Drogowa Trasa Średnicowa zbliża się do naszego miasta.
Umowę na realizację brakujących fragmentów Drogowej Trasy Średnicowej na odcinku Zabrze – Gliwice podpisali wczoraj przedstawiciele spółek DTŚ SA oraz Eurovia Polska, czyli lider konsorcjum firm odpowiedzialnych za realizację projektu. Dwa projektowe odcinki o łącznej długości niespełna trzech kilometrów przebiegać będą od węzła trasy przy ul. De Gaulle’a w Zabrzu do granicy Gliwic.
– Trzypasmowa, bezkolizyjna trasa przebiegać będzie przez Park Powstańców Śląskich, a na odcinku zaplanowano cztery obiekty inżynierskie: tunel, most drogowy i dwa wiadukty. Projekt zakłada ponadto realizację urządzeń związanych z ochroną środowiska naturalnego, tj. przepusty dla zwierząt, ekrany akustyczne, systemy zabezpieczeń szlaków migracyjnych płazów i system odwadniania – informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.
Wartość umowy zamknie się w kwocie ponad 184 mln złotych.
Rozpoczęcie prac nastąpi w czerwcu br., a termin wykonania robót wyniesie 23 miesiące. Inwestycja finansowana będzie z czterech źródeł, spośród których najważniejsze to kredyt zaciągnięty przez budżet państwa z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013.
Drogowa Trasa Średnicowa, która ma połączyć Gliwice z Katowicami, to w tej chwili jedna z kluczowych arterii drogowych na Górnym Śląsku.
Istniejący odcinek liczy ponad 20 km długości, a po zakończeniu prac przy odcinku zabrskim i gliwickim wydłuży się o kolejnych 11,3 km. Fragment ten będzie realizowany w trzech samodzielnych kontraktach, z których pierwszym jest właśnie odcinek zabrzański obejmujący kontrakty Z3 i Z4.
Jeszcze w czerwcu powinien zostać podpisany kontrakt na pierwszy z gliwickich odcinków trasy – G1.
Postępowanie przetargowe na ostatni z odcinków – G2 – może ruszyć już w lipcu br.
Zobacz też: Tak będzie wyglądała DTŚ w Gliwicach (TV)
prawda jest taka ze cala dts jest juz w oplakanym stanie, pelna dziur i kolein.
pewnie jak zrobia ostatni odcinek zamkna pierwszy na kilka lat w celach remontu, swoja droga czy wykonawca nie pownien udzielic gwarancji skoro wzial kase?
Pajac jesteś i tyle , lepiej zeby nie budowali ??
DO PIS SIĘ ZAPISZ
Kasę to wszyscy chętnie biorą, ale odpowiedzialnych za fuszerki brak :-[
Droga asfaltowa powinna wytrzymać około 30 lat użytkowania, natomiast droga betonowa wytrzymuje średnio 40-50 lat. W Polsce to jest średnio 3 lata dla asfaltu, a betonową drogę kojarzę tylko w Żorach i jest rewelacja, ciekawe ile lat wytrzyma…
kiedy aafarankiewicz spełni obietnice już 2 lata czekany aż znikną hlewiki w centrum miasta przy wiecznej lamce