r e k l a m a


Decyzję podatkową doręczą ci do domu

Pierwszy kwartał to czas tradycyjnych rozliczeń podatkowych. Od najbliższego weekendu mieszkańcy płacący podatek od nieruchomości, podatek rolny lub leśny będą otrzymywać decyzje o wysokości opłat na ten rok.

Wszystkie decyzje ustalające wysokość należności na 2019 rok są już przygotowane i gotowe do rozniesienia. Ich doręczanie mieszkańcom rozpocznie się 1 lutego. Termin wpłaty pierwszej raty podatków upływa 15 marca – i dla wielu gliwiczan będzie to jedyny zobowiązujący deadline. Jeżeli bowiem kwota podatku nie przekracza 100 zł, to podatek płaci się jednorazowo właśnie w terminie pierwszej raty.

Decyzje otrzymają wszystkie osoby fizyczne będące podatnikami. Gdy nieruchomość objęta jest współwłasnością, swój egzemplarz decyzji dostaje każdy ze współwłaścicieli. Należy pamiętać, że wskazany w niej podatek jest ustalony łącznie dla wszystkich współwłaścicieli, a nie odrębnie dla każdego z nich.

Decyzje podatkowe są doręczane przez pracowników Urzędu Miejskiego w dni robocze w godzinach popołudniowych oraz w soboty od godzin porannych – zawsze najpóźniej do godz. 20.00. Pracownicy magistratu nie są uprawnieni do pobierania należności podatkowych.

Decyzje zawierają indywidualny numer rachunku bankowego, na który można dokonać wpłaty. Aby uniknąć kolejek w kasach urzędu, warto zapłacić podatek za pośrednictwem banków. Od wpłat gotówkowych dokonywanych na rachunki Urzędu Miejskiego, realizowanych we wszystkich placówkach ING Banku Śląskiego S.A., nie są pobierane dodatkowe prowizje.

Przypominamy także, że płatności z tytułu podatków mogą być także realizowane poprzez Gliwicką Elektroniczną Platformę Analityczno-Rozrachunkową GEPAR (szczegóły na stronie gepar.gliwice.eu).

MSI

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI