Gliwicki Opel zmniejsza produkcję. Związkowcy wysyłają list do premiera

14
opel4
opel4

Opel Manufacturing Poland poinformował pracowników, że sytuacja zakładu w Gliwicach jest trudna.

Nastąpił spadek produkcji samochodów o 17 tysięcy sztuk. Obecny plan dla tej fabryki wynosi ok. 115 tysięcy samochodów (dla porównania: w 2017 r. z gliwickiej linii zjechało ponad 165 tys. samochodów).

Dla grupy 350 pracowników nie ma pracy w gliwickim zakładzie i będą wysyłani do pracy w Niemczech (łącznie z już oddelegowanymi do pracy w niemieckich fabrykach koncernu jest to już blisko 600 osób). Zdaniem zakładu, liczba zatrudnionych pracowników znacznie przewyższa potrzeby produkcyjne fabryki.

Może to oznaczać likwidację kolejnej, drugiej zmiany produkcyjnej w Gliwicach. To zupełna degradacja zakładu. Dlatego wysyłamy drugie pismo (w załączeniu) do Pana Premiera Mateusza Morawieckiego w temacie spotkania dotyczącego przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Pierwsze pismo pozostało bez odpowiedzi. Rząd komentując tę sprawę w mediach twierdzi, że monitoruje sytuację, lecz w taki sposób, to można monitorować przylot bocianów do Polski na wiosnę.

Również niejasna jest przyszłość tyskiego Fiata. Co prawda, w czerwcu ogłoszony ma zostać plan dla fabryki, lecz trzeba wiedzieć, że zatwierdzenie kolejnego modelu/modeli samochodów do produkcji przynieść może korzyści dopiero po 2 latach.

Sytuacja przemysłu motoryzacyjnego w Polsce jest bardzo trudna. Rząd musi podjąć zdecydowane działania.

„MATEUSZ MORAWIECKI
Prezes Rady Ministrów

Szanowny Panie Premierze,

Komisja Krajowa Wolnego Związku Zawodowego „Sierpień 80″ ponawia swoje wezwanie – dokładnie sprzed dwóch tygodni – do zajęcia się przez Rząd problemem bardzo trudnej sytuacji zakładów Opla i Fiata w Polsce. Nie można dłużej udawać, że tematu nie ma. Zakrywanie oczu i uszu nie spowoduje, że wszelkie przeciwności w cudowny sposób znikną. Tak się nie stanie.
Niestety, sprawdzają się nasze czarne scenariusze. Opel Manufacturing Poland w Gliwicach przekazał właśnie pracownikom informację o tym, że planuje kolejną, znaczącą obniżkę produkcji samochodów w Polsce, a co za tym idzie, następna kilkusetosobowa grupa polskich pracowników Opla oddelegowana będzie do pracy w niemieckich fabrykach koncernu. To oznacza degradację tego zakładu.
Tymczasem docierają niepokojące informacje o fatalnych warunkach zakwaterowania obywateli Polski oddelegowanych do pracy w fabrykach Opla w Niemczech. Informacje o tym przekazały niemieckie związki zawodowe. Opinię publiczną dobiegły wieści o bardzo złych warunkach bytowych Polaków „wypożyczonych” do pracy w Niemczech.
Równie niekorzystnie przedstawia się sytuacja zakładów Fiata w Polsce. Co prawda, dyrektor generalny koncernu Fiat Chrysler Automobile, Sergio Marchionne zapowiedział, że w czerwcu tego roku ogłosi decyzję dla fabryki w Tychach, lecz należy pamiętać, że takowe obietnice składane wcześniej przez dyrektora Marchionne były bez pokrycia. Co, jeżeli w czerwcu okaże się, że plany koncernu nie są korzystne dla zakładów w Polsce?
Zważywszy na wagę sprawy, Komisja Krajowa WZZ „Sierpień 80” ponawia swój wniosek o spotkanie z Panem Premierem w temacie alternatywnych rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem zakładów Opla i Fiata. Bardzo dobry Plan Elektromobilności, autorstwa Pana Premiera, jest szansą na rozwiązanie problemów tych dwóch firm w naszym kraju. Chcemy o tym rozmawiać i poddać temat publicznej debacie”.
BOGUSŁAW ZIĘTEK
Przewodniczący WZZ „Sierpień 80”

Subscribe
Powiadom o
guest

14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
gliwickipracownik
gliwickipracownik
6 lat temu

zwalniają stopniowo, mydlą oczy że jest ok i tak aż do zamknięcia. Ale czy wy się spodziewaliscie czegos innego ? w 2018 r zgodnie z 20 letnim zwolnieniem z podatków mieli zacząc płacić podatki w PL – chyba im sie to nie spodobało 🙂 wiec robią takie rzeczy.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

Nie kupiliśmy od żabojadów Caracali (i słusznie), to teraz będą nam pokazywać jak się załatwia sprawy z kolonizowanym narodem.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

Niech pis dalej kłóci się ze wszystkimi w koło to na pewno będą u nas inwestować i zatrudniać

Strefiarz
Strefiarz
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

Co ma do tego wszystkiego polityką co ty za pierdoly gadasz ogólnie na strefie zakłady się rozwijają inwestują powoli zaczyna brakować ludzi do pracy, A opel ech kiedyś zakład marzenie dziś dno i 3 metry mułu …jak dla mnie to chodzi raczej o zabicie marki i tyle

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

Tak słyszałem o pomysłach związkowców. Nacjonalizacja (czyli kradzież) fabryk i własna produkcja (chyba głupoty związkowej). Z Polski zachodnie firmy będą uciekać bo taka polityka pisu jest. Wstawanie z kolan.

Osmyni
Osmyni
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

Potrafisz myśleć samodzielnie? Czy tylko walisz „paskami” TVN-u?

Marek
Marek
6 lat temu

Damy radę i bez opla

SM
SM
6 lat temu

Ryże niemcury z łożyskami w uszach przeżarli kasę wuja Sama z Chameryki!!!!
Jedyną manufakturą, która przynosiła jako taki zysk, był gliwicki opel.
A tera szwaby i tchórzliwi marsylianie niweczą 20 letnią ciężką pracę polskich memberów, dzieląc się nowymi modelami samochodów.
Szkoda słów, pokazali nam najeźdźcy, gdzie nasze miejsce w europie

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

Artur ciebie nie ma i już spadki

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

Dopóki ja tam robiłem to takie rzeczy nie miały miejsca haha

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

Produkujecie byle co ,zamknijcie zaklad

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

Tak to jest jak żabojady biorą się za produkcję samochodów (nie wspominając o wojnach)…

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

Po co tak na prawdę PSA kupowało Opla? Żeby go zniszczyć i żeby ich rodzime kiepskie auta miały większy udział w rynku? Brzmi absurdalnie, ale nie widzę innej opcji

Ziba.
Ziba.
6 lat temu

Przykro na to patrzeć , dymali nas zawsze jak nie jedni to drudzy.Chej Sokoły.