Rok po oddaniu do eksploatacji lokomotyw DRAGON, obydwie Spółki – producent NEWAG S.A. i nabywca LOTOS Kolej, mogą pochwalić się doskonałymi wynikami.
W ciągu minionego roku lokomotywy przejechały ponad 850 tys. km, a ich średni współczynnik niezawodności wyniósł 99,3%. Jest to najwyższy światowy standard. Taki wynik uzyskany w pierwszym roku eksploatacji oznacza, że producentowi udało się uniknąć istotnych tzw. chorób wieku dziecięcego.
– Od momentu podpisania umów na seryjną dostawę lokomotyw postawiliśmy na bezkompromisową jakość i nawiązanie do najwyższych standardów obowiązujących na rynku. Konsekwentnie wprowadzane zmiany organizacyjne w obszarze konstruowania, wytwarzania i współpracy z dostawcami pozwoliły nam na osiągnięcie tego celu – mówi Bartosz Krzemiński, Wiceprezes NEWAG S.A. – Dzisiejsze zadowolenie LOTOS Kolej i STK z lokomotyw DRAGON jest dla nas najlepszą nagrodą za włożony wysiłek i mobilizuje do dalszej pracy.
LOTOS Kolej bardzo efektywnie wykorzystuje nowe lokomotywy osiągając średnie przebiegi na poziomie 11 400 km/m-c. Przewoźnik stworzył specjalne warunki do optymalnego wykorzystania lokomotyw Dragon. Obsługują one stałą trasę z Trójmiasta do terminalu Zduńska Wola Karsznice oraz trasę, do Julianowa na której jako jeden z nielicznych polskich przewoźników towarowych osiąga prędkość 100 km/h w stanie ładownym i 120 km/h w stanie próżnym. Dzięki temu trasa jest pokonywana w zaledwie 12 godzin w obie strony, podczas gdy kilka lat temu zajmowało to 32 godziny.
– Aby zapewnić dynamiczny rozwój spółce, na niezwykle konkurencyjnym rynku, musimy stale inwestować, przede wszystkim w tabor – podkreśla Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej. – Lokomotywa E6ACT DRAGON sprawdziła się w eksploatacji LOTOS Kolei. To elektrowóz stworzony do pracy na polskich torach. Dzięki jego eksploatacji możemy z powodzeniem realizować przewozy ciężkich pociągów na długich trasach.
Dragony to pierwsze od 25 lat, 6-osiowe lokomotywy elektryczne zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce. Lokomotywy te, o mocy 5 MW, przystosowane są do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze nawet powyżej 4 tys. ton. Charakteryzują się siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem oraz przede wszystkim bezawaryjnością. Dzięki budowie modułowej, w zależności od potrzeb klientów, mogą być wyposażone w dodatkowy napęd spalinowy (opcja „Dual Power”), oraz opcję „Max Load” czyli zwiększenie siły pociągowej do 450 kN.
DRAGONY zaczynają zdobywać coraz większe zaufanie klientów. Miesiąc temu Freightliner PL zamówił w Newagu 5 lokomotyw wyposażonych dodatkowo w moduł Dual Power, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 520 kW, umożliwiający obsługę klientów również na niezelektryfikowanych końcówkach linii oraz na bocznicach bez wykorzystywania dodatkowych lokomotyw manewrowych (tzw. last mile).
czy ona taka z Gliwic?siedziba główna mieści się z Nowym Sączu a u nas jakieś ruiny po ZNLE