Od dziś podróżni mogą korzystać z hali głównej modernizowanego dworca w Gliwicach. Wkrótce udostępniony zostanie również ostatni peron. Wspólne przedsięwzięcie PKP S.A. i PKP PLK S.A. wchodzi w ostatni etap.
Inwestycja w Gliwicach obejmuje modernizację budynku dworca i stacji. Od dzisiaj pasażerowie mogą korzystać z odnowionej hali głównej, wyposażonej w kasy, miejsca do siedzenia i punkt informacyjny. Z myślą o osobach poruszających się na wózkach inwalidzkich, część okienek kasowych została obniżona. Na posadzce pojawiły się również linie prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. W budynku zamontowano także nowoczesny system informacji pasażerskiej.
Pasażerowie korzystają także ze znajdującej się w budynku dworca tzw. hali PKS i prowadzącego do niej łącznika. Obecnie wykonawca realizuje prace w części administracyjnej budynku. Uruchamiane są również instalacje. Trwają także prace adaptacyjne w lokalach komercyjnych zlokalizowanych w hali głównej, łączniku i hali PKS.
Dostępne dla podróżnych są również trzy zmodernizowane perony, wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię. W ramach inwestycji zamontowane zostały gabloty informacyjne, nowe oświetlenie, nagłośnienie oraz informacja dynamiczna dla podróżnych. Końcowe prace trwają przy czwartym peronie, który powinien być gotowy w sierpniu tego roku. Dojście do peronów umożliwia już tunel łączący budynek dworca z peronami i wyjściem ze stacji na ulicę Tarnogórską. Ekipy wykonawcy kończą prace związane z uruchomieniem schodów ruchomych, wind i drugiego tunelu.
Prace wykonane przez zarządcę infrastruktury obejmują także przebudowę torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zamontowanie pod torami specjalnych mat wibroizolacyjnych zmniejszy poziom drgań i hałasu na stacji.
fot. Z.Daniec/UM Gliwice
Przebudowa stacji w Gliwicach to wspólne przedsięwzięcie PKP S.A. oraz PKP PLK S.A.
Po zakończeniu wszystkich prac podróżni będą korzystać z nowoczesnego i funkcjonalnego dworca dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych, z czterech w pełni zmodernizowanych peronów oraz ułatwiających do nich dojście tuneli.
Zakończenie wszystkich prac i udostępnienie całego kompleksu podróżnym planowane jest na przełomie III i IV kwartału 2016 r., po odbiorach końcowych przez odpowiednie służby i inwestora.
Inwestycję realizuje konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A. Jej koszt wynosi ok. 120 mln zł netto i jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
a ta paskudna mozaika nadal jest? coś okropnego, przyjeżdżają ludzie z innych krajów i dziwią się, że takie paskudztwo wisi w głównym hallu…
Zgadzam się ohyda jakich mało. Kto się na takie dziadostwo zgodził w ogóle. Wygląda to niewiele lepiej niż przed remontem
jak to kto? koszerni esteci.
a kasy biletowe w barakach są nadal czy w nowym holu ?
Jasne że w barakach
a podano rok udostepnienia
napisano pod koniec TEGO roku alenie napisali którego
wcoraj po 22.00 udosteniony tylko dawny PKS
Hale otwarto a zmian nie widać, bierzcie przykład z innych miast. Ludzie też dużo czasu spędzają na samym dworcu, hali dworcowej, a nie na peronach.
O,Gliwicki dworzec prawie gotowy , co za cud sie stal ?
Dworzec gotowy , w Europie w tym czasie buduje sie nowy , nowoczesny ,z czalym zapleczem .
Tempo i technika jak w latach 70-tych !
Zaden powod do cieszenia !
Widzę że sami malkontenci dali głos nie mający bladego pojęcia o prowadzeniu projektów. Rozumiem że wy byście zrobili przebudowę tego dworca w ciągu miesiąca. Wbijcie sobie do łbów że obiekt nie mógł być wyburzony i zbudowany od nowa, bo jest wpisany na listę zabytków wraz z tą mozaiką na ścianie która została poddana renowacji. Wy byście tam pewnie postawili kloca ze szkła i aluminium – byłoby „nowocześnie” A tym co pitolą od rzeczy że zmian nie widać to tłumaczę że zakres tego remontu był bardzo duży. W skrócie polegał na wyburzeniu wszystkich peronów, tuneli i całego wnętrza wraz ze wszystkimi… Czytaj więcej »
niesmakiem napawa mnie ten „zabytek” – mozaika, zimna, koszmarna praca, w takim miejscu powinno być coś, na widok czego, każdy powie: ach, coś ciepłego, przyjaznego, co mile zapada w pamięć podróżnemu, coś oryginalnego… czy stare szalety z dworca też są zabytkami? tak sobie tu pitolę, bo póki co jest wolność słowa