Województwo Śląskie wyda sporo pieniędzy na promocję Drogowej Trasy Średnicowej. Kampania skierowana jest do mieszkańców sześciu miast, przez które przebiega Drogowa Trasa Średnicowa.
Pozostaje tylko pytanie: czy kogoś trzeba przekonywać, że DTŚ jest potrzebna i ułatwia mieszkańcom poruszanie się po województwie?
W Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach mówią, że celem kampanii jest poinformowanie o inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Śląskiego i zwrócenie uwagi na korzyści wynikające z budowy trasy dla aglomeracji górnośląskiej.
Korzyści przecież dostrzega każdy. Przede wszystkim – poruszamy się szybciej między miastami, a dodatkowo nie musimy stać w korkach przed autostradowymi bramkami. Mieszkańcy widzą na co dzień pozytywne zmiany związane z budową DTŚ. Czy więc jest sens wydawania pieniędzy na kampanię, która ma przekonać przekonanych?
W ramach kampanii, która potrwa od 22 sierpnia do 5 września, odbędą się akcje promocyjne na stacjach benzynowych zlokalizowanych wzdłuż trasy. Przewidziano także emisję reklam w radiu i prasie.
Budowa Drogowej Trasy Średnicowej jest największą inwestycją Samorządu Województwa Śląskiego. Województwo Śląskie współfinansuje budowę Drogowej Trasy Średnicowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Urząd Marszałkowski wraz ze spółką DTŚ SA w imieniu samorządów miast realizuje tę inwestycję na podstawie porozumienia zawartego w 1999 r.
Na budowę DTŚ od Katowic do Zabrza wydano łącznie ok. 2,8 mld zł.
Kolejny odcinek DTŚ w Gliwicach, łączący trasę z autostradą A1, zostanie oddany w listopadzie br., a ostatnia część inwestycji ma być ukończona w 2015 r.
Korzyści z DTŚ wg Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach:
– skrócenie czasu przejazdu
– bezpieczeństwo dla użytkowników
– ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko
– integracja miast
– podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej.
—
fot. Krzysztof Krzemiński / DTŚ S.A.
Do Pana Frankiewicza. Czy ma Pan możliwość, aby przekonać tych ludzi, żeby nie marnowali NASZYCH pieniędzy, i wydali je, na coś pożytecznego??
Szczególnie chciałbym dowiedzieć się jak dtś mam ograniczyć negatywny wpływ na środowisko. Czego ? Spalin, hałasu . Więcej samochodów to więcej spalin i hałasu Jak? Poprzez wycinkę kilkunastu tysięcy drzew.
zlikwidujemy samochody i drogi, zebys byl szczesliwy
@Mickiewicz. DTŚ ogranicza negatywny wpływ na środowisko gdyż zmniejsza emisję spalin. Jadąc przykładowo jednostajnie drogową trasą średnicową 80km/h 2000 obrotów na minutę na piątym biegu Twój samochód emituje tyle samo spalin co jadąc 50km/h 2000 obrotów na minutę na trzecim biegu. Jednak jadąc 50km/h ten sam odcinek pokonujesz dłużej. W dodatku czekają Cię postoje na światłach. Więc redukcja spalin jest znacząca. Inna sprawa, że budowa trasy aktywizuje do poruszania się po aglomeracji i w konsekwencji sumaryczna emisja może się zwiększyć. To tak jakby porównać do automatyzacji procesów produkcji w XIX wieku. Pracownicy obawiali się zwolnienia gdyż będą zastępować ich maszyny.… Czytaj więcej »
„Korzyści z DTŚ wg Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach:
– skrócenie czasu przejazdu
– bezpieczeństwo dla użytkowników
– ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko
– integracja miast
– podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej.”
A czy z tych samych powodów nie wypadało by wywalić bramki z ul.Rybnickiej na A4?? – odkąd są – jeżdżę przez centrum bo nigdy nie wiadomo ile postoi się na wjeździe na A4?