Samochód zarejestrujesz nie tylko w UM przy ul. Zwycięstwa

0
img 8647   kopia
img 8647 kopia

1 października w filii Urzędu Miejskiego przy ul. Jasnej 31A zacznie działać 6 nowych stanowisk Referatu Rejestracji Pojazdów.

Załatwianie tam spraw powinno być szybsze i sprawniejsze, bo i w filii, i w głównej siedzibie przy ul. Zwycięstwa obowiązywać będzie system kolejkowy dający możliwość rezerwacji kolejki do rejestracji pojazdów przez internet. Bez wychodzenia z domu będziemy mogli sprawdzić, ile osób czeka na załatwienie sprawy i umówić wizytę w urzędzie.

Od października na stronie internetowej bip.gliwice.eu w zakładce Wirtualne Biuro Obsługi będzie zamieszczana informacja o stanie kolejki do Referatu Rejestracji Pojazdów – odrębnie dla filii przy ul. Jasnej i głównej siedziby UM przy ul. Zwycięstwa. Pokaże ona aktualny stan oczekujących na załatwienie sprawy w referacie. Dzięki temu klient będzie mógł dokonać wyboru miejsca załatwiania formalności.

– Do filii przy ul. Jasnej zapraszamy szczególnie osoby, które chcą załatwić u nas sprawę po raz pierwszy, np. zarejestrować samochód. Do ich dyspozycji będzie wpłatomat umożliwiający dokonywanie wpłat – mówi Beata Szczepankiewicz, naczelnik Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

Mieszkańcy, którzy załatwiali formalności w głównej siedzibie urzędu i oczekują np. na odbiór dowodu rejestracyjnego, sfinalizują swoją sprawę tam, gdzie dotychczas – przy ul. Zwycięstwa.

O czym pamiętać?

Na stanowiskach Referatu Rejestracji Pojazdów przy ul. Jasnej NIE BĘDĄ OBSŁUGIWANI KLIENCI ZBIOROWI, czyli osoby lub firmy, które załatwiają jednocześnie 3 sprawy i więcej.
Nie odbierzemy tam dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policję lub inne organy, nie otrzymamy też zaświadczenia o posiadaniu pojazdu oraz wtórnika nalepki na szybę pojazdu.
Szczegóły procedur załatwianych w filii UM znajdą się w kartach usług w Wirtualnym Biurze Obsługi oraz w informacjach dostępnych na miejscu, przy ul. Jasnej.
– Klientów zainteresowanych internetową rezerwacją kolejki do stanowisk w głównej siedzibie urzędu przy ul. Zwycięstwa lub przy ul. Jasnej prosimy o wcześniejsze zapoznanie się z kartami usług dedykowanymi dla poszczególnych lokalizacji i rodzajów spraw, tak aby podczas umówionej wizyty sprawa mogła zostać załatwiona. Zachęcamy również do kontaktów telefonicznych i upewnienia się, jakie dokumenty są potrzebne do załatwienia sprawy – podkreśla Beata Szczepankiewicz, naczelnik Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
Szczegółowe informacje można uzyskać, dzwoniąc do Referatu Rejestracji Pojazdów (tel. 32/238-54-85, 32/239-13-29, 32/289-54-03, 32/289-11-79, 32/238-54-96).

W ostatnim czasie w całym kraju zarejestrowanie pojazdu wymaga od klientów urzędów ogromnych pokładów cierpliwości. Czas oczekiwania na załatwienie sprawy znacznie się wydłużył po wprowadzeniu w listopadzie 2017 r. przez ministra cyfryzacji Centralnej Ewidencji Pojazdów CEPIK. Ten mocno niedopracowany w momencie wdrażania ogólnopolski system informatyczny nadal generuje błędy, które urzędnicy na bieżąco zgłaszają do resortu cyfryzacji. Ministerstwo z kolei deklaruje, że dopełni wszelkich starań, aby tzw. otwarte błędy wyskakujące w CEPIK-u w urzędach zostały obsłużone w możliwie najszybszym terminie.

Aby zaradzić tej sytuacji, gliwicki Urząd Miejski wprowadził już w swojej głównej siedzibie nowoczesny, bardziej przyjazny system kolejkowy, umożliwiający rezerwację wizyt on-line. Rozszerzony o usługi Referatu Rejestracji Pojazdów przy ul. Jasnej, powinien usprawnić obsługę rzeszy klientów. Jak wynika z danych Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego w Gliwicach, od początku tego roku do końca sierpnia w Referacie Rejestracji Pojazdów swoje sprawy załatwiało 55 634 osób.

MSI

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments