Bulwary Kłodnicy. Co to za inwestycja w Gliwicach?

7
5584B3B8 712B 4CB3 82A3 41957F42178D
5584B3B8 712B 4CB3 82A3 41957F42178D

Powstanie jedna z kluczowych tras rowerowych Gliwic – Bulwary Kłodnicy połączą centrum ze Starymi Łabędami.

Prace już się rozpoczęły – w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej wzięło udział 7 wykonawców.

Bulwary Kłodnicy będą ciągnęły się od placu Piłsudskiego aż do Łabęd. Powstanie nie tylko trasa rowerowa, ale też przyjazna przestrzeń do wypoczynku wśród zieleni. Miasto ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Kłodnicy, od ul. Orlickiego do ul. Staromiejskiej.

Będzie to jedna z kluczowych tras rowerowych w Gliwicach.

Wstępną koncepcję projektową jeszcze w 2019 r. opracowała gliwicka pracownia architektoniczna Venit. Powstanie około 5-kilometrowy odcinek ciągu pieszo-rowerowego: wzdłuż ul. Nadrzecznej – od ul. Orlickiego do zjazdu do PH „Arena” oraz biegnący lewym wałem Kłodnicy, od Centralnej Oczyszczalni Ścieków do ul. Staromiejskiej w Starych Łabędach.

Rekreacja i szybki, ekologiczny transport

W ramach inwestycji powstaną też dwie kładki na Kłodnicy – za oczyszczalnią i przed mostem w ciągu ul. Staromiejskiej oraz łącznik z ul. Staromiejską (w rejonie kościoła Wniebowzięcia NMP) i krótki odcinek drogi dla rowerów po drugiej stronie rzeki.

Na Bulwarach Kłodnicy będzie dominowała zieleń, stanie też punkt turystyczny wiatą i ławką solarną wyposażoną w panele fotowoltaiczne, dostęp do internetu za pomocą routera wifi, system darmowego ładowania urządzeń mobilnych i turystycznych oraz stanowisko na rowery i pojazdy elektryczne.

Na realizację inwestycji miasto planuje przeznaczyć 442 800 zł. Do przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Kłodnicy, od ul. Orlickiego do ul. Staromiejskiej, zgłosiło się 7 firm. Trwa procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę projektu.

Subscribe
Powiadom o
guest

7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Alex
Alex
4 lat temu

Miasto zabetonowane,teraz czas na brzegi rzeki.Niszczenie drzew i sprzyjanie niszczeniu przyrody.Nazryjcie się ta wasza kasa,mam nadzieje,że to wreszcie wszystko licho weźmie.Amen

Ariel
Ariel
4 lat temu
Reply to  Alex

Ścieżka do Łabęd jest, po co nam jakaś velostrada wzdłuż śmierdzącej rzeki. To jest tak głupie i nieprzemyślane że szkoda ku…… gadać.

Donald
Donald
4 lat temu

Sama „przyjemność” spacerować po betonie przy ścieku. Cudowne place betonowe mamy w samym centrum. Lepiej oczysccie rzekę A ścieżki wystarcza naturalne

gość
gość
4 lat temu

Z kładką nad Klodnicą tp dobry pomysł, od dawna brakuje przejścia z Portowej do Areny.

Q.Q
Q.Q
4 lat temu
Reply to  gość

wystarczyłoby udostępnić drogę wewnętrzną oczyszczalni, nie trzeba nic dodatkowego budować, a w szczególności duplikować obecnej drogi wzdłuż Portowej

Bogdan
Bogdan
4 lat temu

Jedna droga już jest od centrum wzdłuż Kłodnicy do Sliwki i dalej koło obwodnicy Gliwic do portu aż do śluzy na Kłdnicy w Łabedach. Może by tak połączyć osiedla na Przyszówce z centrum, droga rowerowa kończy się jadąc z centrum koło kąpieliska leśnego i dalej w kierunku Przyszówki kawalek jazda drogą lub chodnikiem masakra!!! a to kilkaset metrów lasem zrobić dróżkę

Olo
Olo
4 lat temu

Popieram wszystkie inwestycje związane z infrastrukturą rowerowa w tym mieście pomysł ciekawy zwłaszcza z punktem do ładowania byle by to tylko nie wyszło jak ten nieszczęsny woonerf na byłej wieczorka