Miasto Gliwice będzie miało nowe logo. Jakie będzie? Zdecydują mieszkańcy głosując na jedną z trzech przygotowanych propozycji.
Dotychczasowe logo miasta ma już 11 lat. Zostało wprowadzone w 2006 r., a w 2010 r. przeszło lifting. Wraz ze zmieniającymi się trendami przyszedł czas na zmianę znaku, który w licznych publikacjach, na plakatach i folderach reprezentuje nasze miasto. Trzy propozycje nowego logo przygotowała firma Rio Creativo ze Słupska, zajmująca się brandingiem i komunikacją wizualną.
– Logo miasta nie odpowiada obecnym trendom i wymaga gruntownej zmiany. O przygotowanie propozycji nowego znaku poprosiliśmy agencję Rio Creativo, która stworzyła m.in. systemy identyfikacji wizualnej miast. Przedstawione projekty korespondują z charakterem naszego miasta – wyjaśnia Krystian Tomala, zastępca prezydenta Gliwic.
Nowe logo ma być znakiem, z którym będą się identyfikowali mieszkańcy, dlatego Prezydent Miasta Gliwice zachęca wszystkich gliwiczan do udziału w konsultacjach społecznych. Głosowanie trwa od 13 września do 6 października i jest prowadzone na stronie www.gliwice.eu.
Aby oddać swój głos należy podać swoje imię, nazwisko oraz adres zamieszkania i kliknąć na wybrane logo. Uwaga! Swój głos na jedną z trzech propozycji można oddać tylko raz.
Charakterystyczne dla Rio Creativo są proste pomysły i śmiałe rozwiązania. Propozycje przygotowane dla Gliwic wpisują się w ten trend, są jednak różnorodne. Warto wziąć udział w konsultacjach, by mieć wpływ na wybór najbardziej odpowiedniego znaku, który będzie promował nasze miasto.
– Logo ma być nośnikiem idei związanych z tożsamością miasta, dlatego jego wybór pozostawiamy gliwiczanom. Nie chcemy wprowadzać takiej zmiany bez opinii mieszkańców – mówi Krystian Tomala.
Nowe logo Gliwic będzie funkcjonowało od 2018 r.
Jaki będzie nowy symbol graficzny Gliwic?
Opisy przygotowała firma Rio Creativo.
Propozycja 1
Logo i identyfikacja wizualna bazuje na najbardziej charakterystycznym obiekcie Gliwic – Radiostacji. W nowym znaku przedstawiona jest ona w nowoczesny, odświeżony sposób, dostosowany do narzędzi komunikacji XXI wieku. Jednocześnie zachowuje ciągłość historyczną. Dzięki temu fundament całej komunikacji można oprzeć o ideę pozytywnych fal, dobrego sprzężenia zwrotnego i konstruktywnej rezonacji miasta z innymi podmiotami np. inwestorami czy turystami. Rolą sygnetu jest podkreślenie innowacyjnego i wysoko zaawansowanego technologicznie charakteru miasta.
Prezentowany układ logo jest tylko jedną z możliwosci i może być stosowany w różnych konfiguracjach.
Propozycja 2
Propozycja druga zbudowana jest w oparciu o charakterystyczną, stworzoną na potrzeby logo czcionkę. Jest mocna w swojej prostocie, co czyni ją zapamiętywalną i łatwą do odtworzenia przez odbiorców. W dyskretny sposób nawiązuje do Radiostacji Gliwickiej. Jednocześnie jest to na tyle pojemny koncept, że może wzbudzać wiele skojarzeń dlatego osią komunikacji może tu być również wzrost, strzałka nawigacyjna, progres. Jest to uniwersalny znak rozumiany przez wszystkich podobnie.
Prezentowany układ logo jest tylko jedną z możliwosci i może być stosowany w różnych konfiguracjach.
Propozycja 3
Propozycja trzecia wprost nawiązuje do historii miasta, jest bezpośrednim odniesieniem do herbu, czyli tradycji. Komunikujemy wówczas, że nawet jeśli jesteśmy nowocześni, zaawansowani technologicznie, nie zapominamy o naszych korzeniach i jesteśmy dumni z historii. Zabieg ten niejako przedstawia przeszłość w nowej odsłonie. Typografia została ręcznie zmodyfikowana by nadać jej wyrazistego wydźwięku, a charakterystyczny pattern otwiera drogę do budowy całej identyfikacji.
Prezentowany układ logo jest tylko jedną z możliwosci i może być stosowany w różnych konfiguracjach.
Pytanie-Po co?Za dużo kasy w budżecie?Projekty robiła firma znajomych?Pytam z ciekawości
O ile mnie pamięć nie myli to obecnie obowiązujące logo było „zaprojektowane” za bardzo duże pieniądze, na tyle duże że dyskusja społeczna była bardzo gorąca. Chciałbym wiedzieć ile dzisiaj skasowano za te”trudne i skomplikowane dzieła artystyczne” A po wtóre czy rzeczywiście jest taka potrzeba, czy może wystarczyłaby zmiana prezydenta. Ot takie lużne przemyślenia mi chodzą po głowie.
11k
Wszystkie to dramat
pierdzielisz głupoty
Radiostacja! 🙂
Z radiostacją najlepsze!!!!
Pierwsze z radiostacją
A komu przeszkadza stare, te to chyba projektowało dziecko w przedszkolu.
Szkoda pieniędzy! Stare logo jest ok. Nowe lepiej zaprojektowałyby dzieci 😉
Żadne z tych pokazanych
Stare najładniejsze
Brzydkie są
Moja siostra ładniej narysuje
Stare było ok. Szkoda, 1 najlepsze.
Wszystkie brzydkie, ale juz chyba pierwszy najlepszy
Z herbem jednak mysle NAJ
Po co zmieniać jak jest dobrze, tylko po to żeby wydać 11 tys ?
Nowe są trzy razy brzydsze niż stare, zostać przy starym !!!
Stare logo dalekie było od doskonałości….nowe propozycje są po prostu marne….
Radiostacja nr 1 fajny pomysł ale logotyp słaby. Potem jak coś nr 3 bo ładny herb.
Trzy beznadziejne loga. Ogłoscie konkurs otwarty, niech młodzi zdolni graficy pokażą co potrafią, będziecie mieli w czym wybierać.
Radiostację z pierwszego i napis z ostatniego i wtedy będzie logo idealne 🙂
Poprzednie jest lepsze i to tylko temat zastępczy i mydlenia oczu,by odwrócić wzrok i myślenie od tego co jest ważne i najlepsze dla mieszkańców,a nie jakieś zmiany Logo itp…zmienia się coś jak jest złe,albo nie działa,albo potrzebny jest remont,a tu nie widać takiej potrzeby…ktoś się znowu popisał…Nie jeden doby początkujący student informatyki graficznej lepiej by to zrobił pewnie-jakby miały być zmiany logo i to z naszego miasta…a to co jest to jakieś puste bez duszy i pewnie pasowało,by do nowej betonowej formy naszego centrum…
Myśl na logo przychodzi tylko jedno ratusz i radiostacja w herbie Gliwic innego pomysłu nie widzę na dobre logo..
I szkoda, że projektowaniem logo zajmuje się firma z innego miasta, może gdyby był by to ktoś z Gliwic, bardziej poczuł by klimat miasta?!
No właśnie dlaczego? Heh
By nikt tego nie sprawdzał,bo koszt tego to może 1-2 tyś,a reszta chyba do podziału dla swoich,bo na to wygląda,albo przysługa za jakieś wcześniejsze przysługi…Jakby to było robione u nas,to by się ktoś wygadał i by się rozeszło,a nie było może kogoś zaufanego i pewnego…możliwości jest pewnie kilka…jak się bierze firmę od rolet do projektu z parkometrami oraz strefami parkowania to wszystko jest możliwe 🙂 Albo likwiduje tramwaje,by żonka mogła wprowadzić więcej autobusów… 🙂 Mamy super toalety,automatyczne,jednoosobowe,za cenę mieszkania M-2,M-3.a może i M-4 w gorszej dzielnicy,gdzie często jest syf,śmierdzi,bo sprzątanie jest raz na 12-e godzin,a za tą kwotę można było… Czytaj więcej »
oby było drogie i nieładne, tak żeby było o czym mówić…to jest prestiż a nie jakieś tam promouszyn z Oszą!
Za Janem Kaczmarkiem „…….a komu to (stare) przeszkadzało….”?
Czemu nie ma opcji czwartej „dotychczasowe Logo bez zmian”?
„Stare Logo” jest już utrwalone i identyfikowane jednoznacznie z Gliwicami!
Czy my Gliwiczanie potrafimy uszanować już wypracowaną latami tożsamość nawet taką jak LOGO?
Oczywiście jestem za opcją „starego Logo”
Aktualne głosowanie to kpina z Głosujących.
Czy głosujemy czy też nie to i tak zostanie wybrana jedna z zaproponowanych opcji !!!
To też jest mi bardzo przykro że nie wezmę udziału w takim głosowaniu.
A może „Decydenci” uwzględnią faktyczne opinie Gliwiczan?