W ramach budowy DTŚ powstały węzły łączące DK88 z DTŚ i ul. Portową oraz ronda. Niestety, rozwiązanie nie sprawdziło się i na zjazdach często tworzą się korki.
Zarząd Dróg Miejskich zapowiedział wprowadzenie rozwiązań mających usprawnić ruch. W marcu zapytaliśmy urzędników z ZDM o przygotowane koncepcje. Wówczas otrzymaliśmy odpowiedź: „Z końcem roku zakończyło się przygotowanie opracowania wielowariantowej koncepcji dla węzłów. Obecnie warianty są analizowane i nie wykluczone, że w tym roku zostaną wdrożone pierwsze, częściowe rozwiązania. Po ich wyborze i ustaleniu terminu rozpoczęcia wprowadzania zmian, ZDM będzie informował na bieżąco, za pośrednictwem strony www”.
Do tej pory jednak nie podjęto żadnych prób usprawnienia ruchu w tym miejscu. Zapytaliśmy więc internautów jakie rozwiązania wg nich sprawdziłyby się w tym miejscu.
„Należy wykorzystać ten wolny plac widoczny na zdjęciu do wybudowania bezkolizyjnych zjazdów i wyjazdów na ww. drogi” – napisał Paweł.
„Bardzo prosto – wystarczy wybudować estakadę z DK88 w prawo na DTŚ, pomijając rondo, do tego powiększyć rondo, jeszcze nie widziałem żeby ciężarówka przejechała to bez zachodzenia na 2 pasy…” – napisał Dawid.
„Likwidacja ronda południowego, wjazdy-zjazdy tylko prawoskręty i przejazdy na wprost. Wykonanie nowej odrębnej łącznicy do zjazdu na prawo w relacji DK88 [od Kleszczowa] – DTS [kierunek Katowice] zaczynającej się jeszcze przed Kłodnicą, z własnym mostem nad rzeką i wchodzącej bezpośrednio w prawy pas rozpoczynającej się DTŚ” – zaproponował Piotr.
„Prawy pas na DTŚ od strony centrum zrobić tylko i wyłącznie do skrętu w prawo w DK88 w stronę Zabrza. Poszerzyć zwężenie i wyznaczyć dwa osobne pasy na zjeździe z DK88 na DTŚ prawy pas do skrętu w prawo na portowa lewy pas na wjazd na rondo i dalszą jazdę DTŚ w stronę centrum” – napisał Damian.
Całą dyskusję można znaleźć na naszym Facebooku.
Niech ZDM postawi kolejną „yntelygentnom” sygnalizację. Światła! wszędzie światła!
Prawda jest taka że ktoś kto to projektował te zjazdy i ronda jak zwykle nie pomyślał że będzie się korkować i że będzie tamtędy zjeżdżać dużo pojazdów ciężarowych czy też autobusów. Przede wszystkim ronda są za wąskie nie ma możliwości żeby tiry wjechały na rondo bez ścinania pasów więc tną i zabierają ze sobą auta ustawione na prawym pasie do zjazdu na portową! Za późno jest zrobiony zjazd na prawo skręt w stronę portowej. Mądrzy kierowcy sami robią dwa pasy żeby się nie korkowało ale jest to jak zwykle w naszym prawie nie zgodne z przepisami i jest za to… Czytaj więcej »