r e k l a m a


Korki przy zjeździe z DK88 na DTŚ. Drogowcy poszukają rozwiązania

Zarząd Dróg Miejskich planuje zmiany na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową oraz na połączeniach „88” z ul. Wyczółkowskiego.

Drogowcy przeanalizują możliwość poprawy komunikacji w tych miejscach, tak aby „turbina” przy ul. Portowej i zjazdy z al. Nowaka-Jeziorańskiego na tereny KSSE były bezpieczniejsze i nie korkowały się.

– Ronda turbinowe są coraz częstszym elementem gliwickiego układu drogowego, dlatego zależy nam, aby były one jak najlepiej rozwiązane i czytelne dla kierowców – podkreśla Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. Priorytetem jest zawsze bezpieczeństwo kierowców i lepsza przepustowość ruchu.

– Po kilkunastu miesiącach od uruchomienia węzła DK 88, czyli alei Nowaka-Jeziorańskiego, z Drogową Trasą Średnicową i ul. Portową wiemy, że sprawia on kierowcom trudności. Chcemy to zmienić. Zamierzamy zlecić opracowanie wariantowej koncepcji poprawy jego funkcjonowania – zapowiada rzecznik prasowy ZDM-u.

Projektant będzie miał do przygotowania trzy warianty rozwiązań

– Pierwszy wariant zakłada korekty, które mogłyby zostać wprowadzone przy jak najmniejszej ingerencji w stan obecny. Drugi opiera się na niewielkiej przebudowie ronda turbinowego, a trzeci – na wprowadzeniu generalnych zmian – wyjaśnia Jadwiga Jagiełło-Stiborska.

Po opracowaniu wariantów zostaną one poddane analizie i weryfikacji zarówno ze względu na rozwiązania techniczne i ekonomiczne, jak i wpływ na środowisko. – Wybór ostatecznej wersji pozwoli na dalsze plany, czyli decyzję, kiedy dojdzie do zmian i za ile – mówi rzecznik ZDM-u.

Oprócz usprawnień na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową drogowcy planują także przebudowę połączeń DK 88 z ul. Wyczółkowskiego. Znalezienie nowych rozwiązań dla tych skrzyżowań ma kosztować prawie 109 tys. zł.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

37 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Techniczny
Techniczny
5 lat temu

Ronda ZAWSZE generują korki przy sporym ruchu. Połączenie DK88 i DW 902 wymaga rozwiązania bezkolizyjnego.

Grg
Grg
5 lat temu

Niestety to jest wąskie gardło i już przy oddaniu inwestycji na chłopskie oko było widać że będą tu problemy.

Anonimowo
5 lat temu

Myślę że światła rozwiążą ten problem

Anonimowo
5 lat temu

Na pewno powiększenie mini rondek.

Anonimowo
5 lat temu

Ja bym wybudował centrum handlowe

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Ale z prawej strony czy z lewej

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Grzegorz Ożga po prawej! Precz z lewicą! Nigdy nie skręcam w lewo xD

Anonimowo
5 lat temu

Nie mostu brakuje,tylko estakady.Wybudować,spieprzyć ,a później skrobać się po łbie,że coś nie pykło.

Anonimowo
5 lat temu

Ronda powinny miec 3 razy taka przepustowość….ale nie oszukujmy sie bezkolizyjne zjazdy załatwiłaby robote

Anonimowo
5 lat temu

Tiry robią największe korki.. na bezczela jak widza prawy migacz to stają na środku tak żeby nikt nie mógł przejechać…

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Widać że ma pani zerowe pojęcie o jeździe i manewrowaniu zestawem. Tylko po co pisać takie głupoty? 🙂

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Artur Grudziński żebyś zrozumiał czytając…

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Ola nie TIR-y a ciężarówki

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

No właśnie „blokują” takim jak pani, którzy nie wiedzą że skręcająca naczepa 'zachodzi’ dość szeroko i na zakręcie może zebrać auto i zrobić krzywdę takim nieświadomym kierowcom jak pani

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Michał Goch jak już chcemy być dokładni, to ciągnik z naczepą 😀 ciężarówką może być nawet seicento z kratką za fotelem kierowcy 🙂

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Michał Goch racja

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Artur Grudziński tak tak bo DK 88 to jeden wielki zakręt ‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Aleksandra Ciuryło to o czym pani mówi jak nie o zjeździe z 88 ma DTS?

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Artur Grudziński zjazd nie zaczyna się od zakrętu a kilkadziesiąt metrów wcześniej.. czy juz tam musza blokować przejazd na złośliwego? Proszę przejechać tamtędy o 8 rano albo 14 i 16 to może zrozumiesz złośliwość ludzka chyba ze sam siedzisz za kierownica „ciągnika” i cieszysz się jak sobie nie pomożesz a uprzykrzysz komuś życie…

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Jeżdżę tamtędy o różnych godzinach. Zestawem nie jeżdżę bo nie mam nawet na to prawa jazdy, ale wiem jak większy pojazd zachowuje się na zakrętach. A przypuszczam że blokują już przed zakrętem żeby nie dochodziło do takich sytuacji jak opisałem wyżej, bo jest tam dość ciasno, żeby zmieściły się obok siebie osobówka i 'duży’. A znając naszą kulturę jazdy, każdy by się wpychał na milimetry utrudniając i sobie i innym bezpieczny przejazd

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Artur Grudziński jeżeli uważasz ze skręt przy zjeździe na DTS jest wąski i nie pomieści obok siebie dwóch aut to chyba juz nie mamy o czym mowić.. pozdrawiam!

