r e k l a m a


Kolejna strefa „Tempo 30” w Gliwicach

W części dzielnicy Wójtowa Wieś od poniedziałku – 28 sierpnia obowiązywać będzie strefa – „Tempo 30”.

To już kolejne takie rozwiązanie na terenie naszego miasta. Strefę tego typu wprowadza się dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, zwłaszcza w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych.
„Zmiany zainicjowane zostały przez Radę Dzielnicy Wójtowa Wieś. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców – strefa z ograniczoną prędkością, gdzie kierowcy będą mogli poruszać się maksymalnie 30 km/h – obejmie ulice: Puszkina, Małą, Długą, Prusa, Skargi, Norwida, Damrota, Sobieskiego – od Słowackiego do Kościuszki, Ligonia na odcinku od ulicy Mickiewicza do ulicy Daszyńskiego, Mickiewicza, Zawiszy Czarnego, Kazimierza Wielkiego, Długosza i Oleśnickiego” – informuje ZDM Gliwice.

„W ubiegłych latach „Tempo 30” wprowadziliśmy w części dzielnicy Sikornik. Do 30 km/h, kierowcy muszą zwolnić m.in. na ulicach: Mewy, Czajki i Bekasa, Zimorodka, Rybitwy, Cyraneczki, Kormoranów, Wilgi, Kokoszki i Derkacza. Strefą objęliśmy także część traktów w dzielnicy Czechowice, Politechnika i Łabędy” – informuje ZDM Gliwice.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Covid
Covid
8 miesięcy temu

strefę zrobić się da ale wymienić czy wypoziomować studzienkę już NiE.
Dlatego nowe są montowane od razu ujowo, tak samo jest ze znakami czy zebrami.

Tomasz
Tomasz
8 miesięcy temu

Wszystko pięknie. Tylko raz, że ci sami mieszkańcy, którzy chcieli strefy już dziś jeżdżą Mickiewicza, czy Sobieskiego szybciej niż obecne 50km/h więc ciężko przypuszczać, że nagle zwolnią do 30km/h. Tak samo na Sikorniku. Strefa jest, tylko kto tam tak wolno jeździ. Znaków można nastawiać, tylko, żeby komukolwiek chciało się pilnować ich przestrzegania. Tego niestety u nas nie ma.

Erwin
Erwin
8 miesięcy temu
Reply to  Tomasz

Stawianie znaków nie jest i nie będzie skuteczną metodą uspokajania ruchu drogowego. Żeby obniżyć prędkość samochodów, infrastrukturę drogową trzeba projektować w taki sposób, który naturalnie wymusi docelową pożądaną prędkość. Ale to wymaga wiedzy i konsekwencji u urzędników i projektantów.

pawel
pawel
8 miesięcy temu
Reply to  Erwin

tak i autobusy też

spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI