r e k l a m a


NFZ wraca do Gliwic. Nowy punkt w centrum miasta

Na mapę Gliwic powrócił – w nowej odsłonie – Punkt Obsługi Klientów Śląskiego NFZ. W wyremontowanej przez miasto i w pełni dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami nowoczesnej siedzibie, na parterze budynku przy ul. Jana Pawła II 10a, od 1 września będzie można m.in. uzyskać pomoc w zakresie świadczeń zdrowotnych i otrzymać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego.

– Po półtorarocznej przerwie wracamy do Gliwic, do lepszego miejsca, świetnie wyposażonego i pięknie wyremontowanego przez Miasto Gliwice. Dajemy tu naszych ludzi i nasze know-how, ciesząc się, że będziemy mogli obsługiwać mieszkańców Gliwic i powiatu gliwickiego w tak dobrych warunkach. Jeszcze raz dziękuję gliwickiemu samorządowi za dotychczasową współpracę i mam nadzieję, że będzie w przyszłości równie owocna – podkreślał podczas uroczystego, kameralnego otwarcia placówki dyrektor Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, Piotr Nowak.

Miasto Gliwice na gruntowny remont i przystosowanie do docelowej działalności tego lokalu wydało niemal 300 tysięcy złotych.

Obsługujący trzy stanowiska specjaliści Narodowego Funduszu Zdrowia pomogą mieszkańcom m.in. wyjaśnić status ubezpieczenia, wskażą, gdzie i jak się leczyć, udzielą wsparcia przy realizacji zleceń na wyroby medyczne, przedmioty ortopedyczne i tzw. środki pomocnicze, wyrobią od ręki Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, a razie potrzeby udzielą też pomocy w zakresie Internetowego Konta Pacjenta (IKP).

Do wysokości osoby korzystającej z wózka inwalidzkiego przystosowano również wszystkie stanowiska obsługi. Jedno dedykowano specjalnie osobom głuchym oraz osobom niedowidzącym. Skorzystają tam one m.in. z usługi wideorozmowy z tłumaczem Polskiego Języka Migowego on-line, z pętli indukcyjnej, zbierającej i przesyłającej dźwięk bezpośrednio do aparatu słuchowego osoby niedosłyszącej, a także z białych i żółtych ramek do podpisu, przeznaczonych dla osób niedowidzących. W poczekalni, w ramach systemu kolejkowego, zainstalowano z kolei infokiosk wydający karnety z numerem stanowiska oraz tablicę informacyjną z systemem przyzywowym. Zaaranżowano również „kącik małego klienta”, z krzesełkami i stoliczkiem pełnym kredek.

info: UM Gliwice / fot. Michał Buksa

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
lucybanc
lucybanc
1 rok temu

Wybory?

Covid
Covid
1 rok temu

PO jakim czasie?
Ile lat TO zajęło?

Zabrze jest niedaleko 😀
Prezidente podwiezie

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI