r e k l a m a

spot_imgspot_img

Telefon życzliwości cieszy się popularnością

Uruchomiony pilotażowo w połowie listopada „telefon życzliwości” okazał się strzałem w dziesiątkę. Cieszy się dużym zainteresowaniem, więc podjęto decyzję o kontynuowaniu jego działania. Możliwe, że wkrótce powstanie kolejny, tym razem tematyczny dyżur.

„Telefon życzliwości” to inicjatywa miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Rady Seniorów Miasta Gliwice. Zaczął działać w listopadzie ubiegłego roku w szczególności z myślą o seniorach, którzy czują się samotni i potrzebują rozmowy – każdy dzwoniący może znaleźć dobre słowo i wsparcie. Odbierający go wolontariusze to także seniorzy, którzy najlepiej znają oczekiwania i problemy tej grupy mieszkańców.

Telefon życzliwości działa pod numerem 510-230-120 w każdy poniedziałek, w godzinach od 11.00 do 14.00. Wolontariusze oddzwaniają też do osób, które próbowały się połączyć poza dyżurem.
Dzwoniąc, można także dowiedzieć się, jak i gdzie załatwić w mieście konkretną sprawę, poznać ofertę bezpłatnych wydarzeń kulturalnych czy nawiązać kontakt z innymi seniorami zainteresowanymi wspólnym spędzaniem wolnego czasu.

Do końca 2024 roku „telefon życzliwości” działał pilotażowo. Po ponad 2 miesiącach wiemy już, że cieszy się dużym zainteresowaniem gliwickich seniorów, którzy w każdy poniedziałek chętnie wybierają numer, aby porozmawiać z życzliwymi wolontariuszami. W związku z pozytywnym odzewem mieszkańców, koordynatorzy podjęli decyzję o kontynuacji poniedziałkowych dyżurów i rozważają uruchomienie dodatkowego – poświęconego konkretnemu tematowi.

Masz propozycje lub pytania dotyczące działania telefonu życzliwości? Skontaktuj się z Bernadetą Bonus z Ośrodka Pomocy Społecznej w Gliwicach, dostępną pod numerem tel. 517-080-877 oraz adresem e-mail: [email protected]

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI