r e k l a m a


Ergonomiczne wyposażenie biura – czyli jak biurko podnoszone może zwiększyć komfort pracy?

Spędzanie długich godzin w pracy przy biurku powoduje przeważnie bardzo przykre konsekwencje. Niektóre z nich są dostrzegalne każdego dnia, inne natomiast mogą dopasać nas po latach. Dlatego też tak ważne jest, by w pracy biurowej zadbać o ergonomię. Jak pomoże nam w tym biurko elektryczne? Od czego zacząć tworzenie ergonomicznego biura? 

Praca w pozycji siedzącej może wydawać się lekka, przyjemna, a  przede wszystkim niezagrażająca zdrowiu. Jednak w rzeczywistości jest to dalekie od prawdy. Pracownicy biurowi narażeni są bowiem na wiele nieprzyjemnych dolegliwości, zarówno związanych z samopoczuciem, jak i kondycją fizyczną. Nie bez powodu coraz więcej mówi się obecnie o odpowiedniej ergonomii. Okazuje się, że każdą przestrzeń można przystosować tak, aby tworzyła ona przyjazne środowisko. Jest to niezwykle ważne, ponieważ ergonomiczne miejsce pracy zapewnia nie tylko wygodę i zdrowie, ale i przyczynia się do efektywnej pracy. A w biznesie przecież właśnie o to chodzi. Sprawdźmy więc, jakie są najważniejsze elementy ergonomicznego biura. 

Ergonomia pracy w biurze — co to znaczy? 

Samo pojęcie ergonomii powtarzane jest często. Można usłyszeć je w wielu okolicznościach. Jednak czym tak naprawdę jest ergonomia? Mówiąc w dużym skrócie, jest to nauka zajmująca się dostosowywaniem urządzeń biurowych oraz ogólnego środowiska miejsca pracy do potrzeb człowieka. Można rozumieć to bardzo szeroko, jednak przede wszystkim chodzi tu o to, by powyższe elementy spełniały wszystkie potrzeby fizyczne oraz psychiczne pracownika. 

Dlaczego właściwie ergonomia pracy biurowej jest tak ważna? Główne powody są dwa. Pierwszym z nich jest zdrowie oraz dobre samopoczucie pracowników. Wdrożenie zasad ergonomii minimalizuje, a często także eliminuje wszelkie dolegliwości związane z pracą biurową, czyli takie jak ból pleców, głowy, czy też problemy z krążeniem. Drugą korzyścią jest zaś podwyższenie jakości pracy osób zatrudnionych. Dobrze przystosowane i wygodne stanowisko pracy pozwala na większe zaangażowanie się w pełnione obowiązki, a także polepszenie efektywności wszelkich działań. Można więc śmiało stwierdzić, że właściwe przystosowanie przestrzeni biurowej jest doskonałą inwestycją.  

Ergonomiczne biuro — jak je stworzyć? 

Ergonomiczne biuro to miejsce, które przystosowane jest do wszystkich potrzeb osób w nim pracujących. Obejmuje to wcześniej już wspomniane potrzeby fizyczne i psychiczne. Warto wziąć to wszystko pod uwagę już przy tworzeniu projektu przestrzeni biurowej. Jednak, jeśli jest ona już w użytku, to także można ją łatwo przetransformować tak, by tworzyła przyjazne środowisko pracy. 

Od czego zacząć tworzenie ergonomicznego biura? Najważniejszym elementem są meble, a przede wszystkim biurko oraz wysokość blatu. O tym dowiemy się jednak więcej poniżej. Bardzo istotny jest także sprzęt elektroniczny, zarówno jego jakość, jak i ułożenie. Warto zwrócić uwagę na ekran monitora oraz jego położenie względem wzroku. 

A co z komfortem psychicznym pracowników? Jest wiele rzeczy, jakie można wdrożyć, by zadbać o ten aspekt. Prócz rzeczy podstawowych, coraz więcej firm wydziela swym pracownikom specjalną przestrzeń relaksacyjną, a także strefę sportu. Ruch jest niezwykle ważny dla pobudzenia pracy mózgu i kreatywnego myślenia. Dlatego bieżnia, czy też rower treningowy to dla pracowników szansa na zwiększenie swego potencjału. 

Najważniejszy element wyposażenia — biurko podnoszone

Biurko regulowane to właściwie najważniejszy element wyposażenia ergonomicznego biura. To mebel, który pozwala na całkowite dostosowanie do indywidualnych uwarunkowań fizycznych oraz preferencji użytkownika. Przy biurku spędza się najwięcej czasu, dlatego też właśnie warto wybrać takie z podnoszonym blatem, który będzie można regulować wedle uznania. 

Na rynku dostępne są biurka podnoszone sterowane manualnie oraz biurka elektryczne. Przy inwestycji w sprzęt biurowy nie ma najmniejszych wątpliwości, że najlepszym wyborem będzie ta druga opcja. Biurko z elektryczną regulacją wysokości jest łatwe w obsłudze — można je podnieść lub obniżyć w kilka sekund, za pomocą jednego przycisku. Duży wybór mebli sterowanych dostępny jest na przykład na https://www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja/stoly-i-biurka/biurka-z-regulacja-wysokosci

Na co zwrócić uwagę wybierając meble do biura? 

Wybierając biurko elektryczne, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Kluczowy jest przede wszystkim jego rozmiar. Koniecznie sprawdźmy wielkość blatu, a także wysokość jego podstawy. Prócz tego warto dowiedzieć się także, jaki jest zakres jego regulacji oraz gdzie znajduje się panel sterowania. Zadbajmy też, aby kolor blatu był dopasowany do wystroju biura. 

Jedną z największych zalet podnoszonych biurek jest to, że można pracować przy nich zarówno na siedząco, jak i na stojąco. Jednak, korzyści, jakie zapewnia ergonomiczne biurko, najlepiej odczuwalne są, jeśli wybierzemy do nich odpowiednie krzesło. Obecnie wielu specjalistów poleca przede wszystkim krzesła aktywne. Są one zbudowane w sposób, który nieustannie ”zmusza” sylwetkę do pozostania w ruchu. Dzięki temu mięśnie są wzmocnione, a postawa poprawiona. 

Materiał partnera

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI