r e k l a m a


Jak nakłonić klientów do wystawienia opinii o firmie?

Jeśli prowadzisz firmę zapewne spotkałeś się z tym problemem. Wiele osób korzysta z twoich usług, jednak nie wszyscy chcą się dzielić swoją opinią na temat twoich działań, czy jakości działu obsługi klienta. W ten sposób jedynie osoby niezadowolone z twoich usług chętnie dzielą się swoją opinią, a co za tym idzie psują ci dobre statystki we wszystkich możliwych miejscach. W jaki sposób możemy nakłonić klientów do zostawienia dobrej opinii na temat twojej firmy w Internecie? Poniżej znajdziesz kilka sposobów.

Poproś o opinię osobiście

Ten sposób na zdobycie nowych opinii na temat swojej firmy wydaje się być banalny i dość oczywisty jednak niewiele osób z niego korzysta. W jaki sposób możesz poprosić klientów o opinię na temat swojej firmy? Jeśli świadczysz usługi i współpraca przebiegła pomyślnie, na koniec możesz po prostu zapytać czy dana osoba nie chciałaby wystawić ci opinii. Możesz to zrobić osobiście lub za pośrednictwem maila. Możesz także umieścić taką informację na fakturze, czy w stopce maila. Jeśli prowadzisz na przykład sklep internetowy możesz wysłać maila z prośbą o opinię po tym, gdy produkt jest już dostarczony do klienta. Oczywiście nie musisz pamiętać o tym za każdym razem. Wystarczy, że ustawisz odpowiednią automatyzację w swoim systemie do obsługi klienta. Jeśli masz bazę adresów mailowych swoich klientów możesz raz na pół roku zrobić ankietę, która będzie badać poziom zadowolenia klientów i będzie zawierać miejsce na wpisanie swojej opinii. W ten sposób będziesz miał kontrolę nad tym jakie opinie będziesz publikować na przykład na swojej stronie. Dlaczego opinie o firmach są tak istotne? W dobie internetu ogromna część użytkowników sugeruje się nimi przed wyborem konkretnego usługodawcy. Nic więc dziwnego, że niemal wszystkim przedsiębiorstwom zależy na jak najlepszej reputacji w sieci.

Prezent za pozostawienie opinii

Warto też podziękować w jakiś sposób swoim klientom za pozostawienie opinii. Pamiętajmy, że nie wynagradzamy tylko tych dobrych komentarzy, ale wszystkie. Możesz na przykład w zamian za pozostawienie opinii dać rabat na kolejne zakupy, czy zaproponować darmową dostawę. Nie musi być to jedynie zniżka. Możesz także zaproponować darmowy produkt elektroniczny na przykład ebook lub coś podobnego. W ten sposób twoi klienci na pewno chętniej będą dzielić się swoją opinią wiedząc, że będą coś z tego mieli. Pamiętaj także, żeby uzasadnić jakoś swoją prośbę. Wysyłając ankietę zadowolenia warto podkreślić, że chodzi o ciągły rozwój firmy, a także o wprowadzenie zmian, które pozwolą stać się twojej firmie jeszcze lepszym miejscem. W przypadku złych komentarzy na temat swojej firmy warto zawsze odpisać na taką wiadomość i spróbować wyjaśnić dane nieporozumienie. Ludzie często działają w emocjach, które przysłaniają widzenie drugiej strony.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI