W gliwickim urzędzie miejskim działa biuro rzeczy znalezionych. To właśnie tam trafiają przedmioty, które ktoś zgubił, a ktoś inny znalazł.
Chociaż w internecie często pojawiają się informacje o zgubieniu np. telefonu lub o znalezieniu portfela, to jednak nie wszystko trafia do mediów społecznościowych.
Wiele osób nie wie, że w Gliwicach działa biuro rzeczy znalezionych.
Pieniędzy do odbioru jest jednak więcej. Podobnie jak innych rzeczy np. telefonów, rowerów, zegarków, obrączek.
W przypadku nieodebrania rzeczy w terminie 2 lat od dnia jej znalezienia, rzecz stanie się własnością znalazcy.
W celu odbioru rzeczy należy zgłosić się wraz z dokumentem tożsamości do Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Gliwicach, Gliwice, ul. Zwycięstwa 21, pokój nr 343, III p. tel. 32 238-54-66, 94 w godzinach pracy Urzędu (poniedziałek, wtorek, środa w godz. od 8.00 do 16.00; czwartek w godz. od 8.00 do 17.00; piątek w godz. od 8.00 do 15.00).
Jak odebrać swoją własność?
Odbiór rzeczy może nastąpić po okazaniu dokumentu potwierdzającego prawo własności lub dysponowania rzeczą, a w przypadku braku takiego dokumentu, po określeniu wyglądu rzeczy i podaniu cech świadczących, że rzecz znaleziona jest własnością osoby zgłaszającej się. Rzecz zostanie wydana po uiszczeniu przez osobę uprawnioną kosztów przechowywania oraz utrzymania rzeczy w należytym stanie oraz kosztów poszukiwania osoby uprawnionej do odbioru rzeczy.
Wykaz rzeczy znalezionych w Gliwicach wraz z miejscem odnalezienia oraz datą można znaleźć na stronie UM Gliwice.