Prawie 75 mln zł zapłaci Freightliner PL za 5 lokomotyw elektrycznych.
Zamówione pojazdy to Dragony, czyli 6-osiowe lokomotywy o mocy 5 MW, przystosowane do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze nawet powyżej 4 tys. ton.
Wyposażone będą w moduł Dual Power, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 520 kW, umożliwiający obsługę klientów również na niezelektryfikowanych końcówkach linii oraz na bocznicach bez wykorzystywania dodatkowych lokomotyw manewrowych (tzw. last mile).
Pierwsze 3 lokomotywy trafią do przewoźnika w maju 2016, natomiast pozostałe dwie do końca lipca 2016.
Wartość kontraktu to 17,5 mln euro netto.
– Transakcja jest dowodem na to, że Grupa Freightliner wysoko ocenia perspektywy polskiego rynku kolejowego. To kolejna, wielomilionowa inwestycja wpisująca się w nasze hasło „solidność w standardzie”, czyli strategię dostarczania klientom efektywnych rozwiązań logistycznych przy zachowaniu najwyższej dbałości o jakość i bezpieczeństwo. Z pełnym przekonaniem inwestujemy w tabor produkowany przez polską firmę z tradycjami, która jest w stanie dostarczyć produkt na światowym poziomie. Wierzymy, że wraz z postępującym procesem modernizacji polskiej sieci kolejowej wzrastać będzie rola nowoczesnego i innowacyjnego taboru – mówi Konstantin Skorik, Prezes Zarządu Freightliner PL.
– Podpisana umowa to kolejny krok do wejścia z naszymi lokomotywami na rynki zachodnie. Zaufanie jakim obdarzyła nas Grupa Freightliner — wiodący niezależny operator kolejowy w Europie — dowodzi słuszności naszej strategii rozwoju – mówi Bartosz Krzemiński, Prezes Newag Gliwice S.A.
Freightliner PL to towarowy przewoźnik kolejowy działający na rynkach polskim i niemieckim oraz realizujący przewozy transgraniczne pomiędzy Polską i sąsiednimi krajami. Specjalizuje się w przewozie kruszyw i węgla, prowadzi również przewozy produktów rolniczych. Od czerwca 2014 r. obsługuje intermodalne pociągi siostrzanej spółki ERS Railways w relacjach z Rotterdamu oraz z Krefeld (Niemcy) do Swarzędza.