Wczoraj francuski koncern PSA (Peugeot-Citroën) ogłosił, że sfinalizował umowę zakupu 12 fabryk od amerykańskiego General Motors.
W grupie przejętych zakładów znalazły się dwa polskie, m.in. gliwicki Opel. Sprzedaż firmy Opel Automobile GmbH wraz z jej markami Opel i Vauxhall przez General Motors Grupie PSA została sfinalizowana.
„To historyczna data” — powiedział dyrektor generalny Opel Automobile GmbH, Michael Lohscheller. „Jesteśmy dumni z dołączenia do Grupy PSA. Otwieramy właśnie nowy rozdział w naszej historii po 88 latach z General Motors. Nadal będziemy udostępniać niemiecką technologię szerokiemu gronu klientów. Łącząc nasze atuty, sprawimy, że Opel i Vauxhall staną się rentownymi i samofinansującymi się przedsiębiorstwami. Wyznaczyliśmy sobie jasny cel przywrócenia rentowności do 2020 roku”.
„Jesteśmy dziś świadkami narodzin prawdziwego europejskiego czempiona” — podkreślił prezes zarządu PSA Carlos Tavares. „Pomożemy Oplowi i Vauxhallowi w odzyskaniu rentowności, starając się wspólnie stworzyć nowe wzorce dla branży. Wykorzystamy siłę obu kultowych marek i ogromny potencjał obecnej kadry. Opel pozostanie niemiecki, a Vauxhall — brytyjski. Obie marki doskonale uzupełniają nasze obecne portfolio francuskich marek Peugeot, Citroën i DS Automobiles”. Udział rozszerzonej Grupy PSA w europejskim rynku wynosi około 17 procent, co daje nam drugą lokatę wśród największych producentów na kontynencie oraz pierwsze lub drugie miejsca na największych rynkach.
We wtorkowym komunikacie nie znalazły się informacje dotyczące przyszłości poszczególnych fabryk Opla, w tym zakładów w Gliwicach i Tychach.
Jak już zapewniano przy okazji podpisania umowy w marcu, wszystkie prawa pracowników do współdecydowania zostaną utrzymane.
W ciągu 100 dni zarząd firmy Opel/Vauxhall opracuje plan na przyszłość. „Jesteśmy gotowi do podjęcia prac nad planem przy wsparciu PSA oraz oczywiście z udziałem naszych partnerów z rady zakładowej i związków zawodowych” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel Michael Lohscheller. Ważną rolę będą odgrywały synergie z Grupą PSA, na przykład w dziedzinie zakupów i rozwoju. Połączony podmiot będzie mógł zrealizować znaczne ekonomie skali i synergie w zakupach, produkcji oraz projektach badawczo-rozwojowych. Ich wartość w obecnych realiach jest szacowana na 1,7 miliarda euro. Celem jest wygenerowanie nadwyżki w przepływach pieniężnych w działalności operacyjnej do 2020 roku oraz osiągnięcie marży operacyjnej na poziomie 2 procent do 2020 roku oraz 6 procent do 2026 roku.
Macron nie będzie miał litości dla bandytów PIS-u. Zabierze fabrykę do siebie i taka będzie zasługa Pis dowatych kłąmczuchów.
ale bzdet, opel już francuski ale pozostanie niemiecki – a kupiony od Amerykanów. Takie pomysły tylko w głowach lewaków
Świadkowie narodzin niewolniczej pracy na rzecz francuzów, niemców i amerykanów. W ciągu 100 dni zarząd firmy Opel/Vauxhall opracuje plan na przyszłość w którym robotnika zaorają za 2000 brutto/m.