Gliwicki system znalazł się w gronie najlepszych w Polsce projektów i przedsięwzięć w dziedzinie transportu.
Projekt „Rozbudowa systemu detekcji na terenie miasta Gliwice wraz z modernizacją wybranych sygnalizacji świetlnych, etap I” został nagrodzony złotą statuetką w kategorii Technika i Technologia podczas I Forum Innowacji Transportowych w Krakowie. Dodatkowo wyróżniono go Nagrodą Specjalną przyznaną przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce za „innowacyjny projekt transportowy promujący współpracę i założenia polityki transportowej oraz strategię wzrostu Europa 2020”.
Projekt obejmuje swoim zakresem modernizację istniejącej infrastruktury, a także uruchomienie nowych funkcji, które pozwolą na zarządzanie wszystkimi systemami sterowania ruchem w obrębie miasta. Rozwiązania automatyczne tego typu nazywane są Inteligentnymi Systemami Transportowymi ITS (Intelligent Transportation System).
Nagrodzony projekt realizowany jest na wszystkich gliwickich skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną.
Dzięki wdrożeniu systemu ITS możliwe będzie zwiększenie przepustowości na kluczowych odcinkach dróg miejskich, poprawa bezpieczeństwa ruchu, oraz skrócenie czasu przejazdu, co będzie miało znaczący wpływ na obniżenie kosztów transportu samochodowego oraz ochronę środowiska. System zostanie w pełni uruchomiony w II kwartale 2013 r.
Nagroda Specjalna przyznana przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej to dodatkowe wyróżnienie. W projekcie doceniono to, że na stanowiskach analityków ruchu zatrudnione będą m.in. opiekunowie dzieci niepełnosprawnych, którzy często mają trudności ze znalezieniem pracy. Ich zadaniem będzie szybkie wykrycie zdarzenia, powiadomienie dyżurnego Analityka Ruchu Drogowego oraz, jeżeli zajdzie taka potrzeba, wezwanie służb ratunkowych. Centrum Sterowania Ruchem przystosowano do pracy osób niepełnosprawnych ruchowo.
działa to dramatycznie… samochodem poruszam się głownie nocami i głównie po Gliwicach i nie działa to tak jak powinno. system nie rozpoznaje ze po godz. 23 prędkość w mieście rośnie z 50 do 60 km/h a żeby działało prawidłowo trzeba jechać ok. 35 km/h nawet gdy ulice sa puste. Często też system się zawiesza i gdy podjedziemy do skrzyżowania mamy czerwone na wszystkich sygnalizatorach z każdej strony… Jeśli ktoś uważa inaczej proponuje pokręcić się trochę nocą po Gliwicach i samemu ocenić. Sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Łabędzkiej/Starogliwickiej z ul. Adama Opla – to jedyne miejsce w mieście gdzie ten system działa… Czytaj więcej »
To fakt że przy skrzyżowaniu z Oplem sprawdza się świetnie 🙂 tam dojeżdżasz zwalniając trochę i od razu zielone się zapala 🙂
czytałem gzieś że ten system będzie działał w pełni dopiero jak jakieś centrum zarządzania tym otworzą a właśnie je budują
Ludzie czytajcie ze zrozumieniem, system zostanie włączony całkowicie w ll kwartale, więc te wasze marudzenie teraz to tylko zwykłe bezpodstawne krytykowanie (zresztą jaj zawsze).
nasze marudzenie ma sens gdyż skoro coś nie jest do końca gotowe i może stwarzać problemy to się tego nie włącza…
Skrzyżowanie Toszeckiej z Jana Śliwki/Świętojańską to nieporozumienie. Dlaczego jest zakaz skrętu w lewo z Toszeckiej w Świętojańską (do dziś nie przez wszystkich przestrzegany, przez co tworzą się niebezpieczne zatory na środku skrzyżowania, a co za tym idzie lawina klaksonów).
Ten system to masakra. Ulicy Rybnickiej nie idzie przejechać np. z Trynku na Sikornik lub odwrotnie, przepuszcza 1 ewentualnie 2 samochody, a potem zielone na rybnickiej 5 lub więcej minut.
Ludzie, przestańcie wreszcie narzekać na wszystko…zawsze na początku sa trudności, nie od razu przeciez Kraków zbudowano….Zbliżają się Święta, więcej życzliwości, nawet dla takiego projektu sygnalizacji;)) Wesołych ŚWiąt dla wszystkich:)))
generalnie dziala, ale tez jest spory mankament.
Na skrzyzowaniu ul. Zwyciestwa i Wyszynskiego.Swiatla w kierunku od Dworcowej do pl. Pilsudskiego swieca tak dlugo, ze na newralgicznym dla ruchu skrzyzowaniu wrocilo zjawisko przebiegania na czerwonym.
