Wyobraź sobie, że niczym Sławosz Uznański-Wiśniewski przygotowujesz się to lotu w kosmos. Każda najmniejsza śrubka w rakiecie, tranzystor i komputer muszą być w 100% sprawne. W innym wypadku lot nie może się odbyć. W świecie biznesu taką rakietą jest Twoja firma, a jej elementami, które muszą działać to towary, zapasy czy paliwo. Tu pojawia się system RFID.
Technologia RFID to radiowy GPS dla każdego obiektu, którego dotykasz, liczysz czy przesuwasz. Jeśli jednak chcesz uwolnić pełny potencjał tego rozwiązania, potrzebujesz czegoś więcej niż anten i tagów. W tym wypadku potrzebny jest pomysł i sposób działania.
Z tego artykułu dowiesz się, jak działa ten mechanizm – od idei do wdrożenia. Skorzystam z doświadczeń firmy Haxon, która pomaga firmom przyspieszyć (nawet o 90%) inwentaryzację oraz zarządzanie majątkiem.
Haxon wprawia technologię RFID w ruch
System RFID to cała architektura danych, która musi działać dokładnie i niezawodnie. Haxon tworzy taką strukturę od podstaw. Wygląda to następująco:
- integracja sprzętu z oprogramowaniem;
- optymalizacja rozwiązań do specyfiki firmy.
Dzięki temu niezależnie od tego, czy zarządzasz pralnią, magazynem czy firmą produkcyjną, narzędzie zostanie dostosowane do potrzeb Twojego biznesu. Najważniejsza jest tutaj automatyzacja procesów. Dzięki temu możesz np. identyfikować i śledzić wiele (setki) obiektów jednocześnie. Co ważne, nie wymaga to kontaktu wzrokowego, a nawet udziału człowieka.
Narzędzie wyposażone jest w gotowe moduły, np.:
- kontrola tekstyliów;
- inwentaryzacja majątku trwałego;
- lokalizacja zasobów.
To dobra wiadomość dla Twojej firmy. Dzięki temu Twoja firma może zacząć działać niemal natychmiast po wdrożeniu systemu. Ponadto Haxon zapewnia dostęp do własnej linii tagów RFID. Wśród nich są miniaturowe i odporne na trudne warunki przemysłowe, a to umożliwia zastosowanie ich od hal produkcyjnych po pomieszczenia sterylne.
Krok po kroku, czyli jak działa system RFID?
RFID to trzy główne komponenty:
- tagi (znaczniki);
- czytniki;
- oprogramowanie.
Tagi RFID (aktywne lub pasywne) umieszcza się na przedmiotach, które chcesz identyfikować. W momencie, gdy czytnik emituje fale radiowe, to w odpowiedzi tak przesyła określone dane, jak np. datę przyjęcia, numer seryjny czy lokalizację. Informacje trafiają do systemu, gdzie są analizowane w czasie rzeczywistym.
Haxon maksymalnie upraszcza cały proces. Dzięki temu otrzymujesz zarówno gotowy sprzęt, jak i scenariusz wdrożenia. Umożliwia to m.in.:
- wybór odpowiednich tagów;
- testy w środowisku firmowym;
- integrację z istniejącymi systemami ERP lub WMS.
Wszystko to sprawia, że RFID to praktyczne narzędzie w codziennej pracy i automatyzacji.
Koszty vs ROI: z czego składa się wdrożenie RFID?
Inwestycja w RFID to przede wszystkim zakupu:
- tagów – od kilkudziesięciu groszy do kilkunastu złotych za sztukę w zależności od typu;
- czytników stacjonarnych lub mobilnych;
- infrastruktury sieciowej;
- licencji na oprogramowanie.
Przy współpracy z Haxon, zanim powiesz „tak”, dowiesz się o wszystkich kosztach inwestycji. Co więcej, uzyskasz analizę opłacalności. Dzięki temu dowiesz się ile czasu, pracy i błędów możesz realnie zaoszczędzić. W branżach o intensywnym obiegu materiałów lub dużej rotacji zasobów zwrot z inwestycji następuje po kilku miesiącach.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy RFID sprawdzi się w Twojej firmie, to skontaktuj się ze specjalistami Haxon i zapytaj o bezpłatną konsultację. Warto sprawdzić ile możesz zyskać.
Materiał partnera