Korki na zjeździe z DK88 na DTŚ i Portową. ZDM nadal analizuje

37
17200601 10212493089981470 1793733751 o
17200601 10212493089981470 1793733751 o

Na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową oraz na połączeniach „88” z ul. Wyczółkowskiego tworzą się korki. Szczególnie w godzinach szczytu.

W sierpniu ubiegłego roku Zarząd Dróg Miejskich zapowiadał, że drogowcy przeanalizują możliwość poprawy komunikacji w tych miejscach, tak aby ronda turbinowe przy ul. Portowej i zjazdy z al. Nowaka-Jeziorańskiego na tereny KSSE były bezpieczniejsze i nie korkowały się. – Zamierzamy zlecić opracowanie wariantowej koncepcji poprawy jego funkcjonowania – zapowiadała wówczas rzeczniczka ZDM Jadwiga Jagiełło-Stiborska.

Postanowiliśmy zapytać ZDM o przebieg prac.

Po dwóch tygodniach bez odpowiedzi ze strony urzędników z ZDM ponowiliśmy nasze pytania. Niestety, odpowiedź, którą otrzymaliśmy nie precyzuje kiedy i jakich rozwiązań można się spodziewać.
– Z końcem roku zakończyło się przygotowanie opracowania wielowariantowej koncepcji dla węzłów. Obecnie warianty są analizowane i nie wykluczone, że w tym roku zostaną wdrożone pierwsze, częściowe rozwiązania. Po ich wyborze i ustaleniu terminu rozpoczęcia wprowadzania zmian, ZDM będzie informował na bieżąco, za pośrednictwem strony www – napisała rzeczniczka ZDM.

Łukasz Fedorczyk

Subscribe
Powiadom o
guest

37 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Stanley Christoph Widomski

S.W.
S.W.
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Ktoś coś do mnie? 😛

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

ZDM to raczej analizuje tyłki kierowców bo wiele rozwiązań komunikacyjnych w Gliwicach to jakiś nieudany żart…

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

A wystarczyło by zrobić bezpośredni zjazd z DK 88 na DTŚ w kier. Katowic…
Bezpośredni skręt omijający rondo…

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Błąd jest po co obrażać,dodatkowy pas ruchu a raczej go przedłużyć do zjazdu w prawo w portową,powinno problem rozwiązać.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Zbyszek Teleszko dokładnie to samo chciałem napisać.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Może po prostu wystarczy zatrudniać myślących ludzi i nie było by takich problemów. Nie trzeba być jakimś specjalistą żeby wiedzieć za tam będą tworzyły się korki. No ale niestety przy projektowaniu zazwyczaj wykorzystuje się debili z początkiem mgr inz led, niestety u nich pięknie wszystko wygląda w teorii i papierze , niestety w rzeczywistości wszystko okazuje się jedna wielka porażka

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Michał Topolski a kogo mają zatrudniać, kogos z lek. med., płk czy ks. przed nazwiskiem?

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Myślącego człowieka ,praktyka A nie filozofa oderwanego od rzeczywistosci

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Michał Topolski Ewidentnie pozjadaleś wszystkie rozumy, Milordzie.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Po prostu znam ich wielu i wiem że to niedorajda życiowe niewiedzace jak działa młotek A co dopiero jak to użyć. Co z tego że ba koncie ma grubą kasę i co miesiąc dostają niezle przelewy ale gdyby nie zwykły Kowalski że swoimi kombinacjami do tych wspaniałych projektów to W życiu by nic nie działało. Bo np przecież mgr inż wie z dokumentacji że teoretycznie w ten peszel zmieści się tyle i tyle kabli lecz nie jest na tyle ogarnięty ażeby to sprawdzić bo nie wi3dzial by nawet jak się za to zabrać. I ie pisze tu o wszystkich mgr… Czytaj więcej »

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Michał Topolski mam nadzieję, że ci Twoi znajomi inżynierowie, życiowe niedorajdy, przeczytają kiedyś, co o nich myślisz, Alfo i Omego.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Agnieszka Skarbińska on ma rację…. najlepszy to taki który najpierw pracował praktycznie A później skończył studia…. Ci tylko po studiach to są tylko teoretycy którzy z praktyką nie mają nic wspólnego….

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Mariusz Maniek Blaut a wiesz, ile trzeba odbyć praktyk i ile trzeba lat przepracować (i w biurze, i na budowie), żeby dostać uprawnienia? I do projektowania i do kierowania robotami? – Pewnie nie, więc najpierw sprawdź.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Agnieszka Skarbińska Ja nic sprawdzać nie muszę wystarczy znajomość kilku osób które najpierw zasmakowaly praktyki A później skończyły studia i uwierz ich rozwiązania są 100 razy lepsze od osób które są tylko po studiach

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Mariusz Maniek Blaut po studiach nie dostajesz od razu bialego kasku, tylko „smakujesz” praktyk. I dopiero po kilku latach możesz w ogóle starać się o uprawnienia, do tego nie masz pewności, że je dostaniesz. Mówię o budowlance.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Agnieszka Skarbińska smakujesz w parzeniu kawy itp. Ja mówię z doświadczenia z kontaktu z mozgami i z praktykami więc mi nikt nie wmowi inaczej.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Dodatkowy bezkolizyjny zjazd z 88 jadac ze strefy na dts w kierunku katowic by sprawe rozwiazal.

Paweł
Paweł
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Dokładnie!!!Ale po co było to zrobić od razu? Lepiej 20 rond postawić które nic nie dają- kto to projektował i kto zatwierdzał? To jest typowy bubel budowlany

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Za ten zjazd powinno się tych co to wymyślili za karę wysyłać codziennie tamtędy do pracy. Jedyna szansa aby tam nie stać wieki to śmignąć „prawym pasem” i na 2 rondzie zrobić nawrotkę. Całe skrzyżowanie jest do przebudowy.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Michał Sadkowski mój mąż za każdym razem kiedy tamtędy jeździ mówi to samo i jeździ tak samo.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Paru projektantom, inżynierom ruchu drogowego powinno się zlecać projektować ścieżki na ściernisku – projekty robocze tz takie do kosza – po 10 próbach gdy udane do projektowania alejk w parku ( gdy nie udane – przesunąć gościa do łopaty) po kolejnych 10 udanych – do projektowania dróg.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

a co tu tyle czasu analizować?zrobić pas do skrętu w prawo od dk 88 do ronda dla tych co jadą w kierunku portowej i to rozwiąże problem!! to chyba widać gołym okiem dlaczego są tam korki zwłaszcza po godzinie 14!!

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

chcę 10% kwoty dla „mędrców” od analizy za podpowiedź i rozwiązanie problemu. Ściągnięte z sieci w 5 sekund 😉

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Tak to mniej więcej powinno wyglądać i było by ok a i kasy pewnie mniej by poszło

Jan
Jan
5 lat temu

W Gliwicach najpierw się coś bez myślenia robi, a potem MYSLI jak to poprawić. Przykłady- woonerw, kto tam jeździ 20 km/godz zgodnie z przepisami, co zrobić, by tak było (urzędnicy „myślą”), dlaczego pomimo likwidacji w Gliwicach przemysłu nadal miasto jest w czołówce najbardziej zanieczyszczonych – urzędnicy myślą…..

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Ja pierdzielę, znowu pytanie do ludzi, jak to zrobić. A od czego są zatrudnieni w tym celu pracownicy czy urzędnicy? Żenujące.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Jeszcze jedno rondo

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Te ronda są chore! Wystarczyło zrobić „koniczynke” i nie było by najmniejszych problemów… ale po co…

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Rozwiązanie jest banalne, wiadukt łącznik z 88 na DTŚ

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Jakub Wójcik od tak, kilkadziesiąt milionów 😀

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Kuba Dubieński przy takiej inwestycji realizowanej 30 lat to juz kropla w morzu.

Krzysztof
Krzysztof
5 lat temu

Urzędasy tamtędy nie jeżdżą.

Jan
Jan
5 lat temu
Reply to  Krzysztof

No właśnie…..

Olo
Olo
5 lat temu

Wystarczy zrobić dwa pasy aby ci skrecajacy na rondzie w prawo mogli od razu wjechac na swój pas z dk88, co to takie trudne?

Radek
Radek
5 lat temu

„Po dwóch tygodniach bez odpowiedzi ze strony urzędników z ZDM”…
W Gliwicach to niestety normalka. Pisałem już dwukrotnie do ZDM-u i ani razu nie otrzymałem odpowiedzi. Mają mieszkańców głęboko w…

waldi
waldi
5 lat temu

Tak jak już ktoś napisał, na papierze, na projekcie wszytko ładnie wyglądało, widać że nikt nie analizował gdzie będzie największy ruch, w jednej z koncepcji miał być bezpośredni zjazd z dk88 na DTŚ w kierunku Katowic, no ale komuś to nie pasowało. Dołożenie drugiego pasa w prawo pewnie coś pomoże ale i tak korki będą dalej, problem też jest prędkość samochodów wjeżdżających z DTŚ, wielu kierowców ścina sobie drogę i przejeżdża przez dwa pasy na rondzie z taką prędkość że nie ma możliwości wjechać na rondo od strony dk88. A może dokładając drugi pas, poszerzyć również rondo aby można było… Czytaj więcej »