Od ubiegłego tygodnia przejezdne są już ulice Piwna i Hlubka. Można też korzystać z niektórych nowych połączeń w obrębie modernizowanego układu drogowego przy placu Piastów. W tym rejonie zmieniła się organizacja ruchu!
Urząd miejski przygotował grafiki, które wyjaśniają jak należy jeździć w tym rejonie Gliwic.
„Zmiany w organizacji ruchu są znaczące. W trosce o bezpieczeństwo, Zarząd Dróg Miejskich zwraca uwagę na nowe, ważne rozwiązania drogowe wprowadzone w tym rejonie. W tych miejscach kierowcy muszą zachować ostrożność. Wymagana jest szczególna uwaga” – informuje UM Gliwice.
Nie można skręcić z ulicy Ks. Hlubka (obecnie dwukierunkowej), w lewo w ul. Piwną.
Aby dojechać z ul. Częstochowskiej w stronę placu Piastów, musimy skręcić w lewo w ul. Jagiellońską, na następnych światłach pojechać w prawo w uliczkę, którą wcześniej jeździły tylko autobusy (wzdłuż bloku mieszkalnego) i potem skręcić w lewo w ul. Piwną.
Inaczej niż dotąd poprowadzony jest dojazd z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego do ul. Piwnej, w kierunku CH Forum.
Jadąc od strony ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, nie skręcimy z ul. Jagiellońskiej w lewo w ul. Ks. Hlubka. Aby dojechać do ul. Piwnej (w kierunku CH Forum) najpierw musimy na światłach skręcić z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego w prawo w ul. Dworcową, potem na najbliższych światłach zjechać z ul. Dworcowej w lewo (w stronę łącznika nad DTŚ), tam kolejny raz w lewo (aby nie zjechać na Drogową Trasę Średnicową). Dalej prosto w uliczkę, którą wcześniej jeździły tylko autobusy (wzdłuż bloku mieszkalnego) i następnie w prawo w ul. Piwną.
Z ul. Jagiellońskiej nie skręcimy – jak dotychczas – w lewo, w ul. Dworcową.
Aby dojechać z ul. Jagiellońskiej do ul. Dworcowej, należy na ostatnich światłach na ul. Jagiellońskiej skręcić w prawo w uliczkę, którą wcześniej jeździły tylko autobusy (wzdłuż bloku mieszkalnego), a następnie w lewo. Dalej, zgodnie z oznakowaniem, wjechać prosto w ul. Dworcową.
Przejścia dla pieszych tylko w wyznaczonych miejscach.
Na wszystkich wyremontowanych ulicach zadbano o bezpieczne przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Z trasami przejść powinni się zapoznać m.in. pasażerowie autobusów, korzystający z przystanku przy ul. Piwnej (przy kompleksie biurowców). Wciąż zdarza się, że piesi przebiegają przez ulicę w niedozwolonych miejscach. To bardzo niebezpieczne, dlatego także piesi muszą dostosować się do wprowadzonych zmian! – apeluje ZDM.
W ścisłym centrum miasta powstał kolejny ważny fragment trasy rowerowej.
W ramach gruntownej przebudowy ulic – tak, jak to dzieje się w także w innych miejscach w Gliwicach przy okazji realizacji inwestycji drogowych – wybudowano drogę dla rowerów. Prowadzi od strony wiaduktu kolejowego wzdłuż ul. Piwnej, następnie skręca w lewo wzdłuż ul. Ks. Hlubka i dalej w prawo wzdłuż ul. Jagiellońskiej. Prawie w całości poprowadzona jest jako wydzielona droga dla rowerów z bezpiecznymi przejazdami przez ulice, jedynie tuż przy wiadukcie kolejowym niewielki fragment to wspólny ciąg pieszo-rowerowy. Droga łączy się po południowej stronie z istniejącą ścieżką dla rowerów na ul. Jagiellońskiej (w kierunku ul. Zabrskiej). Na ul. Częstochowskiej jest natomiast oznakowanie drogi pieszo-rowerowej w kierunku alei Przyjaźni. Jak informuje ZDM, budowa infrastruktury rowerowej będzie kontynuowana w ramach dalszych prac w okolicy placu Piastów i dworca.
W okolicy placu Piastów i dworca nadal trwa realizacja ogromnej inwestycji drogowej.
Po otwarciu ulic Piwnej i Ks. Hlubka zmodernizowany i udrożniony został kolejny przejazd pomiędzy południową i północną częścią Gliwic. Latem bieżącego roku powinna zakończyć się kompleksowa przebudowa układu drogowego po południowej stronie dworca PKP i w okolicach placu Piastów. Aby usprawniać ruch samochodowy w centrum miasta, w miarę możliwości wcześniej otwierane będą gotowe fragmenty ulic.
UM Gliwice / fot. główne Mosquidron
Ale genialne rozwiązania!!! Nobla projektantom. Ludzie, omijac centrum, utkniecie w giganthcznych korkach. Piesi!!! Pokonacie pl. Piastow i okolice w godzinę tkwiąc na tysiącu przejsc ze światłami zaprogramowanymi po gliwicku…
Nic dodać, nic ująć….
Dawid Ochód – zapamiętajcie to nazwisko. To facet w ZDM odpowiedzialny za te rozwiązania. Podobnie jak za większość innych, niefortunnych pomysłów i stawianie na każdej ulicy świateł
kto zarabia na tej kostce brukowej której w Gliwicach są tysiące ton? kto zarabia na tym sprzedawanym drewnie z wycinanych drzew? kto zarabia na stawianiu wszędzie czarno-żółtych barierek? kto zarabia na sądzeniu badyli otoczonych 3 tyczkami? Tak tylko pytam, bo się domyślam. Gliwice kiedyś zielone miasto, dzisiaj betonowa pustynia