Od 15 marca przez tydzień po Gliwicach jeździ hybrydowy autobus.
Volvo 7700 Hybrid kursuje na trasie linii A4. Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w jeździe po mieście, gdzie jest zmuszony do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym informuje PKM w Gliwicach.
Autobus wyposażony jest w silnik diesla spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych EEV oraz silnik elektryczny.
Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie.
Technologia hybrydowa wnosi ogromny wkład w ochronę środowiska. Główne zalety autobusu hybrydowego to:
1. redukcja zużycia paliwa sięga 30 %,
2. redukcja emisji szkodliwych zanieczyszczeń nawet 40-50%.
3. zerowa emisja spalin podczas postoju
4. równoległy hybrydowy układ napędowy Volvo
Ogromną zaletą hybrydowego Volvo jest to, że silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach.
Autobus rusza ponownie jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin.
Jak pan Szary kupi 20szt.tych autobusów,to będzie temat.Na razie tematu nie ma.
Lepiej niech kupują autobusy na gaz ziemny czyli tzw. CNG zamiast drogich eksperymentów z hybrydami.
Ta hybryda i tak ma silnik diesla czyli nawet jak spali mniej to i tak zanieczyszcza jakieś 10 razy więcej niż pojazd na gaz ziemny! W dodatku gaz ziemny jest tańszy od diesla.
Jedyna niewiadoma to trwałość silnika ale w porównani z trwałością akumulatorów to jest pikuś.