Osoby przesiadające się z autobusu A4 na tramwaj nr 1 czy 4 lub odwrotnie nie będą musiały kasować nowego biletu.
KZK GOP informuje, że od 1 grudnia do kontynuowania jazdy uprawniać będzie bilet – na właściwą liczbę miast/gmin – skasowany w pojeździe, w którym podróż została rozpoczęta.
Zatem w przypadku przesiadki z A4 na linie tramwajowe nr 1 lub 4 oraz odwrotnie – z tramwajowej „jedynki” lub „czwórki” na autobus A4 wystarczy tylko jeden bilet, a nie jak do tej pory dwa.
To nie jedyne zmiany, jakie szykuje KZK GOP
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP wprowadza kolejne innowacje w taryfie. Wśród obecnie dostępnych dziewiętnastu rodzajów biletów od 1 stycznia 2012 roku pojawi się nowość – jednorazowe bilety czasowe, umożliwiające podróżowanie przez 15, 30 bądź 60 minut niezależnie od ilości stref lub przesiadek.
Obecnie w KZK GOP obowiązuje głównie taryfa strefowa, zgodnie z którą pasażer płaci za pokonywaną odległość. Bilet wybierany jest zgodnie z ilością stref (miast), które w czasie podróży chce się przejechać. Wyjątkiem jest bilet na trzy i więcej stref, który jest także biletem czasowym (godzinnym).
Wprowadzenie elementów taryfy czasowej nie wiąże się z wprowadzeniem do sprzedaży dodatkowych biletów.
Zmiana polegać będzie na rozszerzeniu uprawnień biletów jednorazowych obowiązujących na terenie jednego miasta oraz biletów jednorazowych obowiązujących na terenie dwóch miast. Rozszerzenie to polegać będzie na umożliwieniu podróżowania przez odpowiednio 15 lub 30 minut od momentu skasowania z możliwością przesiadek; rozszerzony zostanie również zakres obowiązywania opłaty za przewóz bagażu (zwierzęcia) – po zmianie pozwoli ona na przewóz bagażu lub zwierzęcia również przez okres godziny od momentu skasowania.
To pasażer będzie decydował, czy chce płacić za przejazd odległości (taryfa strefowa), czy za czas przebywania w pojeździe (taryfa czasowa).
Decyzję można podjąć już w pojeździe, ponieważ nie będzie konieczności wcześniejszego zakupu odpowiedniego, wybranego rodzaju biletu.
Nie zmienią się dotychczasowe ceny biletów jednorazowych.
Bilet za 2,80 zł (1,40 zł ulgowy) obowiązujący na terenie jednej strefy będzie także biletem 15-minutowym.
Bilet za 3,40 zł (1,70 zł ulgowy) obowiązujący na terenie dwóch stref będzie również biletem 30-minutowym.
Bilet za 4,20 zł (2,10 zł ulgowy) obowiązujący na terenie trzech i więcej stref nadal będzie także biletem 60-minutowym.
A już myślałem, że się pojawi przegub w godzinach szczytu na A4!
Plusujcie moj, albo komentarz kolegi Hena, jesli uwazacie ze przegub w godzinach szczytu jest potrzebny na lini A4
łaski nie robią bo tramwajem tak można było jeździc i teraz tak powinno byc od poczatku jak a4 jeździ a nie dopiero teraz sie skapneli
uważam że powinno byc wprowadzone udogodnienie w tramwajach dla niepełnosprawnych bo o ile do autobusu mogą wsiadac normalnie to przesiadka sie do tych zdezelowanych maszyn wymaga pomocy 5 osób
„Zatem w przypadku przesiadki z A4 na linie tramwajowe nr 1 lub 4 oraz odwrotnie – z tramwajowej „jedynki” lub „czwórki” na autobus A4 wystarczy tylko jeden bilet, a nie jak do tej pory dwa.”
przecież jak uruchamiali A4 to to, że można się przesiadać było obiecane i funkcjonowało. Na plakatach o tym pisali. Sam korzystałem nie raz z przesiadki na jednym bilecie. Ciekaw jestem kiedy po cichu się z tego wycofano, by teraz w glorii powrócić… I jak długo jeździłem… na gapę po przesiadce…