„Łączności” idzie z duchem czasu. Nowoczesne kształcenie

0
lacznosci wirtualne320
lacznosci wirtualne320

Uczniowie z Zespołu Szkół Łączności w Gliwicach przez ostatni semestr korzystali z Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno Spedycyjnych i Magazynowych.

Dzięki ćwiczeniom przygotowanym w oparciu o oprogramowanie biznesowe mogli przekonać się, jak w praktyce wygląda praca w ich wymarzonym zawodzie.

Nowoczesne metody kształcenia są bardziej efektywne, zwiększają zainteresowanie młodych ludzi nauką i kładą nacisk na praktyczne wykorzystanie zdobywanej wiedzy – przynajmniej tak wynika z opinii uczniów.

Wirtualne Laboratoria Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe (WLLSiM) powstają w ramach projektu „Wirtualne laboratoria – sukces innowacji”, który jest realizowany przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu od czerwca zeszłego roku. Na tym etapie biorą w nim udział uczniowie z 49 szkół z całej Polski, czyli blisko 3000 osób.

Zgodnie z założeniami kontakt z systemami biznesowymi i upraktycznienie zajęć ma zachęcić uczniów szkół ponadgimnazjalnych do ciągłego podnoszenia kwalifikacji, w tym przede wszystkim kontynuowania nauki na studiach.

Jest to tym bardziej istotne, że 45% uczniów chce iść do pracy od razu po zdobyciu zawodu, ponieważ uczenie się jest dla nich mało przyjemne.

Jak wyglądała nauka w ramach laboratorium logistyczno-spedycyjnego i laboratorium magazynowego przed wdrożeniem WLLSiM? Tam, gdzie zajęcia odbywały się w laboratorium komputerowym ćwiczenia rozwiązywano w programie Excel. W pozostałych szkołach uczniowie rozwiązywali zadania przy pomocy kalkulatora i kartki papieru.

Dzięki WLLSiM uczeń sam wprowadza dane do systemu, generuje zamówienia i wystawia faktury. Zajęcia w programie iScala symulują pracę prawdziwej firmy, co wprowadziło w szkołach testujących to narzędzie istotną zmianę jakościową.

Uczniowie kształcą się w oparciu o system iScala, wykorzystywany na co dzień przez przedsiębiorstwa we wspomaganiu działalności gospodarczej (np. Scania, Energizer, Elektrolux).

Zdecydowanie zwiększa to praktyczny wymiar laboratoriów zawodowych.

Doświadczenia zebrane w ramach tworzenia i uruchamiania
metody kształcenia w postaci Wirtualnych Laboratoriów posłużą w przyszłości do opracowania uniwersalnej, powszechnie dostępnej wersji tego produktu dla innych kierunków zawodowych.

Z założenia ma to pozwolić na podniesienie poziomu kształcenia zawodowego oraz obniżenie kosztów dostępu do najnowszych materiałów naukowych.

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments