r e k l a m a


Pozycjonowanie Gliwice – wypromuj swoją firmę w internecie

Gliwice to miasto, które liczy ponad 180 tys. mieszkańców. Jeśli prowadzimy działalność, którą kierujemy do lokalnych odbiorców i chcemy do nich trafić z ofertą, to może być to trudne za pomocą tradycyjnych form reklamy. Można zainwestować dużą kwotę i osiągnąć rezultaty dalekie od oczekiwanych. Innym sposobem jest pozycjonowanie firm z Gliwic w Google. Na czym to polega? Dlaczego działania powinny objąć przede wszystkim Google?

Pozycjonowanie strony i Profilu Firmy w Google

Celem pozycjonowania strony jest osiągnięcie wysokich pozycji na zapytania, które najlepiej opisują dany biznes. Np. skup samochodów może zdobyć najwięcej odwiedzin, jeśli znajdzie się na pierwszej pozycji na frazę „skup aut Gliwice”. Dlaczego działania powinny obejmować akurat Google? To proste – ta wyszukiwarka ma ponad 95% udziału w rynku w Polsce. Pozycjonować można nie tylko stronę WWW, ale również Profil Firmy w Google. Co to oznacza?

Pozycjonowanie Profilu Firmy w Google

W wynikach wyszukiwania wyświetlają się nie tylko strony WWW. Jeśli wyślesz do Google jakieś zapytanie lokalne, np. wspomniany “skup aut Gliwice”, to zaraz pod reklamami na górze wyników wyszukiwania znajdziesz mapę, a pod nią odnośniki do trzech wizytówek firm. Żeby marka mogła się znaleźć wśród nich, najpierw trzeba założyć dla nich Profil Firmy w Google. Kiedy wizytówka będzie aktywna, należy ją zoptymalizować – przy czym należy pamiętać, że nie od razu będzie zajmować wysokie pozycje na kluczowe zapytania. Wpływ na widoczność mają m.in.:

  • Opinie – warto pozyskiwać recenzje, a najlepiej, jeśli pojawiają się systematycznie, zawierają słowa kluczowe związane z działalnością i są długie. Warto odpowiadać na nie bez względu na to, czy są pozytywne czy negatywne.
  • Wizytówki NAP – przypominają wpisy w katalogach. Zawierają nazwę firmy, adres, numer telefonu, a często również adres stron WWW.
  • Nazwa i opis – to bardzo ważne elementy w wizytówce. Nazwa nie powinna się składać wyłącznie ze słowa kluczowego, ale warto je w niej umieścić tak, aby wyglądało to naturalnie. Dobrym rozwiązaniem jest połączenie najważniejszej frazy z brandem, np. skup aut Max-Car. Na opis mamy 750 zzs, ale najważniejsze słowo kluczowe dobrze jest umieścić w pierwszych 250 zzs.
  • Wypełnienie profilu – warto wprowadzić do Profilu Firmy w Google wszystkie informacje, które dotyczą naszej działalności. Dobrym rozwiązaniem jest ich aktualizowanie, dodawanie zdjęć, wpisów i nie tylko.

Pozycjonowanie strony firmy w Google

Marka może być widoczna więcej niż jeden raz w wynikach wyszukiwania. W top 10 może się znajdować także strona WWW. W tym przypadku trzeba podjąć inne działania, aby osiągnąć taką pozycję. Wpływ na widoczność strony w wynikach Google mają takie czynniki jak:

  • Optymalizacja techniczna – obejmuje wiele działań związanych ze stroną WWW. Zaliczamy do nich m.in. włączenie certyfikatu SSL, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, wyeliminowanie błędów związanych z indeksowaniem, utworzenie mapy strony i dodanie jej do Google Search Console, stworzenie przyjaznych adresów URL i inne.
  • Pozyskiwanie linków prowadzących do strony – w przypadku firmy z Gliwic powinny to być przede wszystkim odnośniki ze stron związanych z miastem, np. serwisy informacyjne. Następnie warto zdobywać linki z witryn powiązanych tematycznie.
  • Optymalizacja contentu – dla każdej treści należy wybrać słowa kluczowe wpisywane przez internautów, którzy szukają takiej oferty. Najważniejsza fraza powinna się pojawiać m.in. w tytule strony, tytule wpisu, leadzie, opisie zdjęć, nagłówkach i w pozostałej treści. Ponadto content trzeba systematycznie rozwijać.

To tylko wybrane działania, które mają wpływ na widoczność. Więcej na ten temat można się dowiedzieć tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-gliwice. Dzięki pozycjonowaniu strony i Profilu Firmy w Google brand może się pojawić dwa razy w wynikach wyszukiwania, a to zwiększa szanse na ruch i klientów.

Materiał partnera

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI