r e k l a m a
spot_imgspot_img

NEWAG Gliwice sprzeda 5 Dragonów za 75 mln zł

Pra­wie 75 mln zł zapłaci Fre­igh­tli­ner PL za 5 loko­mo­tyw elek­trycz­nych.

Zamó­wione pojazdy to Dra­gony, czyli 6-osiowe loko­mo­tywy o mocy 5 MW, przy­sto­so­wane do cią­gnię­cia cięż­kich skła­dów towa­ro­wych o wadze nawet powy­żej 4 tys. ton.

Wypo­sa­żone będą w moduł Dual Power, czyli dodat­kowy sil­nik spa­li­nowy o mocy 520 kW, umoż­li­wia­jący obsługę klien­tów rów­nież na nie­ze­lek­try­fi­ko­wa­nych koń­ców­kach linii oraz na bocz­ni­cach bez wyko­rzy­sty­wa­nia dodat­ko­wych loko­mo­tyw manew­ro­wych (tzw. last mile).

Pierw­sze 3 loko­mo­tywy tra­fią do prze­woź­nika w maju 2016, nato­miast pozo­stałe dwie do końca lipca 2016.
War­tość kon­traktu to 17,5 mln euro netto.

– Trans­ak­cja jest dowo­dem na to, że Grupa Fre­igh­tli­ner wysoko oce­nia per­spek­tywy pol­skiego rynku kole­jo­wego. To kolejna, wie­lo­mi­lio­nowa inwe­sty­cja wpi­su­jąca się w nasze hasło „solid­ność w stan­dar­dzie”, czyli stra­te­gię dostar­cza­nia klien­tom efek­tyw­nych roz­wią­zań logi­stycz­nych przy zacho­wa­niu naj­wyż­szej dba­ło­ści o jakość i bez­pie­czeń­stwo. Z peł­nym prze­ko­na­niem inwe­stu­jemy w tabor pro­du­ko­wany przez pol­ską firmę z tra­dy­cjami, która jest w sta­nie dostar­czyć pro­dukt na świa­to­wym pozio­mie. Wie­rzymy, że wraz z postę­pu­ją­cym pro­ce­sem moder­ni­za­cji pol­skiej sieci kole­jo­wej wzra­stać będzie rola nowo­cze­snego i inno­wa­cyj­nego taboru – mówi Kon­stan­tin Sko­rik, Pre­zes Zarządu Fre­igh­tli­ner PL.

– Pod­pi­sana umowa to kolejny krok do wej­ścia z naszymi loko­mo­ty­wami na rynki zachod­nie. Zaufa­nie jakim obda­rzyła nas Grupa Fre­igh­tli­ner — wio­dący nie­za­leżny ope­ra­tor kole­jowy w Euro­pie — dowo­dzi słusz­no­ści naszej stra­te­gii rozwoju – mówi Bar­tosz Krze­miń­ski, Pre­zes Newag Gli­wice S.A.

Fre­igh­tli­ner PL to towa­rowy prze­woź­nik kole­jowy dzia­ła­jący na ryn­kach pol­skim i nie­miec­kim oraz reali­zu­jący prze­wozy trans­gra­niczne pomię­dzy Pol­ską i sąsied­nimi kra­jami. Spe­cja­li­zuje się w prze­wo­zie kru­szyw i węgla, pro­wa­dzi rów­nież prze­wozy pro­duk­tów rol­ni­czych. Od czerwca 2014 r. obsłu­guje inter­mo­dalne pociągi sio­strza­nej spółki ERS Rail­ways w rela­cjach z Rot­ter­damu oraz z Kre­feld (Niemcy) do Swarzędza.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI