r e k l a m a


Celine – marka z historią. Jak wyglądała ścieżka do sukcesu?

Celine należy do jednych z pierwszych marek luksusowych w branży modowej. Historia pełna wzlotów i upadków to nie jedyne, co ją wyróżnia. Kto stoi za sukcesem tego domu modu? Czym wyróżniają się projekty Celine? Dowiedz się więcej o wyjątkowej marce.

Historia marki Celine w pigułce

Założycielami marki są Céline Vipiana i jej mąż Richard. W 1945 roku zdecydowali, że zaczną projektować buty dziecięce szyte na miarę (tzw. made-to-measure). Co to oznacza? Obuwie było tworzone na podstawie gotowego wzorca, ale indywidualnie dopasowywane do wymiarów stopy. To właśnie od takiego pomysłu rozpoczęła się długa historia marki Celine. Wówczas jej logo stanowił czerwony słoń stworzony przez Raymonta Peyneta.

Brand nie podążał tą ścieżką bardzo długo. Po 15 latach założyciele postanowili zmienić charakter swojej marki i skupić się na projektowaniu produktów dla kobiet, ale w dość nietypowym stylu. Odzież wyróżniała się sportowym szykiem i wykorzystaniem skóry jako głównego materiału. Jednak Celine oferowało nie tylko ubrania, ale też rękawiczki, torebki czy buty typu loafers. Znakiem rozpoznawczym marki stał się trencz.

W 1964 roku Celine wypuściło perfumy, które przyłożyły się do sukcesu domu modu. Brand zaczął zdobywać na popularności, dzięki czemu założyciele mogli otwierać kolejne butiki w różnych częściach świata, m.in. w Beverly Hills, Hongkongu czy Genewie. Od 1996 roku marka należy do francuskiej grupy LVMH, w której skład wchodzą liczne firmy luksusowe.

Obecnie Celine posiada ponad 150 sklepów wokół globu i cieszy się ogromnym uznaniem w branży modowej. Specjalizuje się w projektowaniu luksusowej odzieży, butów i dodatków dla kobiet. W jej ofercie znajdują się choćby ponadczasowe marynarki, okulary przeciwsłoneczne damskie czy torebki.

Projektanci i dyrektorzy kreatywni – wpływ na wizerunek Celine

Do 1988 roku projektantką marki pozostawała Céline Vipiana. To właśnie dzięki jej zaangażowaniu i wizji brand zdobył miano imperium modowego. Po odejściu założycielki na emeryturę pieczę nad rozwojem kreatywnym przejęła Peggy Huynh Kinh. W 1997 roku głównym projektantem Celine został Michael Kors. Jako dyrektor generalny wniósł markę na modowe szczyty.

Brand odzyskał swoją rozpoznawalność i rósł w siłę aż do 2003 roku, kiedy to Kors odszedł z firmy. Następnie jego miejsce przypadło Roberto Menichetti, który został zastąpiony w 2005 roku przez Ivanę Omazic.

Jednak prawdziwy rozkwit luksusowej marki przypisuje się Phoebe Philo. Udało się jej osiągnąć nieporównywalny sukces, nadając projektom Celine minimalistycznego charakteru pełnego kobiecości i francuskiego szyku. Prace Philo spotkały się z tak dużym entuzjazmem miłośników mody, że jej odejście wiązało się z wieloma kontrowersjami. W 2018 roku rola dyrektora kreatywnego przypadła Hedi Slimane, który dodał marce więcej rockowego i punkowego wyrazu.

Francuski szyk – czym wyróżnia się dom mody?

Estetyka Celine była przekształcana przez wiele lat – w zależności od ówczesnego spojrzenia dyrektorów kreatywnych. Od początku projektom nie brakowało jednak charakterystycznego francuskiego luzu z nutą klasycznego szyku. Minimalistyczne kroje i elegancka prostota to wyróżniki stylu marki. Obecnie nieodłączną częścią Celine są też skórzane i nieco odważniejsze elementy garderoby.

Historia Celine zaczęła się we Francji w 1945 roku. Przez wiele lat marka ewoluowała, aby stać się w końcu prawdziwym imperium w świecie mody. Intrygująca geneza i charakterystyczna estetyka to coś, co szczególnie wyróżnia ten brand.

artykuł sponsorowany

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI