Członkowie zespołu PolSl Racing z Politechniki Śląskiej w Gliwicach odliczają już czas do sierpniowych zawodów Formuły Student.
Widać coraz więcej efektów ich pracy. Zostały dokonane ostateczne poprawki projektu poszycia. Znany jest także wygląd i docelowe osiągi bolidu. Prócz oczekiwanych właściwości aerodynamicznych, poszycie charakteryzuje także estetyczna sportowa stylizacja. Zainspirowana kształtami kultowych bolidów z dawnych lat karoseria została wzbogacona o nowoczesny, nieco agresywny design.
Pojazd będzie miał 3 metry długości, 1,5 metra szerokości oraz 1,25m wysokości przy wadze zaledwie 250 kg. Planowaną jednostką napędową jest 120 konny silnik z Hondy CBR 600, który powinien rozpędzać bolid do 100km/h w zaledwie 4 sekundy!
Ci młodzi ludzie pragną stworzyć najszybszy pojazd studencki w Polsce, a może nawet na świecie!
Do procesu produkcyjnego poszycia wszystko jest już gotowe. Dzięki wsparciu firm C-L i KauPoSil proces wytwórczy może rozpocząć się lada moment.
Zespół PolSl Racing zaszedł w swoich pracach już bardzo daleko, jednakże wciąż wiele zależy od wsparcia z zewnątrz. Młodzi ludzie nie są w stanie sfinansować wszystkiego. Wciąż potrzebują m.in. jednostki napędowej, felg i opon, elementów elektroniki, a także wyposażenia kierowcy.
Dlatego też studenci nieustannie poszukują firm, które gotowe są pomóc w realizacji tego ambitnego projektu. Są otwarci na wszelkie formy współpracy – wsparcia merytorycznego, finansowego, jak również poprzez dostarczenie niezbędnych komponentów.
“Obecnie nasz zespół znajduje się w punkcie przełomowym – znaczną część prac mamy już za sobą, jednakże, aby ruszyć dalej potrzebujemy zewnętrznego bodźca – relacjonuje Magdalena Bąk, rzecznik prasowy PolSl Racing.
Studenci doskonale zdają sobie sprawę z presji czasu, która wcale ich nie przeraża, ale wręcz motywuje do pracy na jeszcze większych obrotach. Jednocześnie są świadomi, że bez odpowiedniego wsparcia nie są w stanie osiągnąć zamierzonych celów.