Teraz możesz pochwalić lub źle ocenić urzędnika, który obsługiwał cię w magistracie.
Od 7 do 30 kwietnia klienci mogą się wypowiedzieć w ankiecie. Pytania dotyczą głównie jakości obsługi. Jak podkreśla dyrektor urzędu Katarzyna Śpiewok, projekt pod nazwą benchmarking prowadzony jest także w innych śląskich miastach.
– Opinie klientów wskazują nam ten kierunek, który powinien być rozwijany i doskonalony. Wiąże się to z przemodelowaniem pewnych procesów. Po ostatnich badaniach, najważniejszy wniosek dotyczył kontaktu z urzędem w formie elektronicznej. Wiemy, że musimy intensywniej informować o możliwościach. Będzie to też miało przełożenie na szkolenie urzędników – mówi dyrektor urzędu.
Dwa lata temu rozpoczęło się cykliczne badanie opinii mieszkańców w ramach projektu „Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej w urzędach miast na prawach powiatu, urzędach gmin i starostwach powiatowych”. Projekt jest prowadzony przez Śląski Związek Gmin i Powiatów – stowarzyszenie działające na rzecz rozwoju samorządności lokalnej. Badania opinii mieszkańców dotyczą funkcjonowania urzędu oraz wybranych aspektów życia związanych z dostarczaniem usług publicznych. Badanie prowadzone jest w formie wywiadu ankietowego w urzędzie miejskim. Wypełnienie ankiety nie trwa dłużej niż 5 minut.
Informacje pozyskane w wywiadzie ankietowym pomogą usprawnić zarządzenie urzędem. Badanie opinii publicznej jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.