r e k l a m a


Uczniowie z Gliwic wśród najlepszych

87 projektów, 237 uczestników z 43 szkół średnich z ponad 20 miast. W Projekcie Politechnika organizowanym dla młodzieży pasjonującej się naukami ścisłymi wybrano sześć najlepszych szkół, w tym trzy z Gliwic. W miniony piątek wyróżnionym uczniom sukcesu gratulowała prezydent Gliwic Katarzyna Kuczyńska-Budka.

V Liceum Ogólnokształcące im. Andrzeja Struga, IV Liceum Ogólnokształcące im. Orląt Lwowskich i Akademickie Liceum Ogólnokształcące – uczniowie z tych gliwickich szkół zwyciężyli w Programie Politechnika. Dzięki swojej kreatywności będą mogli wydać monografię, a jeśli zdecydują się na studia na Politechnice Śląskiej, mogą liczyć na roczne stypendium.

W Projekcie Politechnika uczniowie pod opieką szkolnego nauczyciela i opiekuna z Politechniki Śląskiej realizowali wybrane zadanie odpowiadające na aktualne wyzwania i problemy. Była to już trzecia edycja programu. Wystartowało 237 uczestników z 43 szkół średnich z ponad 20 miast, którzy zgłosili 87 projektów naukowych.

Emil Pająk, Alicja Jankiewicz i Wiktoria Łowczeska – uczniowie z V LO – zaprezentowali „Opracowanie projektu i budowy modelu lewitacji nadprzewodników” pod kierunkiem dr. inż. Błażeja Tomiczka z Politechniki Śląskiej. Maciej Jackowicz, Franciszek Jędrysiak i Dominik Skurzybot z IV LO przygotowali „Projekt i konstrukcję urządzenia wspomagającego detekcję i wizualizację sygnałów w oparciu o testy komórkowe in vitro” pod opieką dr. hab. inż. Damiana Borysa, prof. Politechniki Śląskiej, natomiast Michał Plok i Łukasz Porosiła z ALO zaprezentowali „Opracowanie projektu: Zastosowanie wirtualnej rzeczywistości w rehabilitacji funkcji poznawczych osób starszych” pod opieką dr Ewy Lach z Politechniki Śląskiej.

Podczas trwania programu młodzież miała okazję korzystać z oferty Politechniki Śląskiej (w tym z laboratoriów i specjalistycznego sprzętu), była też otoczona opieką nauczycieli akademickich. Młodzi ludzie mają teraz możliwość opublikowania pierwszej w życiu pracy naukowej, ponieważ każda edycja Projektu Politechnika kończy się wydaniem monografii. Uczniowie przy okazji realizowania projektów zaznajamiają się także z metodą kształcenia Project Based Learning, rozwijaną od kilku lat na Politechnice Śląskiej, która polega na rozwiązywaniu konkretnych problemów czy zagadnień w interdyscyplinarnych zespołach.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI