Remont dworca kolejowego wkracza w końcową fazę. Trwają prace na peronie czwartym i w tunelach. Prawie gotowy jest też budynek, w którym znajdą się pomieszczenia biurowe.
– Na odcinku od hali PKS do hali głównej dworca prowadzone są obecnie prace wykończeniowe. W części biurowej na finiszu są prace konstrukcyjne, a w niektórych pomieszczeniach trwają już prace wykończeniowe i instalacyjne – mówi Aleksandra Dąbek z Wydziału Prasowego PKP S.A.
Dworzec miał być oddany do użytku pod koniec 2015 roku, ale przeciągnęły się prace konstrukcyjne w piwnicach ze względu na podmokły teren. Póki co podróżni mogą korzystać z trzech peronów. Remont budynku dworca i peronów prowadzony jest przez firmę Aldesa Polska na zlecenie PKP S.A. Modernizowane perony są nowoczesne, przystosowane do potrzeb podróżnych XXI wieku.
Innowacją jest nie tylko elektroniczna informacja pasażerska, ale również spektakularna konstrukcja zadaszenia.
Urząd Miejski w Gliwicach przy okazji kompleksowej przebudowy dworca zlecił także remont należącego do miasta fragmentu tunelu umożliwiającego przejście pod dworcem do ul. Tarnogórskiej. – Tunel jest obecnie czyszczony, naprawiane są tynki i oświetlenie, poprawiana jest izolacja przeciwwilgociowa. Nad rampą wymieniane są panele poliwęglanowe w zadaszeniu. Ściany i posadzki będą pokryte powłoką antygraffiti – mówi Ewa Staszków z Wydziału Przedsięwzięć Gospodarczych i Usług Komunalnych Urzędu Miejskiego w Gliwicach. Tunel ma być gotowy do 15 maja, ale zostanie oddany do użytku razem z odnowionym gmachem dworca.
Gliwicki dworzec po zakończeniu prac, które są planowane na koniec czerwca będzie obiektem klasy Premium, czyli najwyższej kategorii stworzonej przez PKP. W całej Polsce jest tylko 16 tego typu obiektów. Dworzec w Gliwicach będzie obsługiwał ruch międzynarodowy, międzywojewódzki i regionalny.
—
MSI / fot. Krzysztof Krzemiński
Nadal nie wiem kiedy otwarcie dworca.
pod koniec czerwca
Pierwotnie miało być pod koniec grudnia, ale tradycją w Polsce jest, że wszystko kończy się po terminie.