Astra kolejnej generacji będzie produkowana w Gliwicach i Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii.
Taką decyzję podjął niedawno zarząd firmy. Od początku w 1998 r. zakład w Gliwicach utrzymuje znakomitą jakość produktów marki Opel/Vauxhall przy bardzo konkurencyjnych kosztach. Ponadto Zakład wykazuje zaangażowanie w ciągłe doskonalenie. Wszystkie te elementy były brane pod uwagę i miały decydujący wpływ na decyzję o ulokowaniu produkcji nowej generacji Astry właśnie w Gliwicach.
Montaż nowego kompaktowego samochodu powinien ruszyć w 2015 r. Oczekuje się, że zakłady pracujące na trzy zmiany będą rentowne przy wykorzystaniu pełnych mocy produkcyjnych.
Opel/Vauxhall planuje zainwestować 300 milionów euro w obydwu obiektach w celu ich dostosowania do najnowszych standardów produkcyjnych i potrzeb związanych z produkcją nowego modelu.
Firma spodziewa się utworzyć około 700 nowych miejsc pracy w Ellesmere Port.
Opel/Vauxhall będzie także starał się zwiększyć udział lokalnych kooperantów w produkcji Astry, co przyczyni się do powstania kolejnych miejsc pracy w regionach obydwu zakładów.
Prezes firmy Opel/Vauxhall, Karl-Friedrich Stracke, powiedział: „Dzięki sprawdzonej jakości produktów powstających w Ellesmere Port i Gliwicach oraz nowemu porozumieniu zapewniającym znaczną konkurencyjność cenową obydwa zakłady można będzie zaliczyć do filarów naszej europejskiej bazy produkcyjnej”.
Opel/Vauxhall nie przewiduje, aby zapotrzebowanie na moce produkcyjne dla kompaktowego modelu przekraczało możliwości obydwu zakładów.
Dlatego produkcja Astry w Rüsselsheim zakończy się z chwilą wycofania obecnego modelu z oferty w 2015 r.
„Zakład w Rüsselsheim odgrywa ważną rolę w naszej strategii wzrostu. To jeden z najnowocześniejszych obiektów, ze znakomitą i wysoce wykwalifikowaną załogą, osiągającą świetne wyniki pod względem jakości produkcji. Jest to także jedyny zakład, w którym powstaje nasz flagowy model, czyli Insignia. Naszym zdaniem zakład ma przed sobą pewną przyszłość, ale musi utrzymać konkurencyjność poprzez zwiększenie elastyczności i obniżenie jednostkowych kosztów produkcji” – dodał Stracke. Opel bada obecnie kilka alternatywnych propozycji produkcji w Rüsselsheim od 2015 r. poza modelem Insignia.
Póki co, w Gliwicach produkują Astrę IV. 14 maja z taśmy montażowej zakładu GM Manufacturing Poland zjechał pierwszy seryjny Opel Astra w wersji OPC.
Ta najszybsza w historii Opla Astra jest wyposażona w turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 2 litrów (206 kW/280 KM). Obecny plan przewiduje produkcję około 2000 sztuk do końca 2012 roku.
I fedrujemy dalej 🙂
Życzę powodzenia.
Jednak świetlaną przyszłość będzie miał OPEL gdy będą kupcy.
Inaczej to żadna przyszłość.
Choć Wiecznie Żywy Gliwiczanin wspomoże jak tradycja nakazuje KSSE.
Wiecznie Żywy i Hammarylla nie wykazała jeszcze jakiej to pomocy udzieliło Miasto KSSE za rok 2011 …w tym Oplowi
Jak mam jedne …to zwiększono tę bo świetlana przyszłość ogłoszona już została.