do dyspozycji kolejne dwa węzły – na autostradzie A1 i przy ul. Kujawskiej. – Budowany w Gliwicach węzeł z autostradą A1 jest największy na całej „średnicówce”. Po stronie zachodniej trasa główna i łącznice prowadzone są na nasypach, a po stronie wschodniej na obiektach inżynieryjnych. Nad autostradą i rzeką Kłodnicą DTŚ biegnie mostem o długości 450 metrów. W związku z powstawaniem tego węzła do czerwca na A1 mogą występować jeszcze utrudnienia drogowe – informuje DTŚ S.A.
Poza tym na odcinku G1 w 97% jest zaawansowane wznoszenie wiaduktów nad ul. Kujawską, Błonie, Wschodnią i nad torami kolejowymi, a w 95% – tworzenie przepustów dla płazów i zwierząt. Przebudowano też fragment kolidującego z trasą taśmociągu Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Kończą się roboty ziemne, wykonywane są konstrukcje nawierzchni trasy wraz z elementami ulic.

Natomiast przejazd drugim odcinkiem „średnicówki” w Gliwicach (G2) o długości 5,6 km – od ul. Kujawskiej do Drogi Krajowej nr 88 – powinien być możliwy w trzecim kwartale 2015 roku. Trwają jeszcze prace związane z przezbrojeniem terenu – przekładaniem sieci i urządzeń kanalizacyjnych, wodociągowych, gazowych, sieci energetycznych. Gdzie indziej wzmacniane jest podłoże, wykonywane są wykopy i nasypy. W kilku miejscach powstają już wiadukty – w ciągu DK 88 oraz w ciągu ul. Sienkiewicza i Konarskiego, nad ul. Królewskiej Tamy oraz Jana Śliwki i w rejonie ul. Robotniczej. Wznoszony jest most nad Kłodnicą i terenami zalewowymi. Wykonywane są ściany tunelu, który będzie przebiegał pod ul. Zwycięstwa i Dworcową. Prace na całym odcinku zaawansowane są w mniej więcej w 35%.

Informacje o budowie DTŚ w Gliwicach, w tym mapy, zdjęcia, wizualizacje oraz obraz z kamer śledzących na żywo postępy prac można znaleźć na stronie internetowej www.dts.gliwice.eu

fot. DTŚ S.A./Krzysztof Krzemiński

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
magik200
magik200
10 lat temu

W końcu będzie można jeździć bez stania w korkach:)

Lens
Lens
10 lat temu

Pół miasta nie ma :/

Jacek_P
Jacek_P
10 lat temu

A ja myślałem, że powstaną Gliwibrze lub Zabliwice 🙂 Jak połączenie, to połączenie 🙂

Anonimowo
Anonimowo
10 lat temu

w końcu zabrze się do czegoś przyda 😀

noname
noname
10 lat temu

Już teraz Zabrze jest dzielnicą Gliwic 😀

Anonimowo
Anonimowo
9 lat temu

dziękuję,
dla p. Frankiewicza – Prezydenta Gliwic
ciągłość władzy w „tym” przypadku jest właściwa

BUBUL24
BUBUL24
9 lat temu

NAJGORSZA SZARAŃCZA TO TA GLIWICKA

Emi
Emi
9 lat temu

Tak, pan prezydent i ciągłość jego prezydentury jest uwidoczniona w każdym zakątku naszych Gliwic oczywiście bardzo pozytywnie , życzę ponownego wyboru.

spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI