Prowadzona w związku z budową Centrum Przesiadkowego przebudowa układu drogowego po południowej stronie dworca PKP wchodzi w kolejny etap.
W przyszłym tygodniu kierowcy, a także pasażerowie komunikacji miejskiej, zmierzą się ze znacznymi zmianami w rejonie pl. Piastów. Rozmiar i zakres prac są powodem zmiany w lokalizacji przystanków autobusowych i organizacji ruchu – informuje Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach.
29 lipca 2021 r. wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w tym rejonie:
– stanowiska 01, 05 i 06 przystanku Gliwice Plac Piastów ulegną likwidacji;
– stanowisko 07 przystanku Gliwice Plac Piastów zmieni charakter na stanowisko do wysiadania;
– utworzone zostanie stanowisko 31 przystanku Gliwice Plac Piastów, zlokalizowane w rejonie posesji Piwna 1 – stanowisko będzie miało charakter do wysiadania;
– utworzone zostanie stanowisko 32 przystanku Gliwice Plac Piastów, zlokalizowane w rejonie łącznika równoległego do ul. Dworcowej, między ul. Jagiellońską a zjazdem na DTŚ;
– stanowisko 09 przystanku Gliwice Plac Piastów nadal będzie pełnić rolę przystanku do wysiadania.
Schemat rozlokowania przystanków z przypisanymi do nich liniami zamieszczamy poniżej, szczegółowe informacje na ten temat i aktualne rozkłady jazdy autobusów można znaleźć na stronie rj.metropoliaztm.pl.
Zmiany dotyczyć będą także organizacji ruchu dla pojazdów. Ruch na ul. Piwnej, na odcinku od ul. ks.Hlubka, dopuszczony będzie tylko w kierunku pl. Piastów. Kierowcy wyjeżdżający z tunelu DTŚ do ul. Dworcowej nie będą mieli możliwości skrętu w lewo. Objazd dla nich wyznaczony zostanie w prawo w ul. Dworcową, dalej do M.Strzody, stąd do Wrocławskiej, Częstochowskiej i do ul. Jagiellońskiej.
Przypominamy, że trwają końcowe prace związane z nowym zagospodarowaniem ul. Na Piasku. Prowadzone są też roboty w zakresie przebudowy sieci uzbrojenia podziemnego w ciągu ul. Okopowej (na odcinku od dworca PKP do placu Piastów) i budowy miejsc parkingowych w obszarze pomiędzy pętlą objazdową przy dworcu, ulicami Okopową i Bohaterów Getta Warszawskiego.
Przebudowę po południowej stronie dworca PKP realizuje Eurovia Polska. Koszt inwestycji finansowanej z budżetu miasta to ponad 41 mln zł. Prace powinny się zakończyć pod koniec 2022 r.
fot. UM Gliwice