Kierowcy zapłacą jeszcze więcej za parkowanie w Gliwicach. To decyzja władz Gliwic, z prezydentem Adamem Neumannem na czele.
Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu – podczas posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej pojawiła się propozycja zmiany godzin funkcjonowania strefy płatnego parkowania. Dotychczas były to dni robocze od godz. 10.00 do 18.00. Propozycja władz miasta zakłada zmianę na godziny 8.00 – 16.00 i podniesienie cen za postój. Opłatę będzie trzeba wnieść od razu za cały planowany czas postoju.
Co ważne – planowane zmiany dotyczą również „abonamentu mieszkańca”.
Do tej pory gliwiczanie zameldowani w budynkach przy ulicach znajdujących się w strefie płacili roczny abonament w wysokości 120 złotych. Cena ma wzrosnąć do 180 złotych. To jednak nie koniec zmian. Według projektu, o którym poinformował nas jeden z radnych – mieszkańcy posiadający abonament będą zmuszeni do wskazania głównej ulicy, na której będą parkować, a dodatkowo 3 alternatywnych (gdyby na głównej, wskazanej ulicy nie było miejsca).
Zaparkowanie na innej ulicy niż wskazane będzie wiązało się z wystawieniem opłaty dodatkowej.
– Chcemy przedstawić gliwickiej Radzie Miasta projekt zmian w funkcjonowaniu strefy, który jest wynikiem analiz prowadzonych od ubiegłego roku. Projekt zakłada wzrost niezmienianych od 5 lat cen za parkowanie, ale nie jest to najistotniejsza jego część. Dużo ważniejsze są nowe zasady dotyczące abonamentów mieszkańca. Będziemy proponować, aby te zasady weszły w życie po tegorocznych wakacjach. Natomiast zmiana opłat za parkowanie zostanie odsunięta w czasie, ze względu na zalecenia wynikające ze stanu epidemii. Proponujemy aby zmiany weszły w życie od 1 stycznia 2021. Celem podwyżek nie jest dodatkowy zarobek miasta, tylko przywrócenie strefie jej funkcji – zniechęcania do długotrwałego parkowania w centrum – przekonuje Mariusz Śpiewok, zastępca prezydenta Gliwic.
O jaką funkcję chodzi zastępcy prezydenta?
Prawdopodobnie mówi o zwiększeniu rotacji i większej dostępności miejsc. Problem jednak w tym, że podnoszenie opłat za postój nie poprawi tej sytuacji. Konieczna jest budowa nowych parkingów, a od 2015 roku, czyli w ciągu 5 lat funkcjonowania strefy, miasto nie wybudowało żadnego wielopoziomowego parkingu, który mógłby odciążyć starówkę.
W Gliwicach zapłacimy więcej za parkowanie
Zmiana opłat za parkowanie | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Obecna opłata | Proponowane opłaty | ||||||
Strefa A | Strefa B | Strefa A | Strefa B | ||||
1 godzina | 2,80 zł (0,70 zł) |
1,60 zł (0,40 zł) |
3,00 zł (1,00 zł za 15 min) |
2,00 zł (0,50 zł za 15 min) |
|||
2 godzina | 3,30 zł | 1,90 zł | 3,50 zł | 2,40 zł | |||
3 godzina | 3,90 zł | 2,20 zł | 4,30 zł | 2,80 zł | |||
4 i kolejne godziny | 2,80 zł | 1,60 zł | 3,00 zł | 2,00 zł | |||
Opłata całodniowa | 15,60 zł | 8,90 zł | 25,00 zł | 12,00 zł |
Zobacz też: Podwyżki cen za odbiór odpadów w Gliwicach – zapłacimy nawet o 54% więcej
Kary również mają wzrosnąć. Za brak uiszczenia opłaty nie dostaniemy już wezwania do zapłaty 20 zł tylko, 30 zł. Natomiast jeżeli karę opłacimy po terminie 7 dni to zamiast dotychczasowych 50 złotych zapłacimy 100 zł.
Strefą Płatnego Parkowania zarządza Śląska Sieć Metropolitalna. Prezesem tej miejskiej spółki była do niedawna (przez kilka miesięcy) obecna zastępczyni prezydenta Adama Neumanna – zabrzanka Ewa Weber.
Po powołaniu Weber na zastępcę prezydenta, na krótko prezesem ŚSM został Jan Utratny.
Obecnie miejską spółką kieruje zabrzanka, znajoma Ewy Weber, Agnieszka Olbrycht-Banach, która wcześniej, przez 11 miesięcy, była kadrową w ŚSM.
Poprzednio pracowała w Zabrzu, podobnie jak obecna wiceprezydent Gliwic Ewa Weber (była m.in. sekretarzem miasta Zabrze).
W maju Ewa Weber została członkiem rady nadzorczej ŚSM.
Oprócz niej w radzie zasiadają Jarosław Jander i Rudolf Widziszowski (prezes PEC Gliwice). Zasiadanie w radzie nadzorczej wiąże się z dodatkowym wynagrodzeniem.
Bez komentarza
To są małe opłaty za parkowanie? Dla kogo władze Miasta pełnią urząd – dla mieszkańców?. Przecież to jest nabijanie pieniędzy do kasy miejskiej, a Wy mieszkańcy płaćcie, będzie więcej na premie dla Zarządu Miasta i Dyrektorów. To samo dotyczy opłat za śmieci. Od kiedy to powierzchnie tworzą śmieci. Ale bogaci Mieszkańcy Gliwic zapłacą, w szczególności emeryci. Jak można w ten sposób prowadzić politykę odpadową w Mieście? dlaczego nie podzielono Miasta na części i nie zapewniono konkurencji? Władze miejskie dbają tylko o przedsiębiorców, mieszkańców mają w głębokim poważaniu.
Pracuję w centrum Gliwic, mieszkam w miejscowości, która nie ma bezpośredniego połączenia z Gliwicami. Chcąc dojechać do Gliwic muszę skorzystać z auta i teraz mam płacić jeszcze więcej i nadal szukać miejsca do zaparkowania? Kpina. Wszyscy trąbią o ekologii, ale nikt nic nie robi w tym kierunku. Niech władze zapewnią możliwość skorzystania z transportu publicznego a ja nie mam najmniejszego problemu z tym, żeby przesiąść się z samochodu do autobusu.
Jedna gnida z peło wprowadziła opłaty, potem uciekła do stolicy, teraz druga gnida jeszcze podnosi te oplaty, brawo gliwiczanie, dalej wybierajcie mafie kolesiostwa , będzie wam lepiej, szkoda słów
Rozmawiamy o pieniądzach publicznych! A ile kosztuje utrzymanie strefy płatnego parkowania w Gliwicach? Czy ktoś wie? Ponad 100 prądożernych parkomatów, działających 24h dobę ale to nie wszystko. Serwis techniczny – firma jakaś, wkładanie i wyciąganie pieniędzy z puszek – kolejna firma jakaś, utrzymanie kontrolerów, darmozjadów ze Śląskiej Sieci Metropolitalnej, beznadziejnej obsługi biura i niekompetentnych panienek? A aspektach technicznych parkozjadów już nie warto wspominać o czym wszyscy użytkownicy chyba wiedzą. Szkoda, że tego władze nie chcą zmienić, bo łatwiej sięgnąć do kieszeni kierowców. Darmozjady i inni popaprańcy ze Śląskiej sieci kolesiostwa i zabrzańskich koleżanek niech nie żerują na naszych pieniądzach! Gliwice,… Czytaj więcej »