W najbliższy poniedziałek, 1 sierpnia ruszą pierwsze prace związane z remontem mostu nad rzeką Kłodnicą, w ciągu ul. Dworcowej.
Roboty prowadzone będą tylko i wyłącznie po stronie kościoła garnizonowego, na odcinku między ul. Kłodnicką a ul. św. Barbary.
Ruch samochodów odbywał się będzie jak dotąd, trzema pasami ruchu w ciągu głównym ul. Dworcowej. Jedynie na czas budowy tymczasowego przejazdu (przez zieleniec) do ul. św. Barbary i ul. Wyszyńskiego, drogowcy przez kilka dni zajmą prawy, skrajny pas z trzypasmowej ul. Dworcowej.
Kilka dni później, prawdopodobnie 4 sierpnia odcinek od ul. Kłodnickiej do ul. św. Barbary zostanie całkowicie wyłączony z ruchu.
Głównym powodem przebudowy mostu nad rzeką Kłodnicą, w ciągu ul. Dworcowej jest wyburzenie przęsła tego obiektu, które posiada trwała wadę. W jego miejsce wybudowane zostanie nowe.
Przebudowane będą także przyczółki. Przy okazji prac rozebrana zostanie kładka technologiczna nad Kłodnicą, koryto rzeki umocnione, a teren wokół obiektu mostowego uporządkowany. Dzięki realizacji inwestycji most zyska większą nośność z obecnych 15 do 50 ton. Zakończenie prac przewidziano na koniec pierwszego półrocza 2017 r.
Po co ma być zwiększony tonaż? Czy TIRY mają wrócić do centrum miasta? To po co wybudowali DTŚ?
Choćby dla bezpieczeństwa. Masa własna solarisa to między 10 a 13 ton, przegubowy może ważyć nawet 28, oczywiście „na pusto”. Jak łatwo zauważyć to w chwili obecnej nawet autobusy nie powinny jeździć po tym moście.