Moze ktos przyjrzy sie temu bo o nieszczescie latwo,a nawet sporadyczne akcje policji nic nie dadza.
Nieudolność urzędników Gliwickich w zakresie udrożnienia miasta jest tak porażająca, że aż nie do wiary. Sprawą powinien zająć się prokurator, najprawdopodobniej ktoś wziął łapówkę, np. za system „inteligentnych” świateł. Są tak inteligentne jak urzędnicy – kompletny paraliż ulicy Śliwki, Wybrzeża Armii Krajowej do Zwycięstwa, i tak by można wymieniać dalej. W mieście nie robi się nic aby poprawić przepustowość dróg, a raczej się ją pogarsza przez kolejne światła, wszechobecne słupki, kolorowe barierki itp. Poruszanie się po mieście w okolicach godziny 16 jest uwłaczające ludzkiej godności i absolutnie niedopuszczalne. Należy żądać natychmiastowego wyciągnięcia konsekwencji wobec wszystkich odpowiedzialnych za ten stan rzeczy… Czytaj więcej »
Ten system jak już wiele razy pisałam, jest do ****. Ludzie potrzeba 30 minut żeby wydostać się z centrum w kierunku Pyskowic lub Zabrza, i wcale nie są to godz. szczytu bo okolica 6:30 lub po 18. Z tym powinni coś zrobic, nie było świateł na Toszeckiej korku nie było.
jadą Pszczyńską w kierunku Mikołowa-są światła,można tam skręcic w lewo na ul.Kujawską-system tam z pewmością nie działa-stoi się i czeka na zmianę bardzo długo mimo iż nic nie jedzie!!
Gliwicki system sterowania ruchem nagrodzony,a ze nie dziala prawidlowo,to inna para kaloszy!
W sumie mnie to nie dziwi, w końcu rozwiązanie skrzyżowania Kozielska, Wieczorka, Daszyńskiego, Sobieskiego (tzw. pajączek)też otrzymało prestiżową nagrodę.
W gliwicach to jedna wielka katastrofa .<<<<ulice za ciasne w stosunku do ilosci pojazdow ,chamska jazda idiotow paskudna nawierzchnia drog ,w godzinach szczytu wszystko zakorkowane i wy mowicie o nowoczesnym sterowaniu itd.Gdyby nie unijne pieniadze to pewnie jezdzilibyscie na rowerach ,co byloby lepsze bo nie byloby tylu zabitych.polak powinien jezdzic autem tylko jako pasazer i to powinno byc regola w EU.
Wspaniały system! Jestem bardzo zadowolony! Brawo dla projektantów i pomysłodawców! Powinni dostać premię uznaniową! Nigdzie w Europie jak podjeżdżasz do skrzyżowania o 4:00 nad ranem, gdzie, ani widu przechodnia, ani słychu innych samochodów zaraz kilka metrów przed skrzyżowaniem zapala się czerwone światło, aby za dosłownie trzy sekundy później zmienić się na zielone. Super! Niech drogówka stanie na takim skrzyżowaniu i leje od białego rana karne mandaty! Nieudacznicy!
To coś tragicznego. Trudno to skomentować w kilku sensownych zdaniach. Kiedyś mozna powiedzieć, że byłem specjalista w dziedzinie inżynierii ruchu drowego, ale tego żeby tak skopać i nieprawidłowo zaprojektować sygnalizcję świetlną to jeszcze w zyciu nie widziałem, i jeszcze nagrody dostają. TOTALNA PARANOJA!!
Jest już drugi kwartał, czerwona fala działa rewelacyjnie.
Nalezalo by prawidlowo ustawic dzialanie swiatel na ul.Toszeckiej na skzowaniu z ul.Pionierow i Mysliwskiej.Konkretnie chodzi oto ze jadac w strone miasta z Pionierow (w prawo) na zielonym ,rowniez zielone maja z Mysliwskiej skrecajacy w lewo,robi sie korek na Mysliwskiej.Zielone z Pionierow powinno byc gdy jadacy Toszecka skrecaja na zielonym w Pionierow.Jest to zle ustawienie i dziwne ze do tej pory tego nie ustawiono prawidlowo.
Jak można to skopać za taką kasę? Poustawiali zwykłe czasówki. Mamy w Gliwicach uczelnie wyższe nie można do nich zwrócić się po pomoc żeby dobrać odpowiednią metodę sterowani np. logika rozmyta, optymalizacja matematyczna, sieci neuronowe. Tymczasem trasa żerniki – pszczyńska – ZAWSZE CZERWONA FALA TAK TO DZIAŁA – trzeba by chyba jechać 90km/h żeby zdążyć na kolejne zielone. Zanim to wprowadzili było lepiej bo można było trafić kilka zielonych pod rząd…