Minęły dwa miesiące od otwarcia gliwickiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej. Przyszedł czas na pierwsze podsumowania. Kierowcy chętnie korzystają z nowej drogi i omijają centrum, co znacząco zmniejszyło ruch na ulicach Gliwic.
Każdego dnia tunelem DTŚ przejeżdża około 30 tys. samochodów. Zanim otwarto DTŚ, te auta przejeżdżały przez centrum miasta.
Gliwicki odcinek Drogowej Trasy Średnicowej udostępniono kierowcom 21 marca. Inwestycja jest największą tego typu w historii miasta. Jest też kluczowa nie tylko dla Gliwic, ale dla całego regionu. Od chwili oddania DTŚ do użytku zmniejszyło się natężenie ruchu w centrum miasta, głównie na ul. Chorzowskiej, Kujawskiej, Pszczyńskiej, Jagiellońskiej i Toszeckiej.
– DTŚ spełnia nasze oczekiwania. Gliwiczanie korzystają z tej drogi, wzrasta natężenie ruchu w tunelu, a to oznacza, że coraz więcej osób wybiera DTŚ zamiast jechać przez miasto. To skutecznie zmniejsza ruch w centrum. Właśnie o to nam chodziło. Najbardziej na nowej drodze korzystają pacjenci Instytutu Onkologii w Gliwicach. To bardzo ważne, by instytucja o tak istotnym znaczeniu miała dobry dojazd. Poprawił się też dojazd do Politechniki Śląskiej i wielu innych miejsc w Gliwicach – mówi Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic.
Drogowa Trasa Średnicowa łączy Gliwice z Katowicami i jest drogą o kluczowym znaczeniu komunikacyjnym dla Górnego Śląska. Przebiega przez Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze. Trasa została podzielona na dwa odcinki: G1 – od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej oraz G2 – od ul. Kujawskiej do węzła z DK88. Na tym odcinku, pod ul. Dworcową i Zwycięstwa, wybudowano tunel o długości 493 m, wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Zainstalowano szereg urządzeń, które mają zapewnić kierowcom bezpieczną jazdę. Tunel jest na bieżąco monitorowany przez Centrum Sterowania Ruchem funkcjonujące w Zarządzie Dróg Miejskich przy ul. Płowieckiej, dzięki czemu skraca się czas reakcji służb ratunkowych czy porządkowych interweniujących w przypadku ewentualnych zdarzeń. Wszystkie incydenty są rejestrowane przez kamery i zgłaszane odpowiednim służbom. Tunel jest czyszczony raz w tygodniu, podobnie jak nawierzchnia DTŚ poza tunelem. Na bieżąco usuwane są odpadki, m.in. zużyte opony. Przy gliwickim odcinku DTŚ posadzono 25 ha trawników, 240 drzew, 4 tys. krzewów oraz 8 tys. pnączy, są też zbiorniki wodne.
—
MSI
Czyli teraz gdy zakończyły się prace inwestycyjne przy DTŚ, zmalał ruch uliczny w centrum miasta, kiedy UM zacznie realizować koncepcję dróg dla rowerów w Gliwicach?
Infrastruktura rowera wygląda na prawie nieistniejącą a liczba rowerzystów w mieście rośnie.
Ruch na Kujawskiej zmalał – też mi nowina. Wzrósł, kiedy zakończono budowę pierwszego odcinka i wszystkie auta zjeżdżały z DTŚ w tym miejscu. Nikt nie wspomina o ruchu w rejonie Pl. Piastów, ul. Zwycięstwa i ul. Dworcowej. Też zmalał? A może jednak cały Śląsk ma teraz dogodną okazję do wyjechania w ścisłym centrum Gliwic i coraz więcej osób będzie z tego korzystać? DTŚ jedynie zaprasza kolejne samochody.
Twoja głupota jest porażająca i nie wymaga komentarzy
Prawda w oczy kole?
Trzeba mieć doprawdy talent, by w tak krótkim tekście tyle bzdur i niedorzeczności zawrzeć.
@EinBit: spójrz na źródło artykułu: MSI ( czyli organ propagandowy ZF jakbyś nie wiedział (-a)). Tak, już wierzę, że te 30 tys. samochodów wcześniej jeździło przez centrum. One przede wszystkim przeniosły się z 88! Z centrum też oczywiście, ale w niewielkim stopniu. A raczej DTŚ jest teraz drogą ułatwiającą dojazd do centrum… Czy są jakieś badania jaki był ruch w np. czerwcu 2015 i teraz? Nagle okaże się, że jest taki sam ( ja codziennie jeżdżąc przez centrum różnymi drogami i o różnych porach) jakoś nie zauważam różnicy…