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Skrecającego 'tira’ i osobowke ciężko zmieścić. Po co kierowca tira miałby ryzykować uszkodzenie pani samochodu? Dla niego sama strata, bo czas leci, a w tej pracy czas to pieniądz

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Artur Grudziński jakiego TIRa? Przecież tam jeżdżą „ciągniki z naczepami”.. tak dla jasności zanim ten „tir” dojedzie do „wąskiego zakrętu” zdąży przejechać sporo aut i nie korkować całego zjazdu ale tym czasem nie mogą bo nagle „tirowcy” zrobili się tacy nadopiekuńczy.. czego kolejnym dowodem jest jeżdżenie po autostradach i ich manewry z wyprzedzaniem.. pewnie zajmują dwa pasy przez dobrych kulka minit po to aby osobówka wolniej i bezpieczniej jechała nie? Ależ z nich to są dobre chłopaki ;] zwracam honor w takim razie

Anonimowo
5 lat temu

Tak to jest jak debile chca zaoszczedzic teoretycznie na jakims projekcie, a z biegiem czasu i tak trzeba przerabiac i zamiast zaoszczedzic placi sie potrójnie, gdyby te pajace robili ze swoich pieniedzy a nie naszych to nie trzeba bylo by przerabiac i poprawiac kazdej inwestycji .

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

a teraz za zły projekt nikt nie wezmie odpowiedzialności. My podatnicy owszem, pieniężną

Anonimowo
5 lat temu

Widać że projektował to jakiś student z politechniki po kosztach. Wystarczyłoby zrobić bezkolizyjny zjazd z 88 na portową w stronę centrum. Może z lotu ptaka nie wyglądałoby to tak ładnie i symetrycznie jak obecnie, ale to nie o to tutaj chodzi

Anonimowo
5 lat temu

Ronda turbinowe są w Zabrzu na Korfantego to na Portowej jest wielką pomyłką. Z 88 na portową w stronę Katowic tir zajmuje dwa pasy. Łąki w koło w czorty ale projekt amator zrobił. Prawoskręt z 88 można dołożyć dla tych co do łabęd jadą ale po co.

Anonimowo
5 lat temu

Naszym zdaniem tak jak każdego człowieka posiadającego wzrok brakuje hmm.. mostu? Zjazd z dk88 od strony a4 na dtś do Katowic wymaga przecięcia 2pasmowej DTŚ z wiadomym natężeniem ruchu, dlaczego miałoby się to nie korkować? Oczywiście tak jest taniej. Mosty są drogie, ale tylko takie rozwiązanie dałoby bezkolizyjny wjazd na DTŚ do kato.

Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Krzysiek Wojtuń chyba nie do konca zrozumiales co napisalem. Zjazd na dts powinien sie odbywac od strony areny przez most nad klodnica.

Tir
Tir
5 lat temu

Jak te twoje tiry przestaną jeździć to będziesz w czarnej dupie bo zdechniesz z głodu albo śmierć cię zasypia

Jan
Jan
5 lat temu

Nie kierowcy są winni, tylko gliwicki magistrat. Najpierw coś zrobią bez głowy, a potem się martwią co z tym zrobić, by poprawić. Tak samo jest z Wieczorka (Sieminskiego) Nie przewidzieli, że polscy kierowcy na ogół nie przestrzegają przepisów i zamiast przepisowych 20 km/ godz pędzą znacznie więcej i niektórzy nawet potrzebują na pieszych, którzy na tej ulicy mają bezwzględne pierwszeństwo.

Mariusz
Mariusz
5 lat temu
Reply to  Jan

Widać że nie masz pojęcia o czym piszesz albo celowo próbujesz wprowadzać w błąd. DTŚ i te ronda to inwestycja realizowana przez społkę DTŚ S.A. na zlecenie urzędu marszałkowskiego w Katowicach za pieniądze unijne. Akurat gliwicki magistrat nie miał z tym nic wspólnego.

Anonimowo
5 lat temu

8 8 poszerzyć do 4pasow

Anonimowo
5 lat temu

TU JEST PROBLEM

Anonimowo
5 lat temu

Wystarczy dodać jedną nitkę z 88 w stronę Zabrza nad kłodnicą w stronę DTŚ

Anonimowo
5 lat temu

Rondo dupe ale to dupne nie taki pryszcz że nie ma jak się włączyć do ruchu zjeżdżając z 88 kier Bytom na DTŚ

Anonimowo
5 lat temu

Problem leży w tym że kierowcy są nie doedukowani i nie wykorzystują 100% długości pasa „rozbiegowego” i nie potrafią jeździć na suwak. Jak mnie irytuje to kiedy wyjeżdżam z areny chce zjechać na srednicowke poprzez 88 ale jakoś idiota już na samym początku tego prawego pasa próbuje się włączyć na ruchu na 88.

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI