Na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową oraz na połączeniach „88” z ul. Wyczółkowskiego tworzą się korki. Szczególnie w godzinach szczytu.
W sierpniu ubiegłego roku Zarząd Dróg Miejskich zapowiadał, że drogowcy przeanalizują możliwość poprawy komunikacji w tych miejscach, tak aby ronda turbinowe przy ul. Portowej i zjazdy z al. Nowaka-Jeziorańskiego na tereny KSSE były bezpieczniejsze i nie korkowały się. – Zamierzamy zlecić opracowanie wariantowej koncepcji poprawy jego funkcjonowania – zapowiadała wówczas rzeczniczka ZDM Jadwiga Jagiełło-Stiborska.
Postanowiliśmy zapytać ZDM o przebieg prac.
Po dwóch tygodniach bez odpowiedzi ze strony urzędników z ZDM ponowiliśmy nasze pytania. Niestety, odpowiedź, którą otrzymaliśmy nie precyzuje kiedy i jakich rozwiązań można się spodziewać.
– Z końcem roku zakończyło się przygotowanie opracowania wielowariantowej koncepcji dla węzłów. Obecnie warianty są analizowane i nie wykluczone, że w tym roku zostaną wdrożone pierwsze, częściowe rozwiązania. Po ich wyborze i ustaleniu terminu rozpoczęcia wprowadzania zmian, ZDM będzie informował na bieżąco, za pośrednictwem strony www – napisała rzeczniczka ZDM.
Łukasz Fedorczyk
Stanley Christoph Widomski
Ktoś coś do mnie? 😛
ZDM to raczej analizuje tyłki kierowców bo wiele rozwiązań komunikacyjnych w Gliwicach to jakiś nieudany żart…
A wystarczyło by zrobić bezpośredni zjazd z DK 88 na DTŚ w kier. Katowic…
Bezpośredni skręt omijający rondo…
Błąd jest po co obrażać,dodatkowy pas ruchu a raczej go przedłużyć do zjazdu w prawo w portową,powinno problem rozwiązać.
Zbyszek Teleszko dokładnie to samo chciałem napisać.
Może po prostu wystarczy zatrudniać myślących ludzi i nie było by takich problemów. Nie trzeba być jakimś specjalistą żeby wiedzieć za tam będą tworzyły się korki. No ale niestety przy projektowaniu zazwyczaj wykorzystuje się debili z początkiem mgr inz led, niestety u nich pięknie wszystko wygląda w teorii i papierze , niestety w rzeczywistości wszystko okazuje się jedna wielka porażka
Michał Topolski a kogo mają zatrudniać, kogos z lek. med., płk czy ks. przed nazwiskiem?
Myślącego człowieka ,praktyka A nie filozofa oderwanego od rzeczywistosci
Michał Topolski Ewidentnie pozjadaleś wszystkie rozumy, Milordzie.
Po prostu znam ich wielu i wiem że to niedorajda życiowe niewiedzace jak działa młotek A co dopiero jak to użyć. Co z tego że ba koncie ma grubą kasę i co miesiąc dostają niezle przelewy ale gdyby nie zwykły Kowalski że swoimi kombinacjami do tych wspaniałych projektów to W życiu by nic nie działało. Bo np przecież mgr inż wie z dokumentacji że teoretycznie w ten peszel zmieści się tyle i tyle kabli lecz nie jest na tyle ogarnięty ażeby to sprawdzić bo nie wi3dzial by nawet jak się za to zabrać. I ie pisze tu o wszystkich mgr… Czytaj więcej »
Michał Topolski mam nadzieję, że ci Twoi znajomi inżynierowie, życiowe niedorajdy, przeczytają kiedyś, co o nich myślisz, Alfo i Omego.
Agnieszka Skarbińska on ma rację…. najlepszy to taki który najpierw pracował praktycznie A później skończył studia…. Ci tylko po studiach to są tylko teoretycy którzy z praktyką nie mają nic wspólnego….
Mariusz Maniek Blaut a wiesz, ile trzeba odbyć praktyk i ile trzeba lat przepracować (i w biurze, i na budowie), żeby dostać uprawnienia? I do projektowania i do kierowania robotami? – Pewnie nie, więc najpierw sprawdź.
Agnieszka Skarbińska Ja nic sprawdzać nie muszę wystarczy znajomość kilku osób które najpierw zasmakowaly praktyki A później skończyły studia i uwierz ich rozwiązania są 100 razy lepsze od osób które są tylko po studiach
Mariusz Maniek Blaut po studiach nie dostajesz od razu bialego kasku, tylko „smakujesz” praktyk. I dopiero po kilku latach możesz w ogóle starać się o uprawnienia, do tego nie masz pewności, że je dostaniesz. Mówię o budowlance.
Agnieszka Skarbińska smakujesz w parzeniu kawy itp. Ja mówię z doświadczenia z kontaktu z mozgami i z praktykami więc mi nikt nie wmowi inaczej.
Dodatkowy bezkolizyjny zjazd z 88 jadac ze strefy na dts w kierunku katowic by sprawe rozwiazal.
Dokładnie!!!Ale po co było to zrobić od razu? Lepiej 20 rond postawić które nic nie dają- kto to projektował i kto zatwierdzał? To jest typowy bubel budowlany
Za ten zjazd powinno się tych co to wymyślili za karę wysyłać codziennie tamtędy do pracy. Jedyna szansa aby tam nie stać wieki to śmignąć „prawym pasem” i na 2 rondzie zrobić nawrotkę. Całe skrzyżowanie jest do przebudowy.
Michał Sadkowski mój mąż za każdym razem kiedy tamtędy jeździ mówi to samo i jeździ tak samo.
Paru projektantom, inżynierom ruchu drogowego powinno się zlecać projektować ścieżki na ściernisku – projekty robocze tz takie do kosza – po 10 próbach gdy udane do projektowania alejk w parku ( gdy nie udane – przesunąć gościa do łopaty) po kolejnych 10 udanych – do projektowania dróg.
a co tu tyle czasu analizować?zrobić pas do skrętu w prawo od dk 88 do ronda dla tych co jadą w kierunku portowej i to rozwiąże problem!! to chyba widać gołym okiem dlaczego są tam korki zwłaszcza po godzinie 14!!
chcę 10% kwoty dla „mędrców” od analizy za podpowiedź i rozwiązanie problemu. Ściągnięte z sieci w 5 sekund 😉
Tak to mniej więcej powinno wyglądać i było by ok a i kasy pewnie mniej by poszło
W Gliwicach najpierw się coś bez myślenia robi, a potem MYSLI jak to poprawić. Przykłady- woonerw, kto tam jeździ 20 km/godz zgodnie z przepisami, co zrobić, by tak było (urzędnicy „myślą”), dlaczego pomimo likwidacji w Gliwicach przemysłu nadal miasto jest w czołówce najbardziej zanieczyszczonych – urzędnicy myślą…..
Ja pierdzielę, znowu pytanie do ludzi, jak to zrobić. A od czego są zatrudnieni w tym celu pracownicy czy urzędnicy? Żenujące.
Jeszcze jedno rondo
Te ronda są chore! Wystarczyło zrobić „koniczynke” i nie było by najmniejszych problemów… ale po co…
Rozwiązanie jest banalne, wiadukt łącznik z 88 na DTŚ
Jakub Wójcik od tak, kilkadziesiąt milionów 😀
Kuba Dubieński przy takiej inwestycji realizowanej 30 lat to juz kropla w morzu.
Urzędasy tamtędy nie jeżdżą.
No właśnie…..
Wystarczy zrobić dwa pasy aby ci skrecajacy na rondzie w prawo mogli od razu wjechac na swój pas z dk88, co to takie trudne?
„Po dwóch tygodniach bez odpowiedzi ze strony urzędników z ZDM”…
W Gliwicach to niestety normalka. Pisałem już dwukrotnie do ZDM-u i ani razu nie otrzymałem odpowiedzi. Mają mieszkańców głęboko w…
Tak jak już ktoś napisał, na papierze, na projekcie wszytko ładnie wyglądało, widać że nikt nie analizował gdzie będzie największy ruch, w jednej z koncepcji miał być bezpośredni zjazd z dk88 na DTŚ w kierunku Katowic, no ale komuś to nie pasowało. Dołożenie drugiego pasa w prawo pewnie coś pomoże ale i tak korki będą dalej, problem też jest prędkość samochodów wjeżdżających z DTŚ, wielu kierowców ścina sobie drogę i przejeżdża przez dwa pasy na rondzie z taką prędkość że nie ma możliwości wjechać na rondo od strony dk88. A może dokładając drugi pas, poszerzyć również rondo aby można było… Czytaj więcej »