Wizerunek firmy w sieci jest niezwykle ważny dla pozyskiwania nowych klientów oraz samego postrzegania marki. To, jak dane przedsiębiorstwo prezentuje się w internecie, może wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów i przesądzić o sukcesie w biznesie. Sprawdź, jak zadbać o wizerunek marki w social mediach i jak wykorzystywać dostępne narzędzia, by osiągnąć zamierzone efekty.
Publikuj z odpowiednią częstotliwością
W mediach społecznościowych nie powinno się postować za rzadko ani zbyt często. Marka może zostać odrzucona przez odbiorców, jeśli będą widzieli oni więcej niż 6 wpisów dziennie. Większość użytkowników spodziewa się, że firma będzie postować maksymalnie raz lub dwa razy na dzień. Warto zapoznać się z danymi fanpage’a, by określić najlepsze dni i pory, aby coś opublikować. Dobrze opracować zarazem kilka harmonogramów działania i testować każdy z nich przez miesiąc, aby uzyskać miarodajne informacje.
Oprócz klasycznych postów pisanych dodawaj zdjęcia, ikonografiki i filmy
Ludzki mózg kocha obrazy. Są one zdecydowanie łatwiejsze i przyjemniejsze w odbiorze niż zwarta ściana tekstu. Warto więc publikować jak najwięcej zdjęć oraz ikonografik. Atrakcyjnym rodzajem postów przerywających monotonię wpisów tekstowych będą również filmy promocyjne. Zamiast wpisów blogowych zamieść prezentację slide share lub ikonografikę streszczającą ich zawartość.
Filmiki to świetna droga do pozyskiwania nowych klientów. Mogą być nimi tutoriale, reklamy i prezentacje. Filmy promocyjne i reklamowe okażą się doskonałą formą przekazu. To niezawodny sposób, aby przybliżyć historię i filozofię marki oraz przedstawić jej działania. Użytkownicy social mediów chętnie reagują na krótkie filmiki i udostępniają je na swoich profilach, dlatego warto je udostępniać. Filmy promocyjne czy instruktażowe na potrzeby social media można zrealizować, kontaktując się z profesjonalnym studiem na stronie https://flipside.pl/animacje-reklamowe/.
Pomagaj klientom
Jednym z priorytetów w kreowaniu wizerunku marki w sieci jest zapewnianie wysokiej jakości obsługi klienta. Internet to bardzo ważny kanał komunikacji, dlatego często właśnie przez social media użytkownicy szukają kontaktu z daną firmą. Skierowanie pytania przez fanpage marki to pierwsza droga do uzyskania potrzebnych informacji. Warto zatem szybko odpowiadać na wiadomości i komentarze, reagując na prośby klientów. Dzięki temu marka prezentuje się jako niezawodna i chętna do pomocy.
Reklamuj subtelnie
Wiele firm obecnych w social mediach wykorzystuje każdą możliwą okazję do reklamowania produktu lub marki. Takie działania odbierane są jednak jako nachalne i zniechęcające. Internauci błyskawicznie wychwytują uporczywe działania promocyjne. Zamiast banerów i wykrzykników można postawić więc na filmy reklamowe. Zaprezentują one w angażujący sposób usługi albo towary, opowiadając historię, wykorzystując humor albo ciekawe efekty wizualne.
Pamiętaj, by różnicować treści na fanpage’u marki. Nie warto udostępniać samych reklam – użytkownik uzna taki profil za nieciekawy. Warto publikować porady, instruktaże oraz treści rozrywkowe. Między wierszami można zawrzeć treść reklamową, lecz należy robić to z wyczuciem i umiarem.
Nie korzystaj z automatycznych wiadomości
Chociaż automatyzacja oszczędza czas, otrzymywanie automatycznych odpowiedzi może frustrować klientów. Mają oni wówczas wrażenie, że zostali zignorowani i nie potraktowano ich z należytą dbałością. Automatyzacji używaj więc, aby zaplanować aktualizacje, ale nie interakcje. Wygenerowane wiadomości i komentarze nie wzbudzają zaufania i wyglądają sztucznie, warto ich zatem unikać.
Internet i social media niosą ze sobą ogrom możliwości działających na korzyść lub na niekorzyść marki. Warto wykorzystać z głową ich potencjał, by ocieplić wizerunek firmy i zdobyć szerokie grono fanów. Postaw więc na filmy reklamowe, postuj z odpowiednią regularnością, nie reklamuj nachalnie i szybko odpowiadaj klientom na wiadomości i komentarze. Takie działania pomogą Ci rozważnie i skutecznie prezentować markę, by przyciągać klientów i cieszyć się wiernym gronem odbiorców treści.