Przewozy Regionalne, jako największy przewoźnik kolejowy w Polsce nawiązał współpracę ze spółką CallPay, operatorem płatności mobilnych.
Od 16 maja 2011 r. podróżujący w aglomeracji katowickiej mogą kupić strefowe bilety aglomeracyjne za pośrednictwem swoich telefonów komórkowych. Transakcji można dokonać niezależnie od sieci GSM, posiadanego modelu telefonu oraz bez instalacji specjalnego oprogramowania w telefonie.
– Z komunikacji kolejowej w ramach jednorazowych biletów aglomeracyjnych korzysta miesięcznie ponad 110 tys. pasażerów. Dlatego niezwykle ważne jest, żeby oferować podróżnym alternatywne metody płatności. Zastosowanie nowych technologii w usługach finansowych wpisuje się w naturalną potrzebę społeczeństwa, które chce jak najefektywniej wykorzystywać dodatkowe rozwiązania upraszczając sobie przy tym codzienne życie – tłumaczy Krzysztof Pawlicki, dyrektor rozwoju CallPay Sp. z o.o.
Kupno biletu odbywa się za pomocą połączenia głosowego na określony numer odpowiadający danej strefie lub miastu.
– Usługa dostępna jest w każdej sieci i nie wymaga instalowania żadnych specjalnych aplikacji ani łączenia się z internetem. Dzięki czemu bilet można kupić za pośrednictwem praktycznie każdego telefonu komórkowego. Co ważne takiej operacji z łatwością dokona zarówno młody, jak i starszy mieszkaniec katowickiej aglomeracji – tłumaczy Krzysztof Pawlicki.
Dodatkowe testy usługi wykonane na grupie konsumentów w wieku 50+ potwierdziły, że jest to rozwiązanie, które zostanie przyswojone zarówno przez osoby młode, jak i mniej obeznane z nowoczesnymi technologiami.
– Pilotażowo wybraliśmy Śląsk ze względu na specyfikę regionu tj. dużą liczbę osób wybierających codziennie kolej i podział aglomeracji katowickiej na czytelne strefy – argumentuje Anna Lenarczyk, dyrektor pionu handlowego Przewozów Regionalnych.
Bilety przez telefon kosztują tyle samo co u przewoźnika.
Jedynym dodatkowym kosztem, jaki Klient ponosi to koszt połączenia, które trwa zaledwie kilka sekund. Z uwagi na krótki czas transakcji i fakt, że numery CallPay odpowiadające za płatności to standardowe numery określane jako „stacjonarne”, koszt ten jest minimalny i niezauważalny dla większości klientów.
– Przygotowany system jest przede wszystkim prosty w obsłudze. Co więcej jest uniwersalny i elastyczny, co pozwoli nam w przyszłości na szybkie wdrożenie do sprzedaży innych usług. System CallPay standardowo umożliwia wnoszenie opłat np. za komunikację miejską, parkingi, czy też za przejazdy taksówkami. Naszym celem jest rozwój usługi w taki sposób, aby umożliwić mieszkańcom jednolity i alternatywny sposób zapłaty – tłumaczy Krzysztof Pawlicki.
Zakup biletu przez komórkę jest możliwy po zarejestrowaniu się w systemie telefonicznie (pod numerem 22 100 1 600) lub na stronie www.callpay.pl. W celu dokonywania płatności przez telefon należy przelać do CallPay dowolną kwotę, którą później wykorzystujemy na kupno usługi.
W przypadku zakupu strefowego biletu kolejowego, natychmiast po dokonaniu transakcji przychodzi SMS z potwierdzeniem.
Każdy, kto jest zainteresowany zakupem biletu za pomocą telefonu komórkowego, będzie musiał zadzwonić na odpowiedni numer telefonu, który podane będą w składach pociągów, na peronach i stronie www.
Szczegóły na www.przewozyregionalne.pl
miesiecznie ponad 110 tys. pasazerow, czy ponad 110 mln?