Trwa budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach, a także dwóch ostatnich odcinków w Zabrzu – od zabrzańskiego węzła z ul. De Gaulle’a do granicy z Gliwicami.
Realizacja DTŚ w Gliwicach podzielona została na dwa odcinki. Pierwszy – oznaczony jako G1 – o długośći około 2,8 km prowadzi od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej. Na tym fragmencie DTŚ zaprojektowano 5 obiektów inżynierskich – wiadukty drogowe nad torami kolejowymi, ul. Wschodnią, ul. Błonie i ul. Kujawską oraz nad autostradą A1 i most nad rzeką Kłodnicą. Wykonawcą realizowanej inwestycji jest firma SKANSKA S.A. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2012 r. i potrwa do sierpnia 2014 r.
Drugi odcinek DTŚ w Gliwicach – oznaczony jako G2 – ma długość około 5,6 km i prowadzi od ul. Kujawskiej do istniejącego węzła Drogi Krajowej nr 88 z ul. Portową. Na tym odcinku zaprojektowano 14 obiektów inżynierskich – wiaduktów, mostów, kładek technologicznych, a także tunel o długości 493 m, którym trasa średnicowa przejdzie pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową. Wykonawcą odcinka G2 jest konsorcjum firm: EUROVIA POLSKA S.A. i Bilfinger Berger Budownictwo S.A. Realizację inwestycji rozpoczęto w styczniu 2013 r., a planowane ukończenie robót budowlanych – to grudzień 2014 r.
Budowa obydwu gliwickich odcinków „średnicówki” ma kosztować ogółem 1,2 miliarda złotych.
Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach odciąży ulice miejskie, ułatwi dojazd do centrów innych miast oraz dotarcie do licznych i ważnych placówek w Gliwicach m.in.: Centrum Onkologii i Politechniki Śląskiej. Gliwicka część DTŚ to ostatni fragment drogi o długości 31,3 km, łączącej miasta konurbacji śląskiej na trasie Katowice – Gliwice.
Zobacz też: Tak będzie wyglądała DTŚ w Gliwicach (film)
Budowa Drogowej Trasy Średnicowej to ogromna inwestycja, której realizacja wiąże się z koniecznością czasowego zamykania niektórych ulic w mieście. Pierwsze istotne zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone już w marcu.
4 MARCA ZAMKNIĘTE DLA RUCHU ZOSTANĄ:
ulica Konarskiego (na odcinku od skrzyżowania z ul. Jagiellońską do ul. Piramowicza)
Objazd dla jadących od strony Zabrza i dzielnicy Sośnica zostanie poprowadzony ulicami: Jagiellońską, Dworcową, Strzody i Wrocławską. Natomiast dla jadących z centrum Gliwic wyznaczono objazd ulicami: Częstochowską i Jagiellońską.
Planowany termin zakończenia robót i przywrócenia przejazdu ul. Konarskiego – 15 grudnia 2013 r.
ulica Dubois (na odcinku od ul. Zwycięstwa do ul. Sienkiewicza)
W tym przypadku nie było konieczne wyznaczenie objazdu. Mieszkańcy będą mieli zapewniony dojazd do posesji. Planowany termin zakończenia robót i przywrócenia przejazdu ul. Dubois – 15 grudnia 2014 r.
11 MARCA ZAMKNIĘTA DLA RUCHU ZOSTANIE:
ulica Kujawska (od skrzyżowania z ul. Błonie na odcinku 500 m w stronę centrum miasta)
Objazd w obu kierunkach ruchu dla relacji Gliwice – Zabrze zostanie poprowadzony ulicami: Błonie, Pocztową, Rymera i Dolną.
Planowany termin zakończenia robót i przywrócenia przejazdu ul. Kujawską – 15 grudnia 2013 r.
18 MARCA PLANOWANE JEST ZAMKNIĘCIE DLA RUCHU:
ulicy Portowej (na odcinku od ul. Jana Śliwki do zjazdu z DK 88) oraz Drogi Krajowej nr 88 – Alei Jana Nowaka-Jeziorańskiego (nad ulicą Portową)
Objazd zostanie poprowadzony ulicami:
Pionierów, Perseusza, Estakadą Heweliusza, Portową, Edisona, Łabędzką i Opla – dla jadących w kierunku Wrocławia;
Okulickiego, Kozielską, Łabędzką, Edisona, Portową, Estakadą Heweliusza, Perseusza i Pionierów – dla jadących w kierunku Bytomia.
Planowany termin zakończenia robót na ul. Portowej – lipiec 2014 r., a na Drodze Krajowej nr 88 – grudzień 2014 r.
W czasie zamknięcia dla ruchu ulicy Portowej zmieni się rozkład jazdy autobusów oraz lokalizacje przystanków komunikacji miejskiej. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną przekazane osobnym komunikatem.
8 KWIETNIA ZAMKNIĘTA DLA RUCHU ZOSTANIE:
ulica Fredry (na całej długości)
W tym przypadku nie było konieczne wyznaczenie objazdu. Mieszkańcy będą mieli zapewniony dojazd do posesji. Planowany termin zakończenia robót i przywrócenia przejazdu ul. Fredry – listopad 2013 r.
Wszystkie istotne zmiany w organizacji ruchu ujęte w harmonogramie będą wprowadzane w poniedziałki po porannym szczycie komunikacyjnym (około godziny 10.00).
Oprócz tego, w trakcie prowadzenia prac, mogą wystąpić inne utrudnienia na drogach, nieujęte w harmonogramie np. zwężenia ulic.
Informacje o wszystkich ważnych zmianach takich, jak kilkumiesięczne zamknięcia ulic będą podawane przez wykonawców z odpowiednim wyprzedzeniem. Kierowcy przemieszczający się po Gliwicach tranzytem, chcący uniknąć utrudnień w centrum miasta, powinni korzystać z autostradowej obwodnicy miasta, którą tworzą autostrady A1 i A4.
nie ma co narzekać, dzisiaj utrudnienia a jutro śmigamy szybciutko 🙂 DTŚ jest mega potrzebna!
Całe śródmieście rozkopane, balcerek zamknięty i przeniesiony i budowa trwa. Oby się szybko zakończyła bo masakrycznie się jeździ po mieście teraz, a jak zamkną Portową i Konarskiego to dopiero będzie jazz…
Czy nieudaczny rząd Donalda Tuska znalazł 300 milionów złotych których brakuje na budowę DTŚ? A może prace zatrzymają się w połowie?
Dobrze, że idzie wiosna. Czes wyjąć rower. Będzie szybciej.
Co sie martwisz co sie smucisz dzis sie przemeczysz jutro dtska bedziesz zasuwal
oj będzie się działo…. już to widzę te korki, objazdy i masakrę na ulicach. wystarczyło że remontowali skrzyżowanie dworcowa wyszyńskiego i już była tragedia i paraliż a co mówić teraz……
tylko którędy tym rowerem kiedy wszystkie ścieżki rowerowe zginęły ……