Trwają prace nad przygotowaniem projektu budowy nowoczesnego Centrum Przesiadkowego. Będzie to kolejna wizytówka Gliwic.
Na realizację inwestycji miasto może pozyskać 130 mln zł unijnego dofinansowania. Planowany termin realizacji to lata 2019-2020.
Nowoczesne centrum przesiadkowe to obecnie priorytetowa dla miasta inwestycja. W jej ramach powstanie nowy dworzec autobusowy z zadaszeniem wraz z budynkiem głównym, budynkiem pomocniczym i tunelem, przebudowany zostanie układ komunikacyjny ul. Składowej, Toszeckiej, Tarnogórskiej, Jagiellońskiej, Okopowej, Piwnej, Zwycięstwa, Na Piasku, Bohaterów Getta Warszawskiego, placu Piastów a także ciąg pieszo-rowerowy od ul. Berbeckiego/alei Przyjaźni do ul. Aleksandra Fredry. W jej realizację od samego początku z dużym zaangażowaniem włączyły się miejskie jednostki oraz PKM Gliwice i KZK GOP.
Obecnie firma Pas Projekt sp. z o.o., która wygrała przetarg na przygotowanie dokumentacji, przedstawiła projekty wstępne oraz prowadzi uzgodnienia z gestorami infrastruktury technicznej.
W przypadku firm Tauron i Orange uzgodnienia dotyczące projektu teletechnicznego i elektrycznego dworca autobusowego znacząco się przedłużają. Miasto poczyniło kroki w celu przyspieszenia dokonywania tych uzgodnień, jednakże termin przekazania dokumentacji, ustalony na 30 lipca br., może nie zostać dotrzymany.
Jako że projekt zawiera innowacyjne rozwiązania w zakresie zadaszenia dworca autobusowego, miasto zwróciło się również do naukowców z Politechniki Śląskiej, którzy zweryfikują przyjęte założenia i rozwiązania konstrukcyjne.
Nowoczesne Centrum Przesiadkowe to kolejna duża inwestycja Gliwic. Szacuje się, że całkowity koszt realizacji projektu może wynieść nawet ok. 250 mln zł. Dlatego miasto planuje aplikować pod koniec 2018 r. o pozyskanie środków unijnych. W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Gliwice mogą się ubiegać się o kwotę 130 mln zł.
Planowany termin przetargu na wykonanie inwestycji to przełom 2018/2019. Planowany termin realizacji to lata 2019-2020.
—
MSI
A mieszkania plus? kiedy?
Mieszkania plus to obietnica panów z PIS-u. Ich pytaj 🙂
Dokładnie kaczor im naobiecywał i jak zwykle nic nie bedzie Hahaha
Kolejny patlol,lewus i bezmozg spod pincet plus ? 😉
jak łyżka do butów!!! zdolny architekt z poczuciem humoru i metaforom;))
W końcu, mam nadzieję że to w miejscu tej dziury koło tych garaży. Bardziej brzydkiego miejsca w Gliwicach nie ma
Dworzec już jest czarny. Po co budować w jasnych odcieniach jak i tak na śląsku zaraz będą czarne z sadzy?
PKP mogłoby umyć dworzec karcherem ale maja to gdzieś
A miasto punkt przesiadkowy umyje? Już to widzę 😛
Hejterzy w akcji. Obojętne co nie zrobią to już jest hejt
Jak znam nasze Gliwice to aż tak ładnie nie będzie wyglądało- obym się pomylił
Panie Tomku…będzie ładnie tylko należy wymagać od zarządzającego aby dbał o czystość tych obiektów a nie tak jak dba się o zarośniete trawą niedawno położone w naszym mieście chodniki i będzie ok.
Dworzec wystarczy umyć karcherem ale PKP ma to gdzieś
Pamiętam jak mieli połączyć ul.Konarskieo z Zabrska co to się nie wyrabiało chodzili protestowali lamentowali teraz przeżycili się na neta ja pierdzenie co za ludzie wszystko co nowe to be….
Jestem na tak. Skoro Gliwice chcą być jak najnowocześniejsze to takie konstrukcje bardzo będą pasować do tej wizji… Tylko miło by było również zadbać o zabudowę wokół dworca.
Dlaczego jest pokazany kolejny projekt wizualny, co z tymi wcześniejszymi projektami na które zapewne wydano sporo kasy ?
Zagospodarowanie terenu przy Placu Piastów oraz przed dworcem to tragedia. Betonowe klepisko i kempa drzew. Masakra, a takie były fajne poprzednie wizualizacje…
Michał 😉
Ooo super będzie można wejść łatwo na dach ^°
Fajnie by było , gdyby działał PKS i było się na co przesiadać:)
Jak będą wyglądały żłobki i przedszkola?
W centrum przesiadkowym mają być? Gdzie to przeczytałeś?
Czy ja napisałem że będą w centrum przesiadkowym?
Dyskusja dotyczy centrum przesiadkowego. Pana komentarz jest absolutnie bez związku.
Dalej nie widzę gdzie to napisałem? Pani komentarz jest bez sensu bo jakieś omamy wzrokowe Pani ma.
Fajne
Oby tylko nie wszystkie linie kończyły na tym dworcu. Bo jak trzeba się będzie przesiadac np. z 112 czy innych linii jadących z północy, by dojechać bliżej centrum to będzie to bez sensu trochę.
Mam nadzieję że się mylę ale ta konstrukcja nie ma prawa się sprawdzić… Wielka powierzchnia oparta na dwóch skrajnych końcach, a do tego spadek do wewnątrz. Tylko patrzeć jak będzie gromadzić się na niej śnieg i powodować ogromny napór na konstrukcję…
Ech, mylisz się i to bardzo 😉
Wystarczy że jest już tyle systemów przeciw oblodzeniowych że konstruktorzy mogą wybierać rozwiązania jakie potrzebują 😉
Projekty zawsze wyglądają bajecznie, efekt końcowy będzie zapewne nieco zmieniony.
Wyglada jak rewitalizacja ryneczku ze srodkow unijnych w miasteczku do 20tys. mieszkancow.
Jak pokazano wizualizacje dworca też były głosy że to się nie może udać i skończy się na „estetyce” katowickiej hali peronowej. A jednak prawie się udało.
Mam nadzieję że tym razem też się uda jeśli nie poddamy się dyktatowi wykonawcy.
I z pieskami już nie będzie gdzie chodzić? fajna inwestycja ale pamiętajcie o psiarzach którzy już teraz nie mają gdzie chodzić z pieskami a wybiegów w tym terenie brak. I tak sprzątam po moich pupilach wyznaję zasadę mój pies moje gówno. To tak gdyby się rozpętała gównoburza.