r e k l a m a

spot_imgspot_img

Powstanie obwodnica miejska między ul. Rybnicką a Pszczyńską

W marcu dowiemy się, kto zaprojektuje południową obwodnicę miejską pomiędzy ulicami Rybnicką i Pszczyńską w Gliwicach.

Obwodnica południowa będzie kolejnym – obok budowanej „średnicówki” – elementem nowego układu komunikacyjnego Gliwic. Ma się ciągnąć na długości blisko 4 km. Odcinek od ul. Rybnickiej do Bojkowskiej (2,1 km) wytyczono po południowej stronie ogrodów działkowych przy ul. Rybnickiej i po południowej stronie lotniska aeroklubu do skrzyżowania z ul. Bojkowską.

Drugi fragment obwodnicy – od ul. Bojkowskiej do ul. Pszczyńskiej – jest krótszy (1,6 km). Będzie jednak wymagał bardziej złożonych robót budowlanych. – Zaplanowaliśmy przebudowę 400-metrowego fragmentu ul. Bojkowskiej, budowę nowej drogi (odcinek długości 900 metrów) łączącej ul. Bojkowską z ul. Okrężną po południowej stronie osadników i przebudowę południowej części ul. Okrężnej (odcinek 700 metrów). Na zachód od skrzyżowania ulic Okrężnej i Pszczyńskiej, w celu skomunikowania przebudowywanych i budowanych dróg dojazdowych, powstanie rondo turbinowe, na którym nie będzie można zmieniać pasów ruchu. Dojeżdżając do skrzyżowania, kierowcy będą musieli zająć Południowa obwodnica miejska wraz z częściowo już wybudowaną obwodnicą zachodnią będą w przyszłości pełniły dwie zasadnicze funkcje w układzie drogowym Gliwic.

– Uzupełnią one istniejący już układ dróg o charakterze obwodnic dla ruchu tranzytowego, na który składają się autostrady A1 i A4 oraz DK 88. Poprawią też dostęp do istniejących oraz przewidzianych w planach zagospodarowania przestrzennego terenów inwestycyjnych wykorzystywanych pod inwestycje mieszkaniowe, usługowe czy przemysłowe. Do czasu połączenia wszystkich odcinków obwodnicy miejskiej te fragmenty, które powstaną w pierwszej kolejności, będą wykorzystywane do skomunikowania terenów inwestycyjnych – podkreśla Waldemar Garmulewicz, starszy inspektor nadzoru w Referacie Planowania i Inwestycji Drogowych oraz Ewidencji Dróg ZDM.odpowiedni pas wynikający ze znaków drogowych – tłumaczy Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy ZDM.

Zobacz mapę

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Zodiak
Zodiak
9 lat temu

Niestety nie napisaliście, że obwodnica będzie tylko częściowa, ponieważ nadal nie ma zgody na wybudowanie odcinka od ul. Sowińskiego do ul. Daszyńskiego i dalej nie ma też odcinka do ul. Rybnickiej, więc można powiedzieć, że budują najmniej ważny odcinek tej obwodnicy, ponieważ obie ulice Rybnicka i Pszczyńska znajdują się przy węzłach autostradowych. A połączenia DK 88 z A4 dalej nie ma od zachodniej strony miasta i auta jeżdżą przez centrum (Sowińskiego-Mickiewicza, lub Kościuszki…) Dziękuję.

Zodiak
Zodiak
9 lat temu

Teraz zauważyłem ,że odcinek o którym pisałem jest nazwany obwodnicą zachodnią, a nie południową ale to nie zmienia faktu, że dalej nie buduje się tego ważniejszego odcinka…

Jacek_P
Jacek_P
9 lat temu

Tak, plany są, ale… rondo na niebezpiecznej krzyżówce Kosów/Czapli miało już dawno powstać, ale przecież trzeba najpierw pie***ą halę dokończyć, remont uliczek na rynku ciągnie się jak nie powiem co, „pająk” na Daszyńskiego miał też być przebudowywany, więc o planach kolejnych obwodnic mogą pisać! Nasze pieniądze pójdą na projekty, które następnie wylądują w szufladzie, a jak wreszcie będą pieniądze na realizacje, to okaże się, że przepisy się zmieniły i trzeba na nowo robić przetarg. Może niech od razu ogłoszą, że zbudują na terenie aeroklubu International-Zygmunt-Air-Port, że w porcie będzie stocznia budująca Tytaniki, że Piast kupi CR7…

Jedyny Świadek
Jedyny Świadek
9 lat temu

Co by nie zrobić, Polakowi zawsze coś nie pasuje i będzie narzekał… Naród sapaczy…

Pulkownik
Pulkownik
9 lat temu

Popieram opinie „Zodiaka”,kazdy widzi ze odcinek pomiedzy rybnicka a daszynskiego jest bardziej potrzebny, wiec dlaczego wladze realizuja jakies swoje ambicje wbrew ogolnemu interesowi?

spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI