r e k l a m a


Oto nowy Opel Astra. Będzie produkowany w Gliwicach (zdjęcia)

Opel i klasa samochodów kompaktowych — ta historia zaczęła się w 1936 roku od modelu Kadett, a jej kontynuatorem jest nowa Astra, 11. generacja kompaktowego Opla.

Do dziś wyprodukowano już 24 miliony kompaktowych Kadettów i Astr. Teraz firma Opel jest gotowa otworzyć nowy rozdział w historii swojego bestsellera. Astra nowej generacji będzie oparta na zupełnie nowej, lekkiej konstrukcji i napędzana silnikami najnowszej generacji.

Samochód będzie oferował wyposażenie znane dotychczas tylko z wyższych segmentów. Lekka konstrukcja sprawia, że nowa Astra prezentuje się bardziej sportowo, niż poprzednie modele. Krótko mówiąc, nowa Astra to połączenie efektywności z elegancją, a zastosowane w niej innowacyjne rozwiązania świadczą o nowym spojrzeniu na segment samochodów kompaktowych. Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, który odbędzie się jesienią bieżącego roku (17–27 września).

– Trzy wartości są decydujące w przypadku nowej Astry — efektywność, innowacyjność i dynamiczne osiągi — powiedział dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. – Nasi inżynierowie rozpoczęli pracę nad modelem od tak zwanej czystej kartki. Nowa Astra jest nawet o 200 kilogramów lżejsza od poprzedniczki, co wyraźnie widać w jej sportowej sylwetce. Mimo mniejszych wymiarów zewnętrznych znacznie poprawiły się przestronność i komfort wnętrza. Pod maską Astry będą montowane wyłącznie silniki najnowszej generacji. Liczne technologie i systemy z wyższych segmentów wspomagają kierowcę oraz zwiększą komfort i bezpieczeństwo osób podróżujących Astrą. Natomiast osobisty asystent łączności i usług Opel OnStar, ultranowoczesne interfejsy umożliwiające integrację telefonu z samochodem oraz nowe i przełomowe matrycowe reflektory LED IntelliLux czynią z niej prawdziwego pioniera na rynku – dodał.

Wzorcem dla 11. generacji kompaktowego Opla była wizjonerska Monza Concept zaprezentowana na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 2013 roku. Według dr. Karla-Thomasa Neumanna każdy element i każda cecha stylistyczna koncepcyjnej Monzy jest podporządkowana efektywności. W nowej Astrze rygorystycznie kontynuowano tę wizję. W zależności od wersji i wyposażenia będzie ona nawet o 200 kilogramów (co najmniej o 120 kilogramów) lżejsza od poprzedniczki.

Końcowym efektem „kuracji odchudzającej” jest poprawa zwrotności i komfortu prowadzenia nowej Astry. Samochód jest bardziej dynamiczny, ma lepsze właściwości jezdne w zakrętach i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Jazda nową Astrą sprawia po prostu jeszcze więcej frajdy niż w przypadku poprzednich modeli.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI