Medialność klubów piłkarskich? Piasta wyprzedziła nawet Nieciecza

15
20160714 0354
20160714 0354

Nie jest tajemnicą, że Piast Gliwice od dłuższego czasu ma problem z odpowiednią promocją w mediach.

Pojedyncze akcje, organizowane raz na jakiś czas, tylko na chwilę pozwalają zaistnieć w lokalnych i regionalnych mediach. Rzadko słyszy się o klubie z Gliwic w przekazach ogólnopolskich. Władze Piasta rzadko pojawiają się w mediach. Czasem klub zorganizuje konferencję prasową z udziałem prezesa Marka Kwiatka. Włodarz klubu natomiast niechętnie udziela wywiadów przed kamerami. My również zapraszaliśmy Marka Kwiatka, za pośrednictwem rzecznika prasowego, do udziału w najpopularniejszym programie publicystycznym realizowanym w gliwickich mediach. Odpowiedź była negatywna.

Historycznego wyniku, jakim było wicemistrzostwo Polski nie przekuto w sukces medialny. Potwierdza to najnowszy ranking przygotowany przez specjalistów.

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność m.in. klubów Ekstraklasy. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,4 mln informacji.

Najbardziej medialnym klubem w styczniu była Legia Warszawa. Myli się jednak ten, kto pomyśli, że następny w kolejce powinien być wicemistrz Polski. Klubu z Gliwic nie ma ani na 2, ani na 3, ani na kolejnych miejscach. Piasta po prostu nie ma na żadnych z dziesięciu pozycji rankingu. Pod względem medialności gliwiczan wyprzedził nie tylko Ruch Chorzów czy Korona Kielce, ale nawet… Bruk-Bet Termalica z niewielkiej wsi Nieciecza.


Piastowi w poprawie medialności nie pomogły transfery znanych nazwisk: Michala Papadopulosa czy Stojana Vranjesa. Pracownicy biura prasowego byli razem z piłkarzami na obozie w Hiszpanii. Oprócz filmików wzorowanych na kanale „Łączy nas piłka” niewiele się działo. Piast rozgrywał kilka sparingów ze znanymi klubami. Nie doczekaliśmy się jednak transmisji na żywo, których wykonanie innym klubom nie sprawia żadnych problemów. Przykładowo mecz z CSKA Moskwa transmitowany był za pośrednictwem Youtube na kanale rosyjskiego zespołu.
 

W styczniu piłkarze klubów LOTTO Ekstraklasy przygotowywali się do meczów rundy wiosennej, a agenci piłkarscy nie rozstawali się z telefonami. Dziennikarzy i kibiców elektryzowały informacje o transferach kolejnych zawodników.

W rankingu pierwsze miejsce zajęła Legia. W drużynie mistrza Polski doszło do wielu transferów, a dodatkowo informowano o możliwym pozyskaniu Jakuba Błaszczykowskiego, co odbiło się echem w mediach. Na drugiej pozycji rankingu „Polska Piłka” znalazła się Wisła Kraków. Kibiców Wisły musiała ucieszyć informacja, że na Reymonta wraca Semir Stilić. Na trzecim miejscu rankingu znalazła się kolejna drużyna z Krakowa – Cracovia. O „Pasach” informowano m.in. w kontekście tradycyjnego Treningu Noworocznego, odbywającego się co roku 1 stycznia o godz. 12:00.

źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Subscribe
Powiadom o
guest

15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Miłosz Borek
7 lat temu

Jankowski idealnie obrazuje sytuację 😀

Radek Daszkiewicz
7 lat temu

W tym sezonie napisać „nawet Naciecza” wiele tłumaczy…

Bartłomiej Kowalski

Damian Lang
7 lat temu

co w tym dziwnego, caly czas pisze ze do Niecieczy duzo brakuje klubikowi bez kibicow i historii

Dariusz Seget
7 lat temu

Rozpierd.lili wicemistrzowski zespół, teraz bez wyników czego się spodziewać. Nie zmienia się zwycięskich składów ewentualnie wzmacnia a nie rozpierda.a.

Adam Bedzie
7 lat temu

Z tego co czytam głownym wyznacznikiem były transfery a jakie były one w Piaście? Tragiczne! Zatrudniono sztrot! Starców którzy myślą już o emeryturze! Gdyby pomyślano ekonomicznie i wykupiono by Vacka i Nespora a w szczególnosci Vacka czyli reprezentanta Czech ten wksźnik jak i gra została by podbita.Niestety klub trawi wirus od środka.Walka o stołki i wpływy a na wszystkim cierpią kibice i nie martwi mnie że nawet Termalica jest bardziej medeialna o której amerykańska gazeta pisała w ramach ciekawostki ale martwi mnie gdzie był a teraz jest Piast i co robią a właściwie nie robią działacze klubowi! Dopóki ci ludzie… Czytaj więcej »

Tomasz Gąska
7 lat temu

W tym samym rankingu zadłużony Górnik Zabrze prowadzi od kilku miesięcy w pierwszej lidze. W Gliwicach siedzą na stolkach za miejskie pieniądze i nikt ich nie rozlicza to sie nie wysilają. W Gliwicach zero plakatów na mecze a sparingi zamknięte dla publiczności bo latal testuje taktykę która pózniej zawodzi w każdym meczu. Górnik gra sparing to zaprasza kibiców a bilety po 5 złoty. Piast sie musi jeszcze dużo uczyć

lang
lang
7 lat temu

Niwelety miastu czyli nierobom, urzędasom nie zależy na Piaście patrzą tylko na kasę jak wpada bez żadnego wysiłku na konta goroli, którzy przyjechali z wioch robić kariery K*****mać!!!!!!,
W Gliwicach nic nie wychodzi, miasto w weekend świeci pustkami. Gorole wracają na weekend do swoich korzeni albo jadą bo ich stać na „wypoczynek” w góry. ŚcieŻek rowerowych nie ma, Hala Gliwice pusta,
Pieniądze za wicemistrzostwo przejedzone. Normalnie TRUP!!!!
Wszyscy to widzą i komentują to nie tylko moje spostrzeżenia To miasto umiera…..

Coz..
Coz..
7 lat temu

Jaki rzecznik taka polityka medialna. Ten z Piasta to ewentualnie na staż mógłby się załapać w Carbo Gliwice..

Tomasz Kulczycki
7 lat temu

Ciemność widzę…. widzę ciemność 🙁

Krystian K Krystian
7 lat temu

co to za tekst „nawet Nieciecza”??!!

Tomasz Mihal
7 lat temu

Widać wszystko przedtem chyba było oparte na szwindlach i jakimś cwaniactwie i załatwianiu,ustawianiu wszystkiego jak było prawie wszędzie za czasów PO/PSL i poprzednich rządów-przyszło obecnie zderzenie z prawdziwą,nie dmuchaną rzeczywistością…i teraz jak wszyscy wszystkim patrzą na ręce to boją się coś robić i wszystko próchnieje od środka,jak stać ich tylko na to co jest,a większość zawodników to już prawie emeryci,albo mało doświadczeni…dwie skrajności nie dające niczego dobrego w tym przypadku…i jak tak dalej pójdzie to zaliczymy spadek w dół i znowu trzeba będzie wszystko budować od nowa…

Rafał Klimczyk
7 lat temu

Marketing Piasta kuleje od zawsze. Brak plakatów, brak wyciągania wniosków, brak współpracy z kibicami, brak pomysłów na akcje, brak pomysłów na promocje, słaby rzecznik którego nigdzie nie ma, słabe wideo na poziomie kolka filmowego w gimnazjum.

Ariel Wojdowski
7 lat temu

Mimo, że jestem kibicem rywala zza miedzy i zaraz na mnie wyleja wiadro pomyj, to sprawdzają się moje słowa po sezonie 2015/2016: Piast odniósł sukces za szybko i odbije się czkawka. Wolałem nasze spotkanie w Ekstraklasie a najprawdopodobniej spotkamy się w 1 lidze.

g
g
7 lat temu

Pamiętacie. Ostatni mecz gdy Piast zdobył wicemistrzostwo ? bieda, smutek i brak prawdziwej imprezy. w tym klubie nie ma pomyślunku. Spadek do 1 ligi