Duże firmy i międzynarodowe korporacje coraz chętniej sięgają po nowoczesne rozwiązania technologiczne, pomagające im obniżyć koszty i sporo zaoszczędzić, a równocześnie wprowadzić nowe, ciekawe usługi, zwiększając tym samym komfort oraz szybkość pracy.
Jedną z ciekawych nowinek w dziedzinie branży IT jest VoIP, czyli Voice over Internet Protocol. A Ty, czy słyszałeś już o tej innowacyjnej metodzie usług telekomunikacyjnych? Czas zapoznać się z nią nieco bliżej i sprawdzić rzeczywistą moc jej możliwości.
Czym tak właściwie jest usługa VoIP?
Technologia VoIP opiera się na możliwości przesyłania połączeń głosowych, czyli prowadzenia rozmów telefonicznych za pomocą łącza internetowego dzięki zastosowaniu metody cyfrowej. Do jej prawidłowego działania wystarczy posiadanie dowolnego urządzenia łączącego się z siecią – komputera, laptopa, czy nawet urządzenia mobilnego, na przykład tabletu albo telefonu. To idealna opcja dla firm specjalizujących się w kontaktach z klientem, które każdego dnia wykonują i odbierają niezliczone ilości
połączeń.
Czego potrzebujesz, aby rozpocząć swoją przygodę z VoIP?
Ekspresowe wykonywanie i odbieranie połączeń bezpośrednio z komputera lub smartfonu wymaga jedynie instalacji specjalnego komunikatora oraz podłączenia odpowiednich akcesoriów (słuchawek z mikrofonem). Jeszcze inną ciekawą opcją jest zakup specjalnego sprzętu, czyli telefonu VoIP, przeznaczonego stricte
pod system VoIP.
Oczywistym warunkiem sprawnego działania technologii VoIP jest rzecz jasna szybki Internet o odpowiedniej prędkości i stabilnym łączu. Zdecydowanie lepszą opcją
będzie przykładowo internet światłowodowy niż internet radiowy.
Zalety korzystania z VoIP dla Twojej firmy:
– to prosta technologia, niewymagająca specjalnego przygotowania, długiego przeszkolenia pracowników ani zakupu drogiego sprzętu;
– do jej najważniejszych zalet należy znaczne obniżenie kosztów i nieporównywalnie tańsze wykonywanie połączeń niż ma to miejsce w przypadku telefonii w typie tradycyjnym;
– również połączenia międzynarodowe oraz w roamingu są przy użyciu VoIP znacznie bardziej opłacalne;
– cechuje się także wysoką jakością każdego połączenia – bez rozpraszających szumów i trzasków;
– numer telefonu przypisywany jest do miejsca, nie do osoby, co umożliwia wygodne przeskakiwanie pomiędzy kilkoma połączeniami w razie takiej potrzeby, co minimalizuje ryzyko nieodebrania telefonu od klienta;
– koszt połączeń zewnętrznych naliczany jest systemem sekundowym, nie zaś minutowym jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnej telefonii;
– połączenia wewnętrzne np. w obrębie firmy, w celu komunikowania się ze sobą poszczególnych działów, czy też przekierowywania połączeń do konkretnych osób z zespołu są całkowicie darmowe;
– pracownicy mogą rozmawiać między sobą bezpłatnie i swobodnie, co jest często szybsze i wygodniejsze niż pisanie maili, czy korzystanie z firmowego komunikatora;
– system VoIP oferuje także wiele przydatnych, dodatkowych funkcji: syntezator mowy, umożliwiający nagrywanie automatycznych wiadomości, możliwość ustawiania kolejności przychodzących połączeń i kierowanie ich do wolnych pracowników, prowadzenie telekonferencji, nagrywanie rozmów.
Spikon Twój operator VoIP – zmień funkcjonowanie swojej firmy na tańsze i lepsze
Operator Komunikacyjny Spikon oferuje usługi VoIP dla firm, a nawet dla klientów indywidualnych. Nawiązując współpracę otrzymasz swój indywidualny wirtualny numer telefonu, dostępny dla każdego dzwoniącego nie tylko z Polski, ale i ze świata. Koszt utrzymania numeru to tylko 1 zł miesięcznie.
Zachęcamy do założenia bezpłatnego konta, oferującego niepodważalne korzyści: odbieranie i wykonywanie połączeń z dowolnej sieci, możliwość przypisania wielu numerów do jednego konta oraz swobodny dostęp do wszystkich opcji i zarządzania numerem. Operatorzy VoIP chętnie przedstawią Ci szczegółową ofertę. Zapraszamy na
https://spikon.pl/.
Materiał partnera