To informacja, którą podajemy jako pierwsi. Barki z węglem wróciły do gliwickiego portu. To doskonała wiadomość, bo w 2012 roku wypłynęła stąd ostatnia barka.
Teraz znów w Gliwicach będzie odbywał się przeładunek węgla z pociągów, a następnie drogą wodną trafi do elektrociepłowni we Wrocławiu czy Opolu.
Kilkanaście dni temu Gliwice odwiedził minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, który przekonywał, że jego celem jest przywrócenie pełnej żeglowności. Minister dodał, że jest to pierwsza inwestycja, którą chce zrealizować w tym roku.
Śląskie Centrum Logistyki od 28 lat zarządza największym i najbardziej uniwersalnym portem śródlądowym w Polsce.
W Gliwicach początek ma Odrzańska Droga Wodna łącząca Górny Śląsk z portami morskimi: Szczecin i Świnoujście oraz połączona z siecią kanałów Europy zachodniej. Kanał Gliwicki przez kilkadziesiąt lat powojennej eksplantacji uległ dekapitalizacji i mocno się zużył. Przeładunki systematycznie spadały aż do 2012 r. gdy z Gliwickiego Portu wypłynęła ostatnia barka z węglem.
Obecnie Śląskie Centrum Logistyki to multimodalny hub z dostępem do transportu samochodowego, kolejowego i żeglugi śródlądowej oraz z uniwersalną infrastrukturą punktową. Gliwicka spółka jest gotowa na przyjmowanie barek. W gliwickim porcie będzie można bez żadnych inwestycji przeładować milion ton węgla.
„W gliwickim porcie będzie można bez żadnych inwestycji przeładować milion ton węgla”
Milion ton węgla rocznie, jak zakładam? Ach ten współczesny poziom mediów. Dziennikarstwo upadło do poziomu „na odpierdziel”
Miliony, miliardy, ważne że się kręci. Tymczasem za PO wszystko było bez sensu!!!
Brawo Jarek. Mam nadzieje ze doczekam kiedy te zlodzieje i dupowlazy z PO pojda do kryminalu za przekrety
Boże nawet tutaj?Opanujcie się ludzie…….