r e k l a m a


Kodowanie dla najmłodszych – jakie korzyści niesie nauka programowania?

Umiejętność programowania jest coraz bardziej pożądana na współczesnym rynku pracy. Absolutnym minimum jest znajomość obsługi komputera; bez niej młody człowiek nie ma co marzyć o znalezieniu jakiejkolwiek pracy umysłowej. Dzieci uwielbiają nowinki technologiczne i często posługują się domowymi urządzeniami sprawniej od rodziców. Warto to wykorzystać i nauczyć dziecko programowania. Co zyska ono w ten sposób?

Rozwój kreatywności

Kreatywność to główna cecha, kształtująca się w procesie nauki programowania. Już na początku nauki dziecko otrzymuje zadanie, które ma rozwiązać za pomocą kilku prostych algorytmów, które ma do dyspozycji. Korzysta z nich, ale zaczyna się zastanawiać, co się stanie, kiedy zastosuje jakąś zmianę. Takie eksperymentowanie, szczególnie jeżeli zakończy się uzyskaniem spektakularnego efektu, pobudza dziecko do podejmowania kolejnych prób. Nauka programowania dla dzieci, jaką oferują specjalistyczne placówki oświatowe, przewiduje swobodę w eksperymentowaniu podczas dążenia do rozwiązania poszczególnych zadań. Dziecko utwierdza się w przekonaniu, że w pracy twórczej metoda prób i błędów jest jedyną, która prowadzi do osiągnięcia celu.

Półkule mózgowe człowieka (lewa i prawa) odpowiadają za różne czynniki; rozwój kreatywności następuje na skutek bardziej intensywnego wykorzystania półkuli prawej. Ale w nauce programowania nie może obyć się bez analizy i logicznego myślenia, za które odpowiada półkula lewa. Dlatego nauka kodowania dla dzieci musi uwzględniać harmonijną współpracę obu półkul mózgowych młodego człowieka. Program zajęć powinien być tak skonstruowany, aby dziecko mogło stworzyć działający program z sekwencji logicznych komend, ale najpierw musi on powstać w umyśle, a podczas tworzenia był wyposażony w odpowiednią oprawę.

 

Budowanie samooceny

Umiejętność charakteryzowania problemu, porządkowania danych i rozwiązywania zagadnienia za pomocą zrozumiałych dla komputera komunikatów określana jest mianem myślenia komputacyjnego. Umożliwia ono radzenie sobie przez dziecko z zadaniem poprzez rozkładanie całości na elementy, diagnostykę błędów, wnioskowanie. Taka analiza przydatna jest nie tylko w programowaniu, ale także w innych naukach, ponadto również w sytuacjach codziennych. Przekłada się to pośrednio na ogólnie pojętą zaradność życiową i zdolność do rozwiązywania nawet bardzo skomplikowanych problemów. Ma to wpływ na podniesienie samooceny i pewności siebie w dorosłym życiu.

Nauka kodowania, angażując zdolności poznawcze dziecka, rozwija jego koncentrację i pamięć. Umiejętność programowania jest źródłem satysfakcji i poczucia skuteczności działania. Uczy także cierpliwości, dociekliwości i wytrwałości, jak również myślenia poza schematami. Zajęcia dla dzieci mają na celu nie tylko nauczenie ich pisania programów, ale także metodycznego rozwiązywania problemów życia codziennego w nieszablonowy sposób.

 

Lepsze notowania na rynku pracy

Wprawdzie dziecko jeszcze na ogół nie wie, kim chciałoby zostać i jaką wybierze szkołę po ukończeniu podstawowej, ale umiejętność programowania zdecydowanie zwiększy jego możliwości otrzymania atrakcyjnej pracy. Branża IT jest chyba najszybciej rozwijającą się ze wszystkich; specjaliści są wciąż poszukiwani, a o dobrego programistę wcale nie jest łatwo. Dlatego, im wcześniej dziecko połknie bakcyla programowania, tym większa szansa, że wybierze informatykę jako kierunek dalszego kształcenia. 

Takie możliwości oferuje ośrodek edukacyjny malyinzynier.pl z siedzibą w Poznaniu, a mający filie w Warszawie, Szczecinie, Świnoujściu, Siedlcach i okolicy, Białej Podlaskiej i Pile. W placówkach prowadzone są całodzienne zajęcia stacjonarne z pełnym wyżywieniem i profesjonalną opieką pedagogiczną. Natomiast dla dzieci z bardziej oddalonych miejscowości organizowane są zajęcia online. W okresie wakacyjnym Mały Inżynier oferuje półkolonie dla dzieci, które z różnych powodów nie wyjechały na wakacje, a rodzice nie mają urlopu. 

Zajęcia w placówkach przeznaczone są dla dzieci w wieku od 5 do 15 lat. Kursanci podzieleni są na grupy wiekowe, w których zabawa połączona jest z nauką, a nauczanie dostosowane do poziomu percepcji. Obejmuje naukę programowania w języku Scratch (dla najmłodszych dzieci Scratch Junior), dla miłośników gier – w Minecraft, a dla wielbicieli systemu Android i jego możliwości – programowanie aplikacji mobilnych dla tego systemu operacyjnego. Rezultaty pracy mogą oni zapisywać na własnych telefonach, np. nowe wersje kalkulatora, krokomierza, oraz popularnych gier, jak Mario lub Angry Birds.

Materiał partnera

